• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • 50 ton - zamiast 30 ton?

    "nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton."

    nie ma nadziei, że tego typu ruch odbywał się będzie kiedyś wreszcie na obrzeżach miasta, a nie przez jego środek?

    • 0 0

  • aleluja i do przodu

    Błędnik pewnikiem będą dłużej remontować niż go budowali.
    Potem wydrążą tunel pod Martwą Wisłą w czasie 10-krotnie dłużym niż tunel pod La Manche /lub English Channel - jak kto woli/.
    Na koniec połączą to wszystko z najdroższą w świecie autostradą im. J.J. Kurylczyka!
    Ha!

    • 0 0

  • w koncu coś sie ruszy, choc mialo juz rok temu ruszyc !!!

    • 0 0

  • a to mój bolo zapomnieliście już o flotylli wodnych kurka wodna tramwajów??
    to miał byc hit:)
    flotylla kajakowo dmuchano matercacowo oponiarska predzej jak rozsądne rozwiązania
    popatrz na twarze ludzi mówiących do nas z TV
    wyglądają jak zmutowany jaba z kaliszem....

    • 0 0

  • ide dalej mulić
    spaliłem w oknie peta powiodłem wzrokiem po grajdołku na morenie a w radio własnie mówili, że w pizie (hmmm skąd ta nazwa) budują kolejną wieżę, tym razem już prostą, ale jej konstrukcja ścian i załamanie światła da złudzenie, że skubana leci na ciebie:)
    ja piernicze tam wieże szkło światło a tu beton asfalt i zgnebiony predzo w TV
    czekam na godota i stuff:)
    adieu....

    • 0 0

  • Nie wierzę:P

    W głowie się nie mieści że w końcu się za to zabierają, myślałem że uda im się odwlce sprawę remontu błędnika do 2010 roku przynajmniej :P

    • 0 0

  • Galluxie zacny

    A słynny pylonowy most donikąd - to pies?
    wodne tramwaje będą służyć turystom do oglądania fosforowej hałdy, którą niebawem z księżca będzie widać...
    a reszta wodnych tramwajów trójmiasto połączy poprzez dziurawe molo sopockie, które 1-maja a.d. imieniem prezydenta Sopota "ochszczone" zostanie!

    • 0 0

  • w 1,5 roku !

    Wszystko możliwe, zupełnie jak remont drogi do Elbląga. Tam też ślimaczyło się miesiącami. No ale jak rzucą do pracy 20 chłopa to nie dziwota. Bobie, to nie będzie szybka robota.

    • 0 0

  • będzie masakra

    Oj czarno to widzę te koreczki o 15-stej. Koszmar z ulicy Wiazów to pikuś

    • 0 0

  • Zebys tylko to nie trwalo ile remont wiaduktu i Elblaskiej. Caly wylot na Warszawe remontowano ponad 5 lat. A tak na marginesie to musicie panstwo przygotowac sie do kompletnego horroru. Teraz dokladnie juz wiem dla czego policja cwiczyla napad na bank akurat przed ogloszeniem rozpoczecia remontu. Trzeba bylo na wlasne oczy zobaczyc jak bedzie wygladal ruch drogowy w centrum Gdanska w czasie remontu Blednika. Zobaczyli. My tez. No wlasnie. Przesiadka do SKM.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane