• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowa liczba pasażerów SKM

bra
29 stycznia 2024, godz. 18:30 
Opinie (187)
Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM. Nowe Impulsy mogą stać się magnesem, który przyciągnie jeszcze więcej pasażerów do SKM.

Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.



Jaki jest twój główny powód korzystania z SKM?

Trudno się dziwić, że prezes SKM w Trójmieście jest z tych danych zadowolony.

- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.

To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.

- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.

Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM



Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów. Zdarza się, że w pociągach SKM panuje tłok, nic zatem dziwnego, że przewoźnik przewiózł aż 45 mln pasażerów.
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.

Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.

Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.

Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.

W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych



W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.

Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
bra

Opinie (187) 8 zablokowanych

  • ktos odpowiada za ten bałagan

    Na szczęście pkp skm udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.
    Mamy rok 2024 , co zrobiono przez 6 lat? Czy to prawda że ten nowy tabor 4 składy sa wypożyczone ( patrz : zabrane ) z innego terenu bo nie sa dostosowane do wysokości preonów w SKM ? Napiszcie otwarcie kto dał "ciała" i dlaczego przez 6 lat nic nie postanowiono czy ktoś za te opóznienia odpowiada ? Czyli nowe składy beda w 2026 roku ... ale sukces !

    • 0 0

  • Autkiem dzisiaj najwygodniej;)

    Ruchu dużego nie było.

    • 1 0

  • a może dlatego, że nie ma alternatywy?
    jakby było metro czy skytrain, nikt by skm nie jeździł. NIepunktualna, stare składy z małą ilościa drzwi. To nie jest komunikacja miejska tylko podmiejska, to jest coś stworzone na potrzeby lat 70, a nie 2020stych.

    • 0 0

  • SKM górą!

    • 0 0

  • Bez alternatywy. (6)

    No bo niby jak inaczej, bez przesiadki i bez samochodu dostac sie szybko z Gdyni do Gdańska? Nie ma żadnego, pospiesznego i bezposredniego autobusu. To samo do Ikei. Wszystko polikwidowane to pozostaje SKM. Proste.

    • 20 1

    • Załóż firmę i wprowadź alternatywę. Rozwiązanie zawsze jest.

      • 1 5

    • skm do ikei?

      • 3 0

    • Popui@wp.pl (2)

      Miedzy gdynia a Gdanskiem to intercity za 4 zl. Szybko I miejscowka pewna

      • 3 1

      • A dokładnie

        między Rumią a Gdańskiem Głównym, - za 4 zł (klasa 2) i 9 zł (klasa 1).

        • 0 0

      • IC

        w 90% opóźnione XD

        • 1 0

    • Przecież jak ktoś chce szybciej,to można polregio.

      Na tym samym bilecie co skmką

      • 0 0

  • rekord

    w 2022 z PKM były 43,6 miliona, czyli bez PKM 39,6 miliona, co daje wzrost o ponad 5 milionów podróżnych. Czy w Polsce inny przewoźnik zanotował lepszy wynik? Wygląda na to że SKM Trójmiasto jest najskuteczniejszym przewoźnikiem w Polsce.

    • 0 0

  • Dawne.czasy

    Jak studiowałem w Sopocie w Latach 76-78 to SKM że wzg. św Maksymiliana do Sopot jechała 10 min. Były to składy 800 V z metra w Berlinie. Później zaczęto wymieniać na polskie 3000V i czas się wydłużył doponad 15min

    • 1 0

  • Chcą Metropolii

    A nie potrafią w każdym z 3 miast i gminami ościennymi poradzić sobie z komunikacją miejską

    • 1 0

  • Błąd w tytule infografiki

    W tytule infografiki na początku artykułu jest błąd. Mowa jest tam o liczbie pasażerów w "trójmiesie", a miało być zapewne w "trójmięsie" :)

    • 1 0

  • Może warto wspomnieć

    Na lepszy wynik, to moim skromnym zdaniem, większy wpływ miał masowy najazd obywateli ze wschodu. No chyba że się mylę

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane