• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd

Maciej Korolczuk
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (367)
Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.



Auta elektryczne i hybrydy powinny móc jeździć pod prąd na Piramowicza?

To już kolejna inicjatywa radnego WdG w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza.

Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. KonarskiegoMapka, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.

Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom



Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.

- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.

Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.

Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera



Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.

Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.

Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.


wideo archiwalne

Opinie (367) 10 zablokowanych

  • A jak wysiądź i z Krysią popchniemy naszego Matiza, to będzie to traktowane jako hybryda benzyna/LPG/napęd o mocy dwóch ludziów.

    • 10 0

  • A nie będą?

    się paliły ponad 21 godzin? Mało ekologiczne rozwiązanie!

    • 10 0

  • A co ja kuzwa jestem gorszy jeżdżąc autem na benzynę:(

    • 9 0

  • od Nowego Roku mozna by wprowadzić ruch lewostronny w całym Gdańsku

    Jedynie w okresie przejściowym, przez 6 m-cy ciężarówki mogłyby jeździć po staremu......

    To mniej więcej tego typu pomysły

    • 14 0

  • hem...

    logiczne:
    puśćmy pod prąd fury na prąd
    oraz pozwólmy dać gazu tym na gaz
    oraz tym, co mają kułka (np. kukułka)

    ale autobus na prąd można by w sumie puścić sopocką ulicą Reja, oraz oliwską Kościerską, skoro już zrobili tam szutr,
    by ciut ciut ulżyć Spacerowej

    • 3 0

  • Jest koniec marca, ale już mamy faworyta na dzbana roku

    Panie radny, Pana pomysł jest tak z-poniżej-pleców wzięty, że się Pan powinieneś sam z rady wypisać. Jaka to różnica, jak jest napędzany samochód w tym przypadku? Jak rozpoznać hybrydę? Jak tam zmieścić dwa kierunki ruchu? Jaki Pan ma samochód?

    • 17 0

  • Panie radny

    Mieszasz pan tam gdzie nie potrzeba. Już samo zamknięcie ( od Hallera ) ul Piramowicza narobiło dość bałaganu a teraz chcesz pan to zwiększyć. Osoby które są odpowiedzialne za ten chaosu brną dalej w zaparte i nie są w stanie przyznać się do błędu. Skandal .

    • 11 1

  • (1)

    to kuriozalna propozycja, ruch zmieniony ze względu na bezpieczeństwo rowerzystów a tu hybrydy i elektryki mogą, to one nie rozjeżdżają rowerzystów? ten radny to jakaś abstrakcja

    • 16 0

    • Rowerzyści pędzący po chodnikach na oślep to jeszcze wieksza abstrakcja - i jeszcze takim się dobrze robi, korkując całą dzielnicę! Rycerze na rowerkach wjechali do miasta :)

      • 4 3

  • Zmiana kierunku ruchu na Piramowicza była bardzo złym pomysłem.

    Dobrze, że radny się tym zajmuje. Tylko czemu kierowcy elektryków mają być uprzywilejowani ? Zmiana kierunku ruchu na Piramowicza jest fatalna. Należy przywrócić możliwość dojazdu do Grunwaldzkiej z Hallera, dla wszystkich - nie tylko wybranych grup kierowców.

    • 14 7

  • Widzę znamiona dyskryminacji ze względu na posiadane auto

    Jeżdżę na benzynę 95 oktanową

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane