• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • Bydgoszcz nie posiada tak fenomenlnej infrastruktury. Więc nie ma co remontować. Polecam.

    • 0 0

  • Gdańsk zawsze będzie piękny i kochany pomimo remontu i całego zamieszania.

    • 0 0

  • Po co na tym wiadukcie TIR-y skoro ruch kierujący się z centum polski do portu jedzie obwodnicą.

    • 0 0

  • Baja

    Czuję się upokorzony. Czemu zaraz nazywasz moje koncepcje głupotą? Przecież nie musisz być tak poważna, a jak masz zły humor to nie musisz go tutaj wylewać. Jeśli miasto nie będzie pięknym ogrodem to będzie nim na pięknych obrazach: Gdzie Ratusz obrasta potężny bluszcz, a Neptun opleciony jest ze wszystkich stron glonami.Zielono mi:-))

    • 0 0

  • blednik

    A ja juz wczoraj widzialem jednego, ktory staral sie pojechac przeciwnym pasem w strone Gdanska. Troche sie zdziwil jak z naprzeciwka ujrzal nagle stado pedzacych samochodow (wszystkimi 3 pasami oczywiscie). ha ha ha. Biedak uciekal na trawnik. :)

    • 0 0

  • Ulice w Gdansku vs ulice w Montrealu

    Myslalem ze gdanskie ulice sa dziurawe, ale to pomylka,
    DZIURAWE to sa ulice w Montralu. Czegos takiego nie ma
    w Gdansku. Dziury takie, ze w niektore wstawiaja metrowe
    pomaranczowe slupki, a i tak wystaje polowa, 40km/h to
    maksymalna predkosc przy ktorej nie stracisz kol na
    czesci jezdni po ktorej da sie przejechac. I to w samym "downdown". Stalo sie dla mnie jasne dlaczego
    tak popularne sa tutaj terenowki, albo limuzyny z
    wielkimi kolami. Wieksze szanse przejechania bez uszkodzen.

    • 0 0

  • A kiedy zrobia nawierzchnię przed PKP ???

    Przypomina powierzchnię księżyca... po bombardowaniu meteorytami przez 1000 lat. ZADUPIE CZY CENTRUM ?

    • 0 0

  • paraliż w "centrum"; )

    Przejechanie Armii Krajowej zajęło mi dziś ponad 45min :|

    • 0 0

  • I ZNOWU 1,5 ROKU a NA ZACHODZIE W 3 MIESIACE!

    Tak tak- jak patrze jak u nass pracują to sie nie dziwie ze remonty trwaja tyle lat. Takie prace wykonuje sie przez 24h/na dobe a nie po 16.00 wsszyscy zwijaja sie do domow. W nocy ustawia sie oswietlenie i zapieprza - tak przynajmniej jest w Szwecji.

    • 0 0

  • Błędnik będzie remontowany 24/7 po prostu to nie jest taka prosta sprawa remont takiego wiaduktu. Wystarczy troche poczytać a nie brać informacje z wyobraźni...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane