• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa liczba pasażerów SKM

bra
29 stycznia 2024, godz. 18:30 
Opinie (187)
Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM. Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM.

Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.



Jaki jest twój główny powód korzystania z SKM?

Trudno się dziwić, że prezes SKM w Trójmieście jest z tych danych zadowolony.

- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.

To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.

- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.

Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM



Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów. Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów.
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.

Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.

Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.

Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.

W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych



W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.

Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
bra

Opinie (187) 8 zablokowanych

  • Znów sie nie podoba. Ręce opadają, kupcie sobie auta!

    • 1 2

  • Powód

    Bo nie ma nic innego
    Auto bus rower

    • 0 0

  • rekord dwudziestolecia (18)

    Dla tej całej gimbazy świat zaczął się wczoraj. Niech podadzą liczbę pasażerów w roku, powiedzmy 1987. Wtedy kolejka jeździła w godzinach szczytu co 6 minut a pociągi miały 3 składy. Dziękuję.

    • 86 8

    • i przewozila prawie dwa razy wiecej (4)

      Pasazerow...

      • 11 0

      • Ale w czasach jak na ulicach były tylko nieliczne Trabanty, Warszawy i Syrenki

        Czym mieli jeździć jak nie "kolejką"?

        • 7 3

      • i było 3/4 dzisiejszych przystanków (2)

        SKM miała się gdzie rozpędzić ... pomiędzy przystankami
        - a dziś równie dobrze mogłyby tam jeździć tramwaje, i to te konne...
        bo czas przejazdu Gdynia chylonia - Gdańsk główny .... to od PRLu E.Gierka zwiększył się dwukrotnie !!!

        • 7 1

        • Jeszcze niedawno jeździło EW58

          Ale kto widział baterię oporów rozruchowych na dachu ten wiedział, że taki pojazd nie był zbyt ekonomiczny ;)

          • 1 0

        • "trochę" pojechałeś

          Przystanków było tyle samo.
          Czas się wydłużył, to fakt, ale o jakieś 15 minut na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia.
          Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego do Gdańska z Głównej jedzie się 35 minut a do Chyloni - 15

          • 1 0

    • (2)

      Co 5 i 6 minut jeździły, a dodatkowo można było jechać na bilecie wszystkim po za ekspresami.
      Dzisiaj te skm do pięt nie dorasta, co chwila spóźnienia, większość składów 40-50 letnich .....

      • 6 4

      • (1)

        pośpiesznymi też nie można było jechać chyba że za dopłatą. SKM należało do PKP dlatego cena była podana za kilometraż na wszystkich liniach kolejowych taka sama

        • 2 1

        • na miesięcznym można było

          i pośpiechami...

          Była to bardzo słuszna idea.
          Teraz jeżdżą puste, a tak robiły "dobry uczynek"

          • 0 0

    • I dla ciebie będą do 2 min.
      Bo jest taka potrzeba.
      Nie podniecaj się tomaszek.

      • 0 4

    • (2)

      miały krótsze relacje a w razie awarii można było jechać SKM po torach dalekobieżnych lub składy dalekobieżne korzystały z SKM - dzięki temu opóźnienia były minimalne.

      • 2 0

      • Teraz też tak jest.

        Jakis miesiąc temu był samobójca w Orłowie i ruch po torach dalekobieżnych był wstrzymany przez kilka godzin. Wszystkie pociągi zasuwały po torach SKM

        • 0 0

      • Teraz też można.

        • 0 0

    • zatem mozna obnizyc cene biletow

      • 3 0

    • Kiedyś to były czasy

      Teraz to nie ma czasów

      • 2 1

    • Lol

      Czytanie ze zrozumieniem chyba utknęło na poziomie "gimbazy" W tym przypadku, wyraźnie napisane jest że jest to rekord spółki a nie samego Pomorza, spółka istnieje o wiele krócej ponieważ wcześniej te trasę obsługiwało PKP pod które podlegało SKM Trojmiasto a w tym momencie SKM jest osobną spółką tak samo jak InterCity

      • 4 2

    • nie dziękuj (1)

      Liczba mieszkańców Trójmiasta od dwóch dekad utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Wprawdzie w 2009 r. w Trójmieście odnotowano o blisko 10 tys. mniej mieszkańców niż na koniec 2019 r. - 743 338, ale w 1999 r. liczba mieszkańców była jeszcze większa niż obecnie - 755 052 (w tym Gdańsk - 458 435; Gdynia - 254 034; Sopot - 42 583).

      Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rekordowa-liczba-mieszkancow-Gdanska-ponad-470-tys-n144549.html

      • 0 2

      • obecnie tyle mieszka...

        W samym Gdańsku.
        I to oficjalnie...
        Nieoficjalnie ze stówkę, dwie więcej.

        • 0 0

    • co za głupia moda z dziękowaniu samemu sobie - żenada

      • 1 0

  • Olo

    To powinny być podwyżki SKM dla pracowników za dobrą pracę

    • 1 0

  • Dłuższe trasy:

    Szkoda, że SKM nie kursuje regularnie do Tczewa/lub Pruszcza Gdańskiego.

    • 1 0

  • a moze by te sklady wydluzyc

    rano tlok nieziemski, chyba nie o to chodzi

    • 0 0

  • Tomasz Złotoś

    Tomasz Złotoś na Prezesa TVP!!!!!!

    • 0 0

  • Im społeczeństwo biedniejsze tym więcej ludzi w komunikacji miejskiej

    Taka prawda

    • 0 0

  • Oszustwa PKP

    Brak godności przewozœw ludzi,zabrane ulgi i satanizm biletowy urzędników to same osxustwa

    • 0 0

  • Że ciasno, niepunktualnie i mało składów w łikendy?

    dostaniecie falę za tysiąć milionów, to będzie wam raźniej :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane