• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa liczba pasażerów SKM

bra
29 stycznia 2024, godz. 18:30 
Opinie (187)
Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM. Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM.

Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.



Jaki jest twój główny powód korzystania z SKM?

Trudno się dziwić, że prezes SKM w Trójmieście jest z tych danych zadowolony.

- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.

To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.

- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.

Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM



Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów. Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów.
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.

Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.

Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.

Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.

W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych



W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.

Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
bra

Opinie (187) 8 zablokowanych

  • (1)

    Fajnie, jakby zaczęły znowu kursować do Tczewa

    • 1 0

    • Przecież tam jezdzi polregio

      Tak, syf , ciasno i tak dalej, ale na tej linii nie ma miejsca na skmki co 10 min.

      • 1 0

  • Jeszcze jedna kadencja PiS,

    a w Gdyni trzebabybylo zlikwidować transport miejski. Cale szczęście,że mamy mądrego prezydenta Szczurka.

    • 1 3

  • po prostu, od dwóch lat w Trójmieście żyje jakieś pół miliona ludzi więcej (1)

    I za wiele samochodów to oni nie mają.

    i cała tajemnica wiary.

    • 6 2

    • Dokładnie. Dane oficjalne a realne co do ilości Ukraincow mają duuuza rozbieżność. Wystarczy wyjść z domu i posłuchać

      • 1 0

  • do rekordów czasów, gdy SKM faktycznie funkcjonował jak kolej miejska to jeszcze daleko (1)

    Bo przewoziła rocznie nawet 70 milionów pasażerów.
    Przy znacznie mniejszym zaludnieniu Trójmiasta, szczególnie Gdańska.
    I znacznie większym udziale innych środków transportu, jak PKS i regularna PKP...

    • 6 2

    • Przewoziła w latach 70-tych nawet 100 mln rocznie.

      Tylko wtedy prawie nikt nie miał prywatnego samochodu.

      • 2 0

  • Konik

    Nowoczesne perony i zawsze działające windy, kursowanie pociągów co 10 min nawet w Niedzielę, ultra nowoczesny Tabor można dojechać na południe Gdańska i dalej na Chwaszczyno jak i na Oksywie, bilety tanie zwłaszcza na krótkich odcinkach, szkoda że to tylko marzenie.........

    • 3 1

  • Żeby tak skm (1)

    Z Wejherowa sobie 3 godzinki między 1 a 4 przerwy nie robiło to by jeszcze więcej ludzi jeździło .nie wszyscy tylko pracują od 5 czy 6 rano ale też jadą na 3 lub 4 .czemu SKM tego nie uwzględnia?1 pociągu ma godzine żeby było brak?wstyd i żenada

    • 66 8

    • 1.32 jedzie skm z Weja do Gdańska.

      • 0 0

  • Tyle co w Pekinie przez 1 dzień

    • 0 0

  • Patrzę na drugie zdjęcie

    i wiem, że nigdy (dopóki to będzie możliwe) nie przesiądę się na komunikację miejską. Nie lubie jak tylu ludzi na mnie "napiera". Bydło w lepszych warunkach jest wozone.

    • 3 1

  • Nie dziwię się

    SKM to zbawienie komunikacyjne w Trójmieście. Po za tym lepiej zarządzane niż GAiT i efekty są. Szkoda tylko, że w SKM ciasno i jeszcze nowe składy nie dojechały.

    • 1 0

  • a moze jest w sumie taniej SKM ,gdzie takie pytanie w ankiecie

    ludzie musza oszczedzac na wszystkim przez drozyzne.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane