- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (114 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (77 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (440 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (248 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (87 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
Blisko 45 mln pasażerów skorzystało w zeszłym roku z usług Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmiasto. Wynik o niemal 1,4 mln lepszy niż w 2022 r. jest też rekordowym w 22-letniej historii spółki.
- Ubiegłoroczny rekordowy wynik przewozowy jest powodem do satysfakcji, tym bardziej że od grudnia 2022 roku nie obsługujemy już połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na których tylko w 2022 przewieźliśmy niemal 4 miliony pasażerów - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście. - Zdajemy sobie sprawę, że na to, że coraz więcej osób wybiera nasze pociągi, złożyło się wiele czynników - zarówno tych zależnych, jak i niezależnych od nas. Samochody i ich utrzymanie drożeją w szybszym tempie niż ceny biletów. W centrach miast ubywa miejsc parkingowych, a kwoty za parkowanie rosną.
To przełożyło się na rekordowy wynik przewoźnika: 44 964 386 pasażerów w całym 2023 roku. Dla porównania rok wcześniej było ich 43,58 mln osób, a przed pandemią, w 2019 roku - 43,09 mln.
To najlepszy wynik w historii spółki, która rozpoczęła działalność w lipcu 2001 roku.
- Pomorzanie najczęściej spośród mieszkańców Polski wybierają kolej. W ubiegłym roku podróżowali pociągami średnio 27 razy, a 65 proc. tych podróży odbyli SKM-ką - zauważa Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM w Trójmieście.
Osiem nowych Impulsów 2 na torach SKM
Pomorski przewoźnik stara się przyciągać nowych pasażerów. Do niedawna jednak średnia wieku używanego przez niego taboru była jedną z najwyższych w Polsce.
Na szczęście PKP SKM udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.
Efektem było to, że w grudniu 2023 r. na trasie Gdańsk Śródmieście - Lębork pojawiło się osiem nowych pojazdów Impuls 2 zespolonych w cztery składy.
Od tego momentu niemal 1/4 połączeń PKP SKM może być realizowana nowoczesnym taborem.
W oczekiwaniu na 20 pociągów aglomeracyjnych
W połowie 2025 roku nowosądecki Newag ma rozpocząć dostawę zamówionych przez pomorski samorząd 20 typowo aglomeracyjnych pojazdów, które mają obsługiwać odcinek Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.
Gdy PKP SKM otrzyma te pojazdy, będzie mogła wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.
Opinie (187) 8 zablokowanych
-
2024-01-30 12:01
ktos odpowiada za ten bałagan
Na szczęście pkp skm udało się wspólnie z samorządem Województwa Pomorskiego zrealizować projekt taborowy, na który spółka już w 2018 roku pozyskała unijne dofinansowanie.
Mamy rok 2024 , co zrobiono przez 6 lat? Czy to prawda że ten nowy tabor 4 składy sa wypożyczone ( patrz : zabrane ) z innego terenu bo nie sa dostosowane do wysokości preonów w SKM ? Napiszcie otwarcie kto dał "ciała" i dlaczego przez 6 lat nic nie postanowiono czy ktoś za te opóznienia odpowiada ? Czyli nowe składy beda w 2026 roku ... ale sukces !- 0 0
-
2024-01-30 13:08
Autkiem dzisiaj najwygodniej;)
Ruchu dużego nie było.
- 1 0
-
2024-01-30 13:15
a może dlatego, że nie ma alternatywy?
jakby było metro czy skytrain, nikt by skm nie jeździł. NIepunktualna, stare składy z małą ilościa drzwi. To nie jest komunikacja miejska tylko podmiejska, to jest coś stworzone na potrzeby lat 70, a nie 2020stych.- 0 0
-
2024-01-30 13:53
SKM górą!
- 0 0
-
2024-01-30 14:27
Bez alternatywy. (6)
No bo niby jak inaczej, bez przesiadki i bez samochodu dostac sie szybko z Gdyni do Gdańska? Nie ma żadnego, pospiesznego i bezposredniego autobusu. To samo do Ikei. Wszystko polikwidowane to pozostaje SKM. Proste.
- 20 1
-
2024-01-30 15:33
Załóż firmę i wprowadź alternatywę. Rozwiązanie zawsze jest.
- 1 5
-
2024-01-30 15:57
skm do ikei?
- 3 0
-
2024-01-30 17:16
Popui@wp.pl (2)
Miedzy gdynia a Gdanskiem to intercity za 4 zl. Szybko I miejscowka pewna
- 3 1
-
2024-01-30 20:45
A dokładnie
między Rumią a Gdańskiem Głównym, - za 4 zł (klasa 2) i 9 zł (klasa 1).
- 0 0
-
2024-01-31 23:03
IC
w 90% opóźnione XD
- 1 0
-
2024-01-31 10:59
Przecież jak ktoś chce szybciej,to można polregio.
Na tym samym bilecie co skmką
- 0 0
-
2024-01-30 15:34
rekord
w 2022 z PKM były 43,6 miliona, czyli bez PKM 39,6 miliona, co daje wzrost o ponad 5 milionów podróżnych. Czy w Polsce inny przewoźnik zanotował lepszy wynik? Wygląda na to że SKM Trójmiasto jest najskuteczniejszym przewoźnikiem w Polsce.
- 0 0
-
2024-01-30 17:53
Dawne.czasy
Jak studiowałem w Sopocie w Latach 76-78 to SKM że wzg. św Maksymiliana do Sopot jechała 10 min. Były to składy 800 V z metra w Berlinie. Później zaczęto wymieniać na polskie 3000V i czas się wydłużył doponad 15min
- 1 0
-
2024-01-30 18:22
Chcą Metropolii
A nie potrafią w każdym z 3 miast i gminami ościennymi poradzić sobie z komunikacją miejską
- 1 0
-
2024-01-30 18:46
Błąd w tytule infografiki
W tytule infografiki na początku artykułu jest błąd. Mowa jest tam o liczbie pasażerów w "trójmiesie", a miało być zapewne w "trójmięsie" :)
- 1 0
-
2024-01-30 19:35
Może warto wspomnieć
Na lepszy wynik, to moim skromnym zdaniem, większy wpływ miał masowy najazd obywateli ze wschodu. No chyba że się mylę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.