• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking: przejazdy, które dają w kość kierowcom (i ich samochodom)

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najgorszy przejazd przez tory w Trójmieście na Węźle Groddecka. Najgorszy przejazd przez tory w Trójmieście na Węźle Groddecka.

Sprawdziliśmy, jaki rodzaj przejazdów kolejowych i tramwajowych w Trójmieście najbardziej daje w kość kierowcom. Okazuje się, że często zmorą są te... najnowsze.



O tym, że przejazdy kolejowe i tramwajowe komplikują życie kierowcom, nie trzeba nikogo przekonywać. W Trójmieście na drogach stosuje się tylko trzy rodzaje przejazdów przez torowisko. Sprawdziliśmy, które są dla kierowców najgorsze.

Ulubiony przez kierowców Trójmiasta przejazd przez tory z płytą żelbetową. Ulubiony przez kierowców Trójmiasta przejazd przez tory z płytą żelbetową.
Miejsce trzecie
Nasz ranking otwierają przejazdy kolejowe, których projekt zakłada ułożenie między szynami płyty żelbetowej. Wjazd na torowisko jest zwykle wykonany do wysokości szyny z nawierzchni asfaltowej. Takie skrzyżowanie toru z drogą zapewnia świetną przyczepność. Do tego jest trwałe, a naprawa uszkodzonych elementów nie trwa długo.

Ten rodzaj przejazdów ma jednak negatywny wpływ na tory. - Zalegający na płycie żelbetowej piach wpada w szczelinę miedzy szynę a właśnie płytę żelbetową. Po pewnym czasie tłuczeń pod torem staje się mało stabilny i cała konstrukcja torowiska ulega uszkodzeniu. By usunąć defekt, trzeba remontować duży odcinek torowiska - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Najbardziej zdewastowane przejazdy z płytą żelbetową znajdują się w Gdyni na ul. Puckiej i w Gdańsku przy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Telewizyjnej zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, a także na ul. Łanowej zobacz na mapie Gdańska.

Przejazd tramwajowy, którego nawierzchnia drogowa jest wykonana z masy bitumicznej. Przejazd tramwajowy, którego nawierzchnia drogowa jest wykonana z masy bitumicznej.
Miejsce drugie
Gorzej kierowcy oceniają przejazdy tramwajowe i kolejowe pokryte nawierzchnią asfaltową. Owszem, zapewniają one dobrą przyczepność i długą żywotność, ale ułożona masa między szynami ma tendencje do koleinowania i pękania. Remont wymaga ogromnych nakładów pieniędzy, a także wywołuje spore utrudnienia w czasie naprawy.

Choć przejazdów wykonanych przy zastosowaniu nawierzchni bitumicznej jest wiele w Trójmieście, nie mają one dużego uznania wśród torowców. - Drobna usterka kończy się zazwyczaj ogromnym remontem. Czasem, by naprawić uszkodzenie, trzeba zamknąć przejazd przez tory w całości- mówi Lewiński.

Najgorsze przejazdy z nawierzchnią bitumiczną znajdują się na ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska i na Moście Siennickim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

Nielubiane przez kierowców przejazdy tramwajowe i kolejowe typu "Strail". Nielubiane przez kierowców przejazdy tramwajowe i kolejowe typu "Strail".
Miejsce pierwsze
Najmniej lubianymi przez trójmiejskich kierowców są przejazdy kolejowe i tramwajowe, których nawierzchnia wykonana jest z gumy, czyli przejazdy typu "Strail". Są mało wytrzymałe na duże siły nacisku. Łatwo ulegają uszkodzeniu. Ponadto w czasie opadów deszczu nietrudno wpaść na nich w poślizg.

Przejazdy typu "Strail" są popularne wśród gdańskich torowców od infrastruktury tramwajowej. - Koszt utrzymania tego rodzaju przejazdu jest zdecydowanie niższy od innych rozwiązań, które stosujemy w Gdańsku. Po za tym ich charakterystyczna - bieżnikowana - powierzchnia daje informacje osobom niewidomym, że znajdują się właśnie na przejeździe tramwajowym - mówi Vasileios Prombonas z Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Na przejazdach o nawierzchni gumowej zęby można stracić głównie w Gdańsku. W najgorszym stanie jest przejazd na Węźle Groddecka zobacz na mapie Gdańska, ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska, a także na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem zobacz na mapie Gdańska.

Przejazd kolejowy typu "Mirosław". Przejazd kolejowy typu "Mirosław".
W poczekalni do oceny kierowców w Trójmieście pozostają jeszcze dwa rodzaje przejazdów kolejowych. Nie doczekały się one jeszcze montażu.

Pierwszy z nich jest powszechnie stosowany w Holandii. Pociąg porusza się po wmontowanych w płytę monolityczną szynach. Natomiast płyta stanowi nawierzchnię dla samochodów. Tego rodzaju rozwiązanie zastosowano na torach SKM w Gdyni, które nie są ogólnodostępne.

Drugie rozwiązanie to coraz częściej stosowany przejazd przez tory typu "Mirosław". Tam drgania, które są główną przyczyną uszkodzeń przejazdów są przenoszone na płytę pod torowiskiem. Nawierzchnia drogowa jest z betonu, czyli jak przy przejeździe, który zajął trzecie - najlepsze miejsce. Ma on jedną, ale istotną wadę - jest bardzo drogi.

Opinie (87)

  • Ranking: przejazdy, które dadzą w kość kierowcom (i ich samochodom)

    Ranking: przejazdy, które dadzą w kość kierowcom (i ich samochodom) Do wyżej opisanych przejazdów niedługo dołączymy nowe przejazdy przez tory budowanej nowej linii tramwajowej z Siedlce na Morenę.

    • 2 3

  • hmmmm jedno mnie ciekawi

    od 3 tygodni Gdańsk dosłownie TONIE w korkach, jednocześnie prowadzi się prace drogowe na dwóch największych nitkach wyjazdowych z miasta, przejechanie z wrzeszcza do obwodnicy po 16tej zajmuje średnio 1 h i 20 min, między 15:30 a 17:00 obwodnica między osową a kartuską stoi...ale portal o tym milczy, chyba nie chcą wywoływać tematu bo ktoś w urzędzie by się jeszcze obraził...

    • 11 6

  • "Przejazd kolejowy typu "Mirosław"." (2)

    Przeurocze.

    • 15 1

    • Prawidłowo ten przejazd nazywa się typu "Mirosław Ujski" (1)

      to nazwa miasta w którym jest ich wytwórnia.

      • 3 0

      • ale na pewno nie jestr drozszy od Straila

        jakby byl drozszy to tak na potege by go nie montowali. No i jeszcze nic nie wspomnieli o "Koldrog"u od pana Stasia

        • 1 0

  • Ratunek dla ul.Piecewskiej. (1)

    Ulica Piecewska,tak już dwa razy straciłem lusterko poprzez żle odśnieżaną drogę przy kościele ,autubusy się sklejają i blokują tę ulicę - powód skrjne tej ulicy to wyrwy z rowami po obu stronach.W górnej części Piecewskiej to jazda przez płyty i dziórawy asfalt.Kiedy oni to zrobią.???

    • 4 3

    • nie oni ale firmy

      które otrzymają zlecenie z odpowiednich komórek Urzędu Miasta pracującego pod nadzorem Zarządu Miasta i radnych, na których sami głosowaliśmy.Niektórzy (wielu?) z "nas" potem chce jeździć za szybko, ostro hamując niszczy nawierzchnię i ma pretensje o złe warunki jazdy na drogach, które nie są naprawiane przez to, że nacisk jest na rozbudowę sieci dróg a nie poprawę jakości istniejących, między innymi przez promocję spokojnej jazdy.

      • 0 1

  • NOWE przejazdy na budowanej linii tramwajowej na Chełmie już są żle wykonane!!! (3)

    Ciekawe kto to odbierze i za .... ile?

    • 10 4

    • przejazdy na chełmie

      Tak!!! potwierdzam, przejazdy są okropne, strasznie rzuca samochodem jak się na nie wjeżdza ( a jeżdzę duzym terenowym samochodem, co mają powiedzieć właściciele Pand i Matizów??). Sa przede wszystkim niedopasowane wysokością do poziomu drogi, nie wyobrażam sobie jak to będzie zimą !!Ps. Kto nam naprawi drogi na osiedlu, zrujnowane przez ciężarówki z budowy linii tramwajowej ??!! jadąc dragana, żeby dojechać do cieszyńskiego trzeba się przedzierać przez dziury i dziurzyska, położenie trzech placków asfaltu naprawdę nie starcza !!

      • 3 1

    • Przecież one jeszcze nie są skończone. (1)

      Jak przyjdzie jeszcze jedna warstwa nawierzchni to się przejazd wyrówna i nie będzie rzucać.

      • 0 4

      • ty nierozgarnięty

        Po pierwsze kto zaprojektował i zaklepał budowę linii tramwajowej w środku osiedla z tak wielkimi uciążliwościami dla kierowców.Po drugie naprawa powinna polegac na wykonaniu solidnej podbudowy po nawierzchnię, a nie łataniu dziur.

        • 1 0

  • Przejazdy na Puckiej w Szczurolandzie - To jest rekord Świata !!! (1)

    • 7 2

    • Teraz trochę ucywilizowane, ale jednak masz rację na 100 %

      Te przejazdy na Puckiej w Gdyni to obciach. I ten na torach SKM i ten na bocznicach. Jak ostatnio trochę ulepszyli ten przejazd przez bocznice, to gościu odpowiedzialny za roboty mówił, że do końca go nie poprawią, żeby kierowcy jeździli wolniej i wtedy będzie BEZPIECZNIEJ :)

      • 2 1

  • Ołówek do łapy i licz ! 20 lat utrzymywania ,konserwacja ,naprawy,zmiany nawierzchni itd. = cenir zbudowania tunelu !!! . (2)

    Dlaczego cała Europa {i nie tylko !} o tym już dawno wie a my ciągle za murzynami ...

    • 9 5

    • Tunel to jakieś 70 milionów

      za tyle to możesz sobie utrzymać 10 takich przejazdów przez 20 lat, nie wciskaj ludziom ciemnoty

      • 3 0

    • nie wszędzie wciśniesz tunele

      • 1 0

  • chodzi oczywiście o przejazdy i cene

    • 3 0

  • Groddecka- smiech nie przejazd !!!! a drugie Mam proste pyt: dlaczego remontowana Wojska Polskiego-grunwaldzka jest przjeazd

    asfalt? to zamierzone? czy kwestia kosztow? bo asflat to raczej nie jest top of na 11ton tylko zwykle czarne shit... i co bedzie po 2 mies uzytkowania 3 pasow?

    • 1 4

  • Armii Krajowej z 3 maja (3)

    Czemu o tym przejeździe nikt nie wspomina?Tam trzeba zwolnić do 20km/h żeby za mocno nie rozbujało autka..

    • 5 7

    • Do"takiego jednego"

      Wystarczy czytać ze zrozumieniem i posiadać IQ chociaż 1 na plusie,bo autor wyraźnie napisał,że najgorzej jest w Gdańsku na WĘŹLE GRODDECKA.Mało inteligentnych nie brakuje u nas co widać w powyższym.

      • 4 1

    • to właśnie węzeł Groddecka

      to właśnie węzeł Groddecka

      • 2 0

    • Dobra, mój błąd.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane