• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont "Błędnika"

Maciej Goniszewski
29 marca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Od jutra, 30 marca zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w ruchu drogowym wynikające z remontu "Błędnika". W pierwszym etapie do 16 kwietnia przewidziane jest zamknięcie dla ruchu tramwajowego ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Nowe Ogrody. W tym czasie pod wiaduktem będą montowane specjalne rusztowania, niezbędne do przeprowadzenia dalszych prac.

Linie tramwajowe 2 i 6 kursować będą z dotychczasową częstotliwością. Zmianie ulega jedynie przebieg trasy na odcinku od Bramy Oliwskiej przez Dworzec Gł. PKP - Bramę Wyżynną - Armii Krajowej - 3 Maja - Hucisko - Dworzec Gł. PKP - Brama Oliwska. Tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach na wymienionej wyżej trasie, również na przystanku Urząd Miejski, gdzie do tej pory zatrzymywała się linia nr 14. Drobne zmiany nastąpią również na tej linii, większość kursów z Nowego Portu w kierunku Głównego Miasta zostanie opóźnione o 6 minut. Kierunek powrotny pozostaje bez zmian.

16 kwietnia niestety nie oznacza końca problemów, a ich nasilenie. Wtedy mają się rozpocząć właściwe prace przy remoncie wiaduktu, które potrwają półtora roku. W ich wyniku naprawiona zostanie nie tylko nawierzchnia ulic prowadzących do "Błędnika" i na samym wiadukcie ale także cała konstrukcja zostanie wzmocniona, tak, że nad torami kolejowymi będą mogły przejeżdżać samochody o ciężarze całkowitym do 50 ton - obecnie do 30 ton. Całość prac ma kosztować 40 milionów złotych.

- Oprócz naprawy nawierzchni i wzmocnienia konstrukcji wiaduktu planujemy także przebudowę skrzyżowania przy Bramie Oliwskiej - informuje Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Po 16 kwietnia należy się spodziewać wyłączenia z ruchu jezdni w kierunku śródmieścia Gdańska. Samochody w obu kierunkach będą się poruszały po jezdni, którą w tej chwili jedzie się w kierunku Wrzeszcza. O skali problemów jakie czekają kierowców w Gdańsku najlepiej świadczy fakt, że średnio z wiaduktu korzysta 80 tysięcy pojazdów na dobę. Normalnie ruch odbywa się po trzech pasach w obu kierunkach, a pomiędzy jezdniami znajduje się jeszcze torowisko tramwajowe.

- W czasie remontu czynne będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, będą jednak ograniczone do 2,5 metra szerokości - dodaje Romuald Nietupski.

- Utrudnienia w ruchu są nieuniknione - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Warto, żeby kierowcy, którzy będą jechać z Wrzeszcza, na Chełm, Orunię czy Dolne Miasto przyzwyczaili się do trasy prowadzącej od Bramy Oliwskiej przez 3 Maja do Armii Krajowej i węzła Okopowa. Część ruchu mam nadzieję przeniesie się też na ul. Jana z Kolna.

W tym roku w wyniku prowadzonych prac zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik, wyremontowana nawierzchnia do Gdańska, naprawione schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja.

W przyszłym roku prace przeniosą się na drugą jezdnię, a kierowcy na część wyremontowaną w tym roku. W 2006 roku zostanie przebudowane także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Maciej Goniszewski

Zobacz także

Opinie (78)

  • mi to akurat wisi
    ja jeżdże w strone sopoćkowa, a tam, po drodze, oprócz tego wiaduktu na wydupiastą zaspe nic na szczęście jeszcze nie grozi

    • 0 0

  • Kiedyś to musiało sie zacząć.

    Kiedyś to musiało sie zacząć. Bedzie strasznie przez te 18 miesiecy, ale mysle ze bedzie warto poczekac na rezultat.

    • 0 0

  • hmmmm..a Slowackiego dokonczycie?

    co??

    • 0 0

  • Słowackiego dokończą.....

    ....w XXII wieku
    Poczekajta ludzie jak dobrze dobiorą się do Błędnika od dołu, co będzie związane z ograniczeniem ruchu pociągów.
    Wtedy zaczną się komunikacyjne jaja w Gdańsku.

    • 0 0

  • szkoda że były wojewoda nie wbije pierwszej łopaty czy czegos tam przetnie albo wstege potem wsiądzie na spycha ZROBI OD...I CIUT CIUT ZDJĘĆ FULL PRASY a potem do wawy na ministerialny stołek, bo zdolny jestem, nie??
    zacząłem wam już dwa lata temu budowe A1
    a ha ha ha ha
    ale naiwni, jak dzieci we mgle
    tu trzeba adolfa i robót publicznych
    równe szeregi czysto słowiańskie maszerują z łopatami, inni z taczkami, jeszcze inni z kilofami
    jeden lepper jedna Polska jeden naród (wybrany do brania w dupe)
    adolfie prowadź:)

    • 0 0

  • remont za 40 mln

    dobrze mówi: będą jeździły "pojazdy o masie do 50 ton" to wspaniale TIR-y pod dworcem PKP będą zabierać ludzi po robocie na stopa na południe kraju. Brawo most klasy A a dziury na Podwalu w jezdni klasy D... az miło. Toż to pięknie bedą kierowcy i pasażerowie kląć, może badania jakieś socjologiczne zrobić?

    • 0 0

  • a ja z kolei chetnie poczekam ten rok czy poltora (realny czas remontu) bo jest na co.
    Jesli porzadnie to zrobia to wreszcie nie bede musial jezdzic ta droga piatej kategorii na ktorej czesto dobijam zawieszenie i wystukuje silentbloki w aucie.

    • 0 0

  • Dlaczego w RP nie ma na drogi, remonty wiaduktów itp.?

    Ano z prostej przyczyny , budżet jest biedny , bo na jednego pracującego przypada 1,5 emeryta i rencisty. O ile ci pierwsi powinni zażywać zasłuzonego sponsorowanego odpoczynku nierzadko po 35-45 latach harówy za psie pieniadze , to o tyle ci drudzy często gęsto mają wyłudzone świadczenia. Jest to największy skandal III RP , przewyższający afery FOZZ , Orlenu , PZU itp.
    Kolejne rządy biorą sie za to i poprzestają na pogróżkach , wszak elektorat się liczy , kadencja mija szybko , następne wybory za pasem.
    Toteż z dużym niesmakiem, żeby nie powiedzieć z obrzydzeniem czytam połajanki i "złote" myśli produkujacych sie na tym portalu rencistów opisanego wyżej chowu jak np. niejaki gallux.
    Ma do wszystkiego i wszystkich stosunek nihilistyczne , poza swoją wyłudzoną rentą , od niej wara.

    • 0 0

  • facet
    wybierz se jak masz już zajechane amortyzatory najwiekszą dziurę w jezdni w okolicy cofnij sie tak ze 300 metrów i z pełną para wjedź w nią
    potem podaj do sądu zarządce dziury weź JPP jako papuge i...Alleluja do przodu łamać łamać i podawać do sądów
    nic tak nie motywuje jak konieczność wypłaty lawiny wyroków
    ja też osobiście uwazam, ze najlepsza karą jest uderzenie ale PO KIESZENI, bo to sie i dłużej czuje i jest, że tak powiem i wychowawcze i prawnie usancjonowanie..

    • 0 0

  • Do Gallux-a

    Wydupiasta to jest Twoja dzielnica, od Zaspy wara.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane