- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Reklam miało być mniej, a postawili nowe
Przy ul. Opolskiej na Przymorzu pojawiły się wolnostojące tablice reklamowe. Jak mają się one do uchwały krajobrazowej - pyta nasz czytelnik, który jako przedsiębiorca musiał niedawno ponieść spore koszty zmiany własnego szyldu. Miasto tłumaczy, że uchwała nie miała zakazywać wprowadzania reklam, ale ich uporządkowanie.
Chodzi oczywiście o przejętą przez władze Gdańska uchwałę krajobrazową, której celem było porządkowanie przestrzeni publicznej poprzez uregulowanie kwestii powierzchni reklamowych.
W wielkim skrócie: zakaz dotyczy wszelkich wielkoformatowych nośników, w szczególności banerów na elewacjach budynków i billboardów.
Czytaj też:
Bilbordy wracają. Gdańsk zarobi rocznie 2 mln zł
Wymiana reklam wiązała się z kosztami
Warto podkreślić, że do zapisów uchwały musiały dostosować się wszelkie podmioty, nie tylko przedsiębiorcy. Kto nie usunął reklam niezgodnych z przepisami, musiał liczyć się z nałożeniem kary finansowej.
- Zgodnie z treścią uchwały wszyscy tamtejsi przedsiębiorcy na własny koszt - średnio ok. 3-4 tys. zł za szyld - zmienili swoje reklamy i to w momencie najbardziej wzmożonych obostrzeń covidowych. Pytanie brzmi, czy było to niepotrzebne, skoro takie dziwactwa powstają i to za zgodą spółdzielni mieszkaniowej? - denerwuje się nasz czytelnik.
Celem uchwały nie była likwidacja reklam
Urzędnicy odpierają te zarzuty i tłumaczą, że celem uchwały jest ochrona miejskiego krajobrazu, nie zaś całkowite usunięcie z niego reklam. Jak podkreślają, uchwała spełniła cel wyznaczony przez radnych.
Zwracają także uwagę, że przedsiębiorcy mieli aż dwa lata na dostosowanie szyldów do założeń uchwały. Przepisy weszły w życie 2 kwietnia 2018 r., okres dostosowawczy dobiegł końca 2 kwietnia ubiegłego roku.
- Uchwała krajobrazowa nie zakazuje umieszczania wolnostojących nośników reklamy, ale wprowadza jasne i przejrzyste zasady ich sytuowania. Efektem tych reguł jest uporządkowanie niemal w 100 proc. przestrzeni miasta z przeskalowanych reklam nieprzystających do tkanki miejskiej, banerów, różnej maści tabliczek itp. Epidemia stworzyła sytuację, wobec której nie można przejść obojętnie - tłumaczy Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Reklamy muszą spełniać normy
W przypadku deptaka przy ul. Opolskiej mamy do czynienia z wolnostojącymi tablicami typu citylight. Uchwała dopuszcza ich montowanie w przestrzeni publicznej, jednak muszą one spełniać określone normy, np. w zakresie wymiarów, koloru obudowy czy odległości od innych wolnostojących urządzeń.
Zgodność tablic na Przymorzu z uchwałą została potwierdzona przez pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Powszechna Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przymorze" ma możliwość podjęcia uchwały wewnętrznej i jako użytkownik wieczysty terenu dowolne sytuowanie nośników reklamy, pod warunkiem zachowania ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa miejscowego. W uproszczeniu, jako wieczysty użytkownik terenu spółdzielnia ma w tym zakresie dowolność. Jeśli jednak sytuuje jakieś nośniki, to muszą być zgodne z prawem miejscowym. Te są - uzupełnia Bieganowska.
Opinie (129) 3 zablokowane
-
2021-10-17 16:13
Te reklamy pasują do tego deptaka jak garnitur do pływalni.
- 8 0
-
2021-10-17 16:17
Bo to obiecywali notoryczny klamcy. Dulkiewicz i Grzelak (2)
- 24 5
-
2021-10-17 16:31
Właśnie wróciłem z Kościoła i muszę dowalić (1)
- 2 12
-
2021-10-17 19:37
A ty z synagogi i musisz jakiś handelek odwalić. Matulę np sprzedać albo etc.
- 3 0
-
2021-10-17 16:20
(1)
Włodarze miasta Gdańsk to patologia jak cała totalna opozycja. zmieniają zdanie jak im wygodnie i w zależności jaki mają chumor. Czas ich zmienić.
- 13 6
-
2021-10-17 16:32
Chyba zmielić, expercie z PiS
- 1 3
-
2021-10-17 16:30
W takim razie chyba czas na Rozpiżdżet Obywatelski (1)
Nie trzeba zgłaszać projektów, nie trzeba głosować. Wystarczy podjąć oddolne działanie pokazujące naszej władzy co myślimy o takiej hipokryzji.
- 132 16
-
2021-10-18 10:58
Tragedia
Przy całej tej żenującej władzy samorządowej i jej ideologicznych festynach, uchwała krajobrazowa była jak prezent pod choinkę. Minęło trochę czasu a na Miszewskiego wiszą "szmaty", okazuje się, że miasto ma teraz monopol na reklamy, Ikea "wali" po oczach, gdy inni grzecznie się zamalowali...
- 4 0
-
2021-10-17 16:32
(2)
Ogólnie nie jestem za niszczeniem mienia ale w tym przypadku "Sprejarze i graficiarze wszystkich dzielnic Gdańska łączcie się ".
- 12 6
-
2021-10-17 22:04
i kibole od niszczenia wiat tez sie rusza (1)
bo wiaty to tez nosniki tych reklam w miescie.
- 1 1
-
2021-10-18 05:46
Nie zapomniał ksiądz pojechać do znajomej przypadkiem? I do swojego bachora? Niedziela wieczór to zwyczajowy czas na to.
- 0 0
-
2021-10-17 17:00
kiedy ludzie zrozumiecie że chodziło tylko o to żeby wyciągnąć kasę ? (4)
- 159 33
-
2021-10-17 18:24
a dokładnie chodziło o kasę i możliwość cenzurowania tego co można reklamować (1)
klika firm dostało pozwolenie na zamieszczanie reklam w gdańsku i te firmy będą wszystko robić aby ubiegać się o przedłużenie pozwolenia na następny rok,, więc mogą niektóre kampanie reklamowe blokować po prostu nie przyjmując zlecenia
- 20 4
-
2021-10-17 19:08
Urzędnik ma monopol na punkty reklamowe
- 12 1
-
2021-10-17 20:55
Co na to UE i obrońcy wolności? (1)
Niedawno też odkryłem drugie dno tej uchwaly, chyba pierwszej od dawna za którą chwaliłem władze Gdańska. Ludzie i firmy się niespodziewanie podporządkowały, a teraz wszystkich zrobili w wała. Zapewne pozwolenie dostanie pewne konsorcjum, od dawna wspierane z wzajemnością przez gdańskie władze. PiS by lepiej nie wymyślił. Kasa też pewnie będzie grała rolę.. czyli odpowiednikiem cenzury mediów będzie w mieście Gdańsk monitorowanie i reglamentowanie agencji reklamowych na nośnikach w mieście??
- 6 1
-
2021-10-17 22:02
w tym mieście rządzą deweloperzy
i ich reklamy będą wisiały na kamienicach. Oczywiście tych którzy najbardziej nasmarują
- 5 1
-
2021-10-17 17:02
Reklamy w Gdańsku
Kto rozliczy P Dulkiewicz za niegospodarność i stratę z Reklam w Gdańsku
- 6 6
-
2021-10-17 17:05
Reklama, reklama pranie, ale mózgu już od rana.
- 5 0
-
2021-10-17 17:07
Będzie na nich Ola i coca-cola.
- 14 3
-
2021-10-17 17:22
w magistracie sami nieudaczniki
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.