• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • Naprawa Błędnika planowana była od nie wiadomo ilu lat, a że wam się kładka na Zaspie w międzyczasie posypała, to wasz pech ;) Chyba wiadomo co ważniejsze - most w centrum, na głównej arterii, a nie jakiś mostek na Zaspie.
    Moim zdaniem bomba, niech budują, przez jakiś czas będą objazdy, ale za to z Błędnikiem w końcu zrobią porządek. Przydałoby się też coś przy okazji zrobić z nawierzchnią na Wałach Jagiellońskich, bo aż wstyd, taki poligon w centrum miasta trzymać.

    • 0 0

  • Kiedyś

    w miejscu obecnych Wałów Jagielońskich płynęła Radunia(stąd wzięła się też nazwa ulicy). Powinno się powrócić do tej koncepcji. Na tym odcinku kanał ten przebiega pod ulicami w rurach. To jest hańba. Centra miast powinny stanowić zielone ogrody z osobliwymi parkami.
    Ruch samochodowy należy wyeliminować na przedmieścia, chyba że zaryzykujemy podziemne tunele(ulice) finansowane w 100% przez firmy prywatne:-)

    • 0 0

  • most??

    czy tak trudno odróżnić most od wiaduktu??
    bo moim zdaniem banalnie łatwo!!!

    • 0 0

  • taaa,

    most i wiadukt - to przecie jedno i to samo....
    a już super sprawą jest kanał w rurach...
    centrum miasta - zielone ogrody (może z marchewka i pietruszką, czemu nie...), a więc miasto: wynocha na przedmieście, a przedmieście: hooop do miasta...
    no i wszystko mają sfinansować firmy prywatne, hahahahaha.

    GŁUPOTO FRRRUUUUŃŃŃŃŃŃŃŃŃ, bo nic tu po tobie....

    • 0 0

  • A ja mocze

    W Gdansku juz nie mieszkam i mocze te remonty

    • 0 0

  • a po jakiemu to

    MOCZĘ???????

    • 0 0

  • Most i wiadukt to nie to samo

    Mosty są nad rzekami i strumieniami, wiadukty nad drogami i róznymi utwardzonymi obiektami przyrody. To tak dla wyjaśnienia.

    • 0 0

  • odpuszczam sobie wrzeszcz

    za 2 lata go ujrzę ;-)

    • 0 0

  • Remont w Gdańsku w środku upalnego lata - zazdroszczę tym bardziej że od 3 lat nie mieszkam w Gdańsku.

    • 0 0

  • Czołgi!!!

    Oni sa nie powazni.Zamiast zastanowic sie co zrobic zeby te 50t "czolgi" nie jezdzily przez samo centrum to jeszcze placa za to ciezkie pieniadze! I wszystko z naszych kieszeni...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane