• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Grunwaldzkiej i buspasy zakorkują aleję Hallera?

Maciej Naskręt
28 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej. Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej.

Rozpoczynający się na początku kwietnia remont torowiska we Wrzeszczu i specjalnie na tę okazję wytyczone buspasy wywołają ogromne korki na jednojezdniowym odcinku al. Hallera. Nieuniknione są też opóźnienia w kursowaniu tramwajów. Podpowiadamy, jak ominąć przyszłe utrudnienia.



Czego najbardziej obawiasz się po rozpocząciu przebudowy linii tramwajowej we Wrzeszczu?

2 kwietnia, gdy zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu na czas przebudowy torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, o której informowaliśmy już w piątek, korek drogowy stanie się nieodzownym krajobrazem al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Powód? Zostaną tam skierowane niemal wszystkie tramwaje, które przejeżdżają do tej pory przez al. Grunwaldzką (linie 6, 9 i 11). Dodatkowo przez al. Hallera będzie wiódł dla kierowców objazd utrudnień w centrum Wrzeszcza (przez dolny Wrzeszcz, Zaspę i Przymorze).

Już teraz kierowcy z powodu braku miejsca na al. Hallera zatrzymują się na torach i blokują tramwaje. Po 2 kwietnia ruch tam zostanie sparaliżowany. Liczba pojazdów podczas przebudowy zwiększy się tam dwukrotnie. Na domiar złego w tym okresie po al. Hallera będzie odbywał się w weekendy ruch tramwajów linii 7, 10 i 8 z powodu przebudowy ul. Jana z Kolna, o którym informowaliśmy jako pierwsi w styczniu.

Wielu kierowców wybierze al.Hallera, bowiem będą chcieli ominąć utrudnienia w ruchu samochodów, wywołane przez buspasy ustanowione na al. Grunwaldzkiej podczas przebudowy torowiska.

Wprowadzając wydzielone pasy, drogowcy poszli o krok za daleko. Usprawnienie może nie wywołać żądanego skutku. Na buspas w kierunku Oliwy (na odcinku od Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska) będą wjeżdżać kierowcy skręcający w ul. Konopnickiej i ul. Miszewskiego. W godzinach szczytu zablokują oni wydzielą jezdnię, oczekując na wolne miejsce na pasie do skrętu w prawo. Utrudni to ruch autobusów i pogorszy przepustowość wydzielonej jezdni.

Natomiast buspas w stronę Gdańska (na odcinku od al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska) to pomysł wręcz z Księżyca. Uczestnicy ruchu będą blokować w godzinach szczytu wydzielony pas, chcąc skręcić w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, ul. Jesionową zobacz na mapie Gdańska czy ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza. Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza.
Ponadto buspas w kierunku Gdańska skończy się przy CH Manhattan i autobus pół kilometra będzie brnął w korku po dwóch pasach ruchu wspólnie z samochodami. Autobus jadący po buspasie o długości ok. dwóch kilometrów nie zyska wielu cennych minut.

Warto pamiętać, że po wytyczonych buspasach pojadą nie tylko autobusy. Będą mogły tam jeździć taksówki i pojazdy służby miejskiej.

W związku z tym, drogowcy poczynią jakiekolwiek kroki, by skrócić stanie w korku kierowcom i pasażerom tramwajów na al. Hallera? - Wydłużymy zielone światło dla tramwajów i pojazdów skręcających w lewo z al. Hallera w al. Zwycięstwa - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

- Dłuższe zielone światło umożliwi dwóm tramwajom naraz przejechanie podczas jednego cyklu. Dodatkowo peron przystankowy "Opera Bałtycka" w kierunku ul. Wyspiańskiego będzie wydłużony tak, aby dwa tramwaje na raz mogły dokonać wymiany pasażerów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Co dla pasażerów? - Wprowadzony rozkładowy czas jazdy w obu kierunkach został wydłużony, aby przynajmniej częściowo utrzymać punktualność tramwajów. Przewidujemy bowiem zatarasowanie torowiska - dodaje Zomkowski.

O utrudnieniach w obrębie al. Hallera wiedzieli też członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska (FRAG). Postulowali oni za wprowadzeniem buspasów, o czym pisaliśmy w połowie marca. - Formułując nasze żądanie, dotyczące wprowadzenia buspasa, braliśmy pod uwagę fakt zwiększenia ruchu na al. Hallera, który wystąpiłby jednak niezależnie od zastosowanych rozwiązań na al. Grunwaldzkiej - mówi Krzysztof Maciasz z FRAG.

Drogowy spektakl niskich lotów na al. Hallera, będzie trwał niemal pięć miesięcy. Paraliż drogowy obejmie też ul. Miszewskiego i ul. Jaśkowa Dolina (szczególnie rano), chyba że kierowcy wraz z pasażerami komunikacji miejskiej przesiądą się na rower.

Zobacz, jak ominąć utrudnienia w ruchu na al. Grunwaldzkiej, jadąc samochodem.

Jadąc w kierunku Oliwy z al. Grunwaldzkiej skręcamy w ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżamy do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd wjeżdżamy w ul. Przytockiego zobacz na mapie Gdańska i jedziemy wzdłuż nasypu kolejowego do Dworca PKP Gdańsk-Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska. Dalej wjeżdżamy w ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska i wracamy na al. Grunwaldzką tuż przed Galerią Bałtycką. Wtedy utrudnienia będziemy mieli za sobą. Możemy też dodatkowo objechać centrum handlowe od wschodu.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 10-15 minut. W ok. 150-metrowym korku postoimy na ul. Uphagena.

Jadąc w stronę centrum Gdańska al. Grunwaldzką możemy skręcić w prawo w ul. Jesionową. Dalej wjeżdżamy w ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska i jedziemy do ul. Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd skręcamy w ul. Matejki zobacz na mapie Gdańska i jedziemy prosto do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska. Skręcamy w lewo. 300 metrów dalej wjeżdżamy w al. Grunwaldzką. Utrudnienia mamy już za sobą.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 12-16 minut. W ok. 100-metrowym korku postoimy na ul. Partyzantów.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • Najpierw firma Wakoz rozjechała dolny Wrzeszcz.

    Teraz doprawią pozostali.

    • 8 0

  • ciekawe jak dojade na porodowke ! (4)

    szkoda ze remont teraz , bo ja w ciagu tygodnia mam rodzic ! a wybieram sie na kliniczna . super , niech ,mnie skurcze zlapia w godzinach szczytu !:)

    • 7 3

    • dzwoń, może poczekają aż się rozdwoisz...

      • 1 2

    • ale se szpital wybrałąś

      na torach tramwajowych bedzie Ci lepiej

      • 1 3

    • i teraz się zaczną pieluchy, papki, nieprzespane noce, koszty I po co to wszystko?

      a kondony tylko 3,50 zł

      • 1 2

    • KLINICZNA????

      zły wybór!!kochana pogorszyły się tam warunki ,koleżanka załapała tam podczas porodu gronkowca-paskuctwo!!!!

      • 2 1

  • propozycja objazdów, dobra. Do Panów drogowców- oznakowac te ulice jako ruch jednokierunkowy, wydłużyć światła na przejazdach i jakoś wytrzymamy. To co proponuja drogowcy to jakaś prowizorka, bus pasy skutecznie będa zakorkowane i będzie jeden wielki bałagan.

    • 3 2

  • Droga (2)

    Korków na Grunwaldzkiej nie wywołują buspasy, tylko światła na skrzyżowaniach z Jaśkową Doliną i Słowackiego! A, i jeszcze kierowcy bez sensu jeżdżący przez Gdańsk Grunwaldzką, gdy mogli by SKM. ;)

    • 6 7

    • a do skm (1)

      autobusem 1x/godzine potem dwie przesiadki....

      • 1 1

      • to się przesiądź na rower i nie marudź

        • 0 1

  • I tak wiadomo przez co to wszystko

    gdyby wszyscy ludzie wsiedli do samochodow zamiast blokowac ruch wozac sie tramwajami i rowerami to byloby lepiej bo wszyscy byliby w samochodach i nikt by nie narzekal DEBILE!!!!

    • 3 5

  • czy zmiana torowiska jest aż tak ważna ???? (2)

    nie lepiej kilka dróg poprawić ???? tramwaj nie jeździ po dziurawych torach, tylko samochody jeżdżą po dziurawych drogach

    • 9 15

    • tak (1)

      jest ważna bo mamy nowe tramwaje które wylatują z tych krzywych szyn

      • 5 2

      • tak jak ten tu

        • 0 0

  • (3)

    Cały strach przed paraliżem bierze się z tego, że w Polsce nie karze się kierowców za stawanie na torach tramwajowych i blokowanie skrzyżowań. Gdyby prawo było egzekwowane, to może i korki w czasie remontu byłyby większe, ale panowałby jako taki porządek. A u nas policja ma tak bardzo gdzieś egzekwowanie przepisów, że każdy ukarany kierowca niezmiernie się dziwi że dostał mandat, bo przecież za coś takiego nigdy nie karali.

    A żeby było śmiesznie, to na Hallera na wysokości skrzyżowania z Towarową w kierunku Grunwaldzkiej jest jeden pas. Ale samochody jadą jakby były dwa... reakcja policji oczywiście żadna. Po pasach dla autobusów też każdy będzie jeździł jak chce, a policja zrobi pokazówkę pierwszego dnia a i tak będzie tylko pouczać.

    • 6 13

    • Bo tam są 2 pasy...

      A dlaczego piszesz, że jest jeden pas? Są 2 pasy i dzięki temu jak jedziesz z Towarowej na Hallera, to możesz skręcić w lewo nie blokując jadących prosto.

      • 4 0

    • są dwa pasy - niewyznaczone. jest taki potworek i jak najbardziej można tak jeździć.
      Zresztą tramwaj, jeden z pojazdów w ruchu drogowym właśnie tak robi.

      • 2 0

    • są dwa pasy ....

      przyjrzyj się wytartym liniom

      • 2 0

  • fajne te bus pasy

    może sie przydać

    • 6 3

  • NA HALLERA RÓWNIEZ POSTULUJĘ WPROWADZIĆ LOTNICZĄ KOMUNIKACJĘ ZASTĘPCZĄ

    • 8 0

  • Tramwaje na tory!!!!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane