• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • na zachodzie

    no, na zachodzie to nawe g*wno ładniej śmierdzi...
    ludzie to mają nieźle w głowach narąbane - przecież taki remont to ogromne przedsięwzięcie - torowisko tramwajowe, nowa nawierzchnia, zwiekszenie nośności, przebudowa skrzyżowania itp. a przy okazji jeszcze ruch się tam będzie odbywać. Każdy kto ma jakie takie pojęcie o skali remontu przyzna, że 1,5 roku to dość rozsądny termin - przecież w międzyczasie jeszcze zima przyjdzie.

    • 0 0

  • dokładnie Krzysiek

    A najwiekszym zadaniem logistycznym z zakresu tej inwestycji jest utrzymanie ruchu kolejowego pod Błędnikiem. Ale tego Ci wszyscy mądrale którzy zrzędzą jakby ich ktoś nakrecił zapewne wiedzieć nie chcą.
    Gdyby wyłączyć całkowicie wiadukt Błędnik z ruchu remont potrwałby 5-6 miesięcy.

    • 0 0

  • spreta

    czy zdajesz sobie sprawe, ze tiry jezdza takze do innych miejsc niz tylko port? czasem jada pomiedzy dwoma punktami w samym gdansku by przewiezc jakis dosc ciezki towar, po to wlasnie zwiekszanie nosnosci.

    PS brawo Kszysiek!!

    • 0 0

  • Nareszcie!

    ktos to w koncu zobaczyl.....

    • 0 0

  • Pół roku...

    Współczuję gdańszczanom tak długotrwałego paraliżu komunikacyjnego. Jednak wydaje mi się, że półtora roku to czas całkiem przyzwoity jak na remont tak wielkiego węzła.

    Warto nadmienić, że w Gdyni kilka lat temu PONAD ROK (!!!) zajął remont małego wiaduktu nad Obwodnicą (jedna jezdnia szerokości osieldowej uliczki), łączącego Pustki Cisowskie z Chylonią. Uważam to osobiście za skandal. Bywało, że na ulicy, na której zwykle nie było praktycznie ruchu, tworzyły się półkilometrowe korki.

    • 0 0

  • Jaka organizacja taka praca

    Jestem przekonanny , że wszystko co się dzieje w Gdańsku w ramach prac remontowych i inwestycyjnych które są źle planowane i wykonywane jest zasługą następujących czynników:
    - zła praca Rady Miasta i Prezydenta Adamowicza,
    - brak lub źle określone warunki przetargów dla powyższych prac,
    - fatalna praca komórki Rozwoju Miasta Gdańska (natychmiastowa dymisja dyrektora ),
    Przypomnę, iż remont estakady na ulicy Okopowej wykonywany był przez 24 godziny na dobę.
    Jest to obraz prowincjonalnego Gdańska wymalowany przez naszych przedstawicieli w Radzie Miasta.

    • 0 0

  • wrzos

    totalny bełkot, brednie których się czytać nie chce. Człowieku jaka znowu komórka, co rada miasta ma do tempa robót?? Jednostką koordynującą prace drogowe w Gdańsku jest Zarząd Dróg i Zieleni.
    Te wypocinki to pisz na forum sześciolatków albo się jeszcze zdrowo poucz bo zamiast do szkoły, chyba na wagary chodziłeś oglądać remonty dróg.

    • 0 0

  • Żeby się Kiezmark nie powtórzył

    żeby tylko zamówili materiały takiej jakości jakiej powinny być ,albo są w projekcie, a nie TANIE, TANIE i jeszcze raz tanie.

    Kto tanio kupuje dwa razy kupuje. nie stać nas na fuszerkę!!!

    Bo jeżeli coś "spieprzą" to za jakiś czas znów zamkną błędnik na półtorej roku:))

    • 0 0

  • Gdańsk i Gdańsk, a kto coś wie o Gdyni

    Wszyscy trąbią o "wielkim remoncie" Błędnika w Gdańsku, a nic nie piszą o planach przebudowy w Gdyni. Kto coś wie o przebudowie w rejonie skrzyżowania z ul. Wielkopolską? Dzisiaj już były korki, bo malowane są żółte znaki zmian w ruchu na czas przebudowy, a kiedy zacznie się to piekiełko na dobre? A co z przebudową ulic od ronda przy Łużyckiej w kierunku Wielkopolskiej? Za chwilkę nie będę miała którędy jeździć z Żabianku do Gdyni, gdzie pracuję. Może by tak ktoś podał informacje, jakie są plany, od kiedy i na jak długo.

    • 0 0

  • basik

    Nie wiem jak ze sprawami poruszonymi przez Ciebie, ale bylem ostatnio na spacerze w lesie i rusza w koncu budowa polaczenia estakady Kwiatkowskiego z obwodnica. Poki co trwa wycinka drzew, niesamowity widok, radze sie kiedys tam kopsnac:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane