- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Reklam miało być mniej, a postawili nowe
Przy ul. Opolskiej na Przymorzu pojawiły się wolnostojące tablice reklamowe. Jak mają się one do uchwały krajobrazowej - pyta nasz czytelnik, który jako przedsiębiorca musiał niedawno ponieść spore koszty zmiany własnego szyldu. Miasto tłumaczy, że uchwała nie miała zakazywać wprowadzania reklam, ale ich uporządkowanie.
Chodzi oczywiście o przejętą przez władze Gdańska uchwałę krajobrazową, której celem było porządkowanie przestrzeni publicznej poprzez uregulowanie kwestii powierzchni reklamowych.
W wielkim skrócie: zakaz dotyczy wszelkich wielkoformatowych nośników, w szczególności banerów na elewacjach budynków i billboardów.
Czytaj też:
Bilbordy wracają. Gdańsk zarobi rocznie 2 mln zł
Wymiana reklam wiązała się z kosztami
Warto podkreślić, że do zapisów uchwały musiały dostosować się wszelkie podmioty, nie tylko przedsiębiorcy. Kto nie usunął reklam niezgodnych z przepisami, musiał liczyć się z nałożeniem kary finansowej.
- Zgodnie z treścią uchwały wszyscy tamtejsi przedsiębiorcy na własny koszt - średnio ok. 3-4 tys. zł za szyld - zmienili swoje reklamy i to w momencie najbardziej wzmożonych obostrzeń covidowych. Pytanie brzmi, czy było to niepotrzebne, skoro takie dziwactwa powstają i to za zgodą spółdzielni mieszkaniowej? - denerwuje się nasz czytelnik.
Celem uchwały nie była likwidacja reklam
Urzędnicy odpierają te zarzuty i tłumaczą, że celem uchwały jest ochrona miejskiego krajobrazu, nie zaś całkowite usunięcie z niego reklam. Jak podkreślają, uchwała spełniła cel wyznaczony przez radnych.
Zwracają także uwagę, że przedsiębiorcy mieli aż dwa lata na dostosowanie szyldów do założeń uchwały. Przepisy weszły w życie 2 kwietnia 2018 r., okres dostosowawczy dobiegł końca 2 kwietnia ubiegłego roku.
- Uchwała krajobrazowa nie zakazuje umieszczania wolnostojących nośników reklamy, ale wprowadza jasne i przejrzyste zasady ich sytuowania. Efektem tych reguł jest uporządkowanie niemal w 100 proc. przestrzeni miasta z przeskalowanych reklam nieprzystających do tkanki miejskiej, banerów, różnej maści tabliczek itp. Epidemia stworzyła sytuację, wobec której nie można przejść obojętnie - tłumaczy Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Reklamy muszą spełniać normy
W przypadku deptaka przy ul. Opolskiej mamy do czynienia z wolnostojącymi tablicami typu citylight. Uchwała dopuszcza ich montowanie w przestrzeni publicznej, jednak muszą one spełniać określone normy, np. w zakresie wymiarów, koloru obudowy czy odległości od innych wolnostojących urządzeń.
Zgodność tablic na Przymorzu z uchwałą została potwierdzona przez pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Powszechna Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przymorze" ma możliwość podjęcia uchwały wewnętrznej i jako użytkownik wieczysty terenu dowolne sytuowanie nośników reklamy, pod warunkiem zachowania ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa miejscowego. W uproszczeniu, jako wieczysty użytkownik terenu spółdzielnia ma w tym zakresie dowolność. Jeśli jednak sytuuje jakieś nośniki, to muszą być zgodne z prawem miejscowym. Te są - uzupełnia Bieganowska.
Opinie (129) 3 zablokowane
-
2021-10-17 15:26
Mogliby te latarnie postawić do pionu.
- 8 0
-
2021-10-17 15:44
(1)
Władze miasta chyba jednak wciąż mentalnie we wczesnych latach 90. Ech...
- 16 5
-
2021-10-17 16:33
E... Chyba późnych wiosnach, nie latach
- 1 2
-
2021-10-17 15:47
Miasto dziala na szkode mieszkancow (2)
Jednak ci dalej wybierają te same władze. Syndrom Sztokholmski
- 35 7
-
2021-10-17 16:29
Jestem expertem, znam się przeca (1)
- 0 6
-
2021-10-17 18:18
Taki mądrala? Ludzie twoim zdaniem nie są zdolni do ustalenia co im pasuje a co nie? Ty wszystko "kupujesz" co ci władza zafunduje. Albo jesteś mądry inaczej albo dobrze się dzięki niej ustawiasz w życiu.
- 5 1
-
2021-10-17 15:53
Reklamy tylko w Internecie!
Dozwolone :)
- 10 0
-
2021-10-17 15:58
Im produkt mocniej i nachalniej reklamowany tym należy dalej się od niego trzymać.
- 14 0
-
2021-10-17 15:58
(10)
Miasto po prostu chciało wyłączności w reklamach. Pousuwane nośniki innych firm a teraz urząd będzie rozdawał karty w tej sprawie. Jeszcze ktoś gdańskiej władzy wierzy?
- 47 9
-
2021-10-17 16:22
(4)
Wybory pokażą czy gdańszczanom pasuje serdeczność,deweloperka,donice i upadek miasta.
- 7 2
-
2021-10-17 16:29
C.. e jak donice. XD
- 3 0
-
2021-10-17 16:30
Upadek ciasta chyba
- 2 5
-
2021-10-17 20:30
(1)
W Gdańsku na stanowisku prezydenta można wystawić nawet kukiełkę z watoliny z naklejka ***** ***, KOD-u i zdjęciem Adamowicza, by wygrało w cuglach z kimkolwiek z jakiejkolwiek innej partii niż PO.
- 4 1
-
2021-10-17 22:00
no przeeciez tak zrobiono po jego ostatniej kadencji
i wice to samo.
- 3 0
-
2021-10-17 20:29
one stoją na terenie spółdzielni, ona zarabia (4)
- 2 3
-
2021-10-17 22:01
a powiedz mi kto wydaje zgode? (1)
mieszkancy / czlonkowie spoldzielni?
- 0 0
-
2021-10-17 22:58
Spółdzielnia a kto niby?
- 0 1
-
2021-10-18 05:42
(1)
Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe też obowiązuje uchwała krajobrazowa.
- 0 0
-
2021-10-18 13:13
te reklamy są zgodne z uchwałą
- 0 0
-
2021-10-17 15:58
Opolska to nie jest miejscówka radnych. Musicie sobie radzić sami
weźcie sprawy w swoje ręce.
- 11 0
-
2021-10-17 16:01
Dlaczego w tekście nie ma odnośników do artykułów nt likwidacji reklam i uchwały krajobrazowej sprzed dwóch, trzech lat? Śmierdzi ten gdański szwindel na kilometr. Podobnie jak Szadółki.
- 24 3
-
2021-10-17 16:11
Na Zaspie są identyczne tablice
Przypadek, nie sądzę. Tak jak z wywozem śmieci itp. pod pozorem jednolitych norm wykoszono konkurencję i jest teraz monopol.
- 31 2
-
2021-10-17 16:11
(2)
Czy dobrze widzę, że nośnik reklamowy został postawiony tuż przed ławką?
Jak widać ta uchwała robi większy burdel niż wcześniej. Jeżdżąc po Gdańsku dalej widzę szmaciane reklamy na płotach, a na falowcach dalej wiszą wielkie reklamy. Więc o jakim uporządkowaniu tutaj mówimy? O stawianiu świecących nośników, które w ogóle nie pasują do przestrzeni?- 17 1
-
2021-10-17 16:26
Niestety dobrze widzisz (1)
Na Morenie na Skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego postawili okrągłe, tak że zasłaniają widok na drogę rowerową, chodnik, wydeptaną ścieżkę.
Szpetne i pogarsza widoczność rowerzystom i pieszym.- 12 1
-
2021-10-17 21:05
Szpetne to są słupki metalowe stawiane wzdłuż drogi
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.