• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa liczba pasażerów SKM

bra
29 stycznia 2024, godz. 18:30 
Opinie (187)
Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM. Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM.

Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.



Jaki jest twój główny powód korzystania z SKM?

Trudno się dziwić, że prezes SKM w Trójmieście jest z tych danych zadowolony.

- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.

To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.

- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.

Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM



Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów. Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów.
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.

Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.

Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.

Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.

W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych



W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.

Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
bra

Opinie (187) 8 zablokowanych

  • Syf, smród , tłok (1)

    Do tego masa bezdomnych i głośno gadających przez telefon Ukraińców. Koszmar. Ale faktycznie dość szybko

    • 8 5

    • Nie to co cichutcy i skromni Polacy,

      którzy podziwiają jedynie krajobrazy za oknem i szeptem odmawiają różaniec.

      • 6 2

  • Proponuję zlikwidować jeszcze kilka tras i przystanków. SKM-ka będzie miała jeszcze lepsze wyniki!

    • 6 3

  • Za tej zapyziałej i niedobrej komuny SKM-ka jeździła do Tczewa, Nowego Portu i zatrzymywała się na wszystkich przystankach. (2)

    Jeździła w szczycie co 6 min i co 20 min w nocy. No, ale teraz niedorozwinięty umysłowo marszałek zrobił to lepiej!

    • 18 2

    • struk to relikt przeszlosci (1)

      • 2 0

      • Miejmy nadzieję, że ludzie są mądrzy i tak będzie!

        • 1 0

  • Nowe linie Brzeźno i Oksywie

    • 6 0

  • A czym się pochwali zkm?

    • 2 0

  • Prawdziwym powodem wyboru komunikacji są (1)

    wysokie opłaty parkingowe, brak miejsc parkingowych, a także wiecznie zakorkowane trójmiejskie ulice

    • 8 0

    • Otórz nie sa obe poza Sopotem wysokie;

      Snieszne 3.90 za 1 godz jest juz od wielu lat!
      Nie ma juz w PL dużych miast poniżej 5 zl za 1 godz a wg ustawy może byc 6 zl za zwykła SPO i 18 zł za ŚSPP!
      Tak niskie stawki parkingowe to Okradanie obywateli z należnych wpływów na chodniki, parki i zieleńce co jest Zagwarantowane Ustawowo!

      • 1 2

  • Wynik byłby dużo lepszy, gdyby w 3city istniał wspólny tani bilet jednorazowy na wszystko

    • 4 0

  • (1)

    No ale te zdjęcie gdzie było ? Nowe składy SKM są niższe jak perony o dobre 20cm a stare wyższe o 20 cm od peronów . Ten co je zamawiał widział pociąg i jego wymiary na papierze i powinien za to beknąć .

    • 3 2

    • Bredzisz.

      Stare sa równe z peronami, ale...jak sie wyjedzie poza linię SkM, czyli od Rumi w stronę Wejherowa,to tam perony są niższe i łatwiej wsiadać do tych nowych. Ot, chichot historii.

      • 0 0

  • Ukrainców najechało to zrobili różnice a nie drogie samochody. Korków coraz więcej a nie mniej. Może też dlatego, że Ukraińców najechało?

    • 4 0

  • Pan Lignowski mija się z prawdą (2)

    Stwierdzając cyt: "kwoty za parkowanie rosną"
    Otóż dotyczyło to niestety tylko Sopotu natomiast w Gdańsku i w Gdyni jest to dziś jakże śmieszne od wielu lat zaledwie 3.90 zl za 1 godz!
    Wszystkie inne duże miasta maja oowyzej 5 zł za 1 godz natoniadt ustawowo dka zwykłej SPP jest to 6 zł za 1 godz i 18 zł za ŚSPP!
    Pozostawienie tak niskuch kwot to Okradanie Budżetu Miasta i obywateli z należnych wpływów na chodniku, parki i zieleńce!
    Rady Miast do Pracy!!!

    • 1 6

    • Jesteś nie na bieżąco z opłatami w Gdyni (1)

      3,90 jest za pierwszą godzinę i to w jednej strefie (poza centrum). Druga jest za 4,60, trzecia za 5,50.
      W strefie śródmiejskiej pierwsza godzina jest za 5,50, druga za 6,60, trzecia za 7,90. To jednak trochę odbiega od 3,90/h, o którym piszesz.

      • 2 0

      • Dokładnie , gość pisze glupoty.

        Poza tym ,jak jadę do pracy to nie na godzinę tylko 8. To teraz proszę zsumować te opłaty i porównać jak się to ma do miesięcznego na SKM.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane