• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Grunwaldzkiej i buspasy zakorkują aleję Hallera?

Maciej Naskręt
28 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej. Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej.

Rozpoczynający się na początku kwietnia remont torowiska we Wrzeszczu i specjalnie na tę okazję wytyczone buspasy wywołają ogromne korki na jednojezdniowym odcinku al. Hallera. Nieuniknione są też opóźnienia w kursowaniu tramwajów. Podpowiadamy, jak ominąć przyszłe utrudnienia.



Czego najbardziej obawiasz się po rozpocząciu przebudowy linii tramwajowej we Wrzeszczu?

2 kwietnia, gdy zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu na czas przebudowy torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, o której informowaliśmy już w piątek, korek drogowy stanie się nieodzownym krajobrazem al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Powód? Zostaną tam skierowane niemal wszystkie tramwaje, które przejeżdżają do tej pory przez al. Grunwaldzką (linie 6, 9 i 11). Dodatkowo przez al. Hallera będzie wiódł dla kierowców objazd utrudnień w centrum Wrzeszcza (przez dolny Wrzeszcz, Zaspę i Przymorze).

Już teraz kierowcy z powodu braku miejsca na al. Hallera zatrzymują się na torach i blokują tramwaje. Po 2 kwietnia ruch tam zostanie sparaliżowany. Liczba pojazdów podczas przebudowy zwiększy się tam dwukrotnie. Na domiar złego w tym okresie po al. Hallera będzie odbywał się w weekendy ruch tramwajów linii 7, 10 i 8 z powodu przebudowy ul. Jana z Kolna, o którym informowaliśmy jako pierwsi w styczniu.

Wielu kierowców wybierze al.Hallera, bowiem będą chcieli ominąć utrudnienia w ruchu samochodów, wywołane przez buspasy ustanowione na al. Grunwaldzkiej podczas przebudowy torowiska.

Wprowadzając wydzielone pasy, drogowcy poszli o krok za daleko. Usprawnienie może nie wywołać żądanego skutku. Na buspas w kierunku Oliwy (na odcinku od Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska) będą wjeżdżać kierowcy skręcający w ul. Konopnickiej i ul. Miszewskiego. W godzinach szczytu zablokują oni wydzielą jezdnię, oczekując na wolne miejsce na pasie do skrętu w prawo. Utrudni to ruch autobusów i pogorszy przepustowość wydzielonej jezdni.

Natomiast buspas w stronę Gdańska (na odcinku od al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska) to pomysł wręcz z Księżyca. Uczestnicy ruchu będą blokować w godzinach szczytu wydzielony pas, chcąc skręcić w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, ul. Jesionową zobacz na mapie Gdańska czy ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza. Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza.
Ponadto buspas w kierunku Gdańska skończy się przy CH Manhattan i autobus pół kilometra będzie brnął w korku po dwóch pasach ruchu wspólnie z samochodami. Autobus jadący po buspasie o długości ok. dwóch kilometrów nie zyska wielu cennych minut.

Warto pamiętać, że po wytyczonych buspasach pojadą nie tylko autobusy. Będą mogły tam jeździć taksówki i pojazdy służby miejskiej.

W związku z tym, drogowcy poczynią jakiekolwiek kroki, by skrócić stanie w korku kierowcom i pasażerom tramwajów na al. Hallera? - Wydłużymy zielone światło dla tramwajów i pojazdów skręcających w lewo z al. Hallera w al. Zwycięstwa - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

- Dłuższe zielone światło umożliwi dwóm tramwajom naraz przejechanie podczas jednego cyklu. Dodatkowo peron przystankowy "Opera Bałtycka" w kierunku ul. Wyspiańskiego będzie wydłużony tak, aby dwa tramwaje na raz mogły dokonać wymiany pasażerów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Co dla pasażerów? - Wprowadzony rozkładowy czas jazdy w obu kierunkach został wydłużony, aby przynajmniej częściowo utrzymać punktualność tramwajów. Przewidujemy bowiem zatarasowanie torowiska - dodaje Zomkowski.

O utrudnieniach w obrębie al. Hallera wiedzieli też członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska (FRAG). Postulowali oni za wprowadzeniem buspasów, o czym pisaliśmy w połowie marca. - Formułując nasze żądanie, dotyczące wprowadzenia buspasa, braliśmy pod uwagę fakt zwiększenia ruchu na al. Hallera, który wystąpiłby jednak niezależnie od zastosowanych rozwiązań na al. Grunwaldzkiej - mówi Krzysztof Maciasz z FRAG.

Drogowy spektakl niskich lotów na al. Hallera, będzie trwał niemal pięć miesięcy. Paraliż drogowy obejmie też ul. Miszewskiego i ul. Jaśkowa Dolina (szczególnie rano), chyba że kierowcy wraz z pasażerami komunikacji miejskiej przesiądą się na rower.

Zobacz, jak ominąć utrudnienia w ruchu na al. Grunwaldzkiej, jadąc samochodem.

Jadąc w kierunku Oliwy z al. Grunwaldzkiej skręcamy w ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżamy do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd wjeżdżamy w ul. Przytockiego zobacz na mapie Gdańska i jedziemy wzdłuż nasypu kolejowego do Dworca PKP Gdańsk-Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska. Dalej wjeżdżamy w ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska i wracamy na al. Grunwaldzką tuż przed Galerią Bałtycką. Wtedy utrudnienia będziemy mieli za sobą. Możemy też dodatkowo objechać centrum handlowe od wschodu.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 10-15 minut. W ok. 150-metrowym korku postoimy na ul. Uphagena.

Jadąc w stronę centrum Gdańska al. Grunwaldzką możemy skręcić w prawo w ul. Jesionową. Dalej wjeżdżamy w ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska i jedziemy do ul. Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd skręcamy w ul. Matejki zobacz na mapie Gdańska i jedziemy prosto do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska. Skręcamy w lewo. 300 metrów dalej wjeżdżamy w al. Grunwaldzką. Utrudnienia mamy już za sobą.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 12-16 minut. W ok. 100-metrowym korku postoimy na ul. Partyzantów.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • NAJPIER NOWY PORT ROZGRZEBALI TERAZ WRZESZCZ CO WY ROBICIE (2)

    PARANOJA KTO BYL TAKI MADRY I ROZPITOLIL POL GDANSKA CO TO MA BYC NOWY PORT JEST ODCIETY I WSZYSCY PCHAJA SIE NA HALLERA TERAZ WRZESZCZ I ZNOWU NA HALLERA JEDNO SKONCZCIE CO ZA SYF B

    • 11 2

    • przynajmniej skończą wszystkie remonty i będzie spokój

      a nie że jeden się kończy a drugi zaczyna

      • 1 3

    • to lepiej nic nie robić i nie słuchać takiego mędzenia

      • 0 0

  • jak się zakorkuje, przecież zawsze jest zakorkowany z godzinach szczytu ??

    • 4 0

  • a i ciekawe czy kupując bilet na jedną linie, a będąc zmuszony do przesiadki przez remont torowiska, będe musiał kupić drugi (1)

    bilet??

    • 1 2

    • Te linie (np. T6) to linia zastępcza więc nie powinno sie kupowac nowego

      • 0 0

  • (1)

    Na Hallera potrzebny jest osobny pas dla tramwajów. Inaczej wszystko będzie stało, a tak to przynajmniej komunikacja zbiorowo będzie sprawnie działać. Samochodziarzom korona z głowy nie spadnie jak dla odmiany pojadą tramwajem albo się dogadają żeby we dwóch jednym samochodem jeździć.

    • 8 4

    • Czyli dokładnie jak w ŚREDNIOWIECZU

      • 0 3

  • Rozwiązaniem jest zamknięcie tego odcinka Hallera dla samochodów osobowych (1)

    Niech jeżdżą koło Galerii Bałtyckiej. Przecież to nie pasy dla autobusów, a samochody osobowe (a raczej ich kierowcy) powodują korki.

    • 6 6

    • TO SOBIE JEŻDZIJ MOCHERZE!!!

      FAJNIE CI SIE GADA BO PEWNO CODZIENNIE TAMTĘDY JEZDZISZ W SZCZYCIE DO KOŚCIÓŁKA NA MICKIEWICZA.
      TAK JAK BYŚCIE NIE MOGLI TEGO ROBIĆ W GODZINACH KIEDY NORMALNI LUDZIE PRACUJĄ.

      • 0 3

  • podziwiam ignorancje urzędnikow

    PROPONUJĘ aby urzędnicy jeździli wyznazonymi objazdami aż stworzą realny objazd
    10-15 minut i mamy objazd za sobą????? chyba mierząc czas zza biurka

    • 1 0

  • (1)

    może jakiś pomysł jak studenci mają dojechać z moreny na Ug
    hehe będzie wesoło ;|

    • 0 0

    • Rowerem, taniej, zdrowiej

      • 1 0

  • czy nie można napisać kiedy dokładnie zaczyna się remont? czy 2 kwietnia w sobotę? proszę o info, (1)

    zapewne nie tylko ja mogę sobie zaplanować choć kilka dni inaczej niż z przejazdem przez Wrzeszcz

    • 0 3

    • A CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM POTRAFI? Pierwsze zdanie.Jak krowie na rowie.

      • 1 1

  • Wiesz dlaczego wciaz narzekamy na remonty?

    Bo podczas budowy drog odwala sie fuszerke, niedosc ze remonty trwaja zbyt dlugo to potem jeszcze trzeba poprawiac albo robic od nowa i remont sie przedluza o kolejne miesiace. Trwa to tak dlugo ze przychodzi zima, spadnie 10cm sniegu, drogowcy marzna i znowu trzeba przekladac oddanie do uzytku drogi na kwiecien.
    GDYBY ROBIONO DROGI OD POCZATKU DO KONCA W SZYBKIM TEMPIE I Z DOBRYCH MATERIALOW TO LUDZIE CZEKALIBY Z UTESKNIENIEM NA KOLEJNY REMONT. I jak tu do roboty dojezdzac? Smiac mi sie chce z tych co mysla ze autobusem smigna obok korkow, przeciez te autobusy beda stac godzinami razem z innymi i zaden buspas im nie przyspieszy trasy. Juz sie martwie o karetki na sygnale i zycie ranych potrzebujacych pomocy.

    • 2 0

  • Mnie korki nie dotyczą. Ja pomykam pieszo do roboty.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane