- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (169 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (320 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (203 opinie)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (29 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (78 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (64 opinie)
Remont Grunwaldzkiej i buspasy zakorkują aleję Hallera?
Rozpoczynający się na początku kwietnia remont torowiska we Wrzeszczu i specjalnie na tę okazję wytyczone buspasy wywołają ogromne korki na jednojezdniowym odcinku al. Hallera. Nieuniknione są też opóźnienia w kursowaniu tramwajów. Podpowiadamy, jak ominąć przyszłe utrudnienia.
Już teraz kierowcy z powodu braku miejsca na al. Hallera zatrzymują się na torach i blokują tramwaje. Po 2 kwietnia ruch tam zostanie sparaliżowany. Liczba pojazdów podczas przebudowy zwiększy się tam dwukrotnie. Na domiar złego w tym okresie po al. Hallera będzie odbywał się w weekendy ruch tramwajów linii 7, 10 i 8 z powodu przebudowy ul. Jana z Kolna, o którym informowaliśmy jako pierwsi w styczniu.
Wielu kierowców wybierze al.Hallera, bowiem będą chcieli ominąć utrudnienia w ruchu samochodów, wywołane przez buspasy ustanowione na al. Grunwaldzkiej podczas przebudowy torowiska.
Wprowadzając wydzielone pasy, drogowcy poszli o krok za daleko. Usprawnienie może nie wywołać żądanego skutku. Na buspas w kierunku Oliwy (na odcinku od Opery Bałtyckiej do ul. Lendziona ) będą wjeżdżać kierowcy skręcający w ul. Konopnickiej i ul. Miszewskiego. W godzinach szczytu zablokują oni wydzielą jezdnię, oczekując na wolne miejsce na pasie do skrętu w prawo. Utrudni to ruch autobusów i pogorszy przepustowość wydzielonej jezdni.
Natomiast buspas w stronę Gdańska (na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina ) to pomysł wręcz z Księżyca. Uczestnicy ruchu będą blokować w godzinach szczytu wydzielony pas, chcąc skręcić w ul. Słowackiego , ul. Jesionową czy ul. Dmowskiego .
Ponadto buspas w kierunku Gdańska skończy się przy CH Manhattan i autobus pół kilometra będzie brnął w korku po dwóch pasach ruchu wspólnie z samochodami. Autobus jadący po buspasie o długości ok. dwóch kilometrów nie zyska wielu cennych minut.
Warto pamiętać, że po wytyczonych buspasach pojadą nie tylko autobusy. Będą mogły tam jeździć taksówki i pojazdy służby miejskiej.
W związku z tym, drogowcy poczynią jakiekolwiek kroki, by skrócić stanie w korku kierowcom i pasażerom tramwajów na al. Hallera? - Wydłużymy zielone światło dla tramwajów i pojazdów skręcających w lewo z al. Hallera w al. Zwycięstwa - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.
- Dłuższe zielone światło umożliwi dwóm tramwajom naraz przejechanie podczas jednego cyklu. Dodatkowo peron przystankowy "Opera Bałtycka" w kierunku ul. Wyspiańskiego będzie wydłużony tak, aby dwa tramwaje na raz mogły dokonać wymiany pasażerów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Co dla pasażerów? - Wprowadzony rozkładowy czas jazdy w obu kierunkach został wydłużony, aby przynajmniej częściowo utrzymać punktualność tramwajów. Przewidujemy bowiem zatarasowanie torowiska - dodaje Zomkowski.
O utrudnieniach w obrębie al. Hallera wiedzieli też członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska (FRAG). Postulowali oni za wprowadzeniem buspasów, o czym pisaliśmy w połowie marca. - Formułując nasze żądanie, dotyczące wprowadzenia buspasa, braliśmy pod uwagę fakt zwiększenia ruchu na al. Hallera, który wystąpiłby jednak niezależnie od zastosowanych rozwiązań na al. Grunwaldzkiej - mówi Krzysztof Maciasz z FRAG.
Drogowy spektakl niskich lotów na al. Hallera, będzie trwał niemal pięć miesięcy. Paraliż drogowy obejmie też ul. Miszewskiego i ul. Jaśkowa Dolina (szczególnie rano), chyba że kierowcy wraz z pasażerami komunikacji miejskiej przesiądą się na rower.
Jadąc w kierunku Oliwy z al. Grunwaldzkiej skręcamy w ul. Uphagena i dojeżdżamy do ul. Miszewskiego . Stamtąd wjeżdżamy w ul. Przytockiego i jedziemy wzdłuż nasypu kolejowego do Dworca PKP Gdańsk-Wrzeszcz . Dalej wjeżdżamy w ul. Lendziona i wracamy na al. Grunwaldzką tuż przed Galerią Bałtycką. Wtedy utrudnienia będziemy mieli za sobą. Możemy też dodatkowo objechać centrum handlowe od wschodu.
Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 10-15 minut. W ok. 150-metrowym korku postoimy na ul. Uphagena.
Jadąc w stronę centrum Gdańska al. Grunwaldzką możemy skręcić w prawo w ul. Jesionową. Dalej wjeżdżamy w ul. Partyzantów i jedziemy do ul. Jaśkowej Doliny . Stamtąd skręcamy w ul. Matejki i jedziemy prosto do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego . Skręcamy w lewo. 300 metrów dalej wjeżdżamy w al. Grunwaldzką. Utrudnienia mamy już za sobą.
Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 12-16 minut. W ok. 100-metrowym korku postoimy na ul. Partyzantów.
Miejsca
Opinie (238) 8 zablokowanych
-
2011-03-28 12:42
NAJPIER NOWY PORT ROZGRZEBALI TERAZ WRZESZCZ CO WY ROBICIE (2)
PARANOJA KTO BYL TAKI MADRY I ROZPITOLIL POL GDANSKA CO TO MA BYC NOWY PORT JEST ODCIETY I WSZYSCY PCHAJA SIE NA HALLERA TERAZ WRZESZCZ I ZNOWU NA HALLERA JEDNO SKONCZCIE CO ZA SYF B
- 11 2
-
2011-03-28 13:09
przynajmniej skończą wszystkie remonty i będzie spokój
a nie że jeden się kończy a drugi zaczyna
- 1 3
-
2011-03-28 17:44
to lepiej nic nie robić i nie słuchać takiego mędzenia
- 0 0
-
2011-03-28 12:56
jak się zakorkuje, przecież zawsze jest zakorkowany z godzinach szczytu ??
- 4 0
-
2011-03-28 12:59
a i ciekawe czy kupując bilet na jedną linie, a będąc zmuszony do przesiadki przez remont torowiska, będe musiał kupić drugi (1)
bilet??
- 1 2
-
2011-04-03 20:04
Te linie (np. T6) to linia zastępcza więc nie powinno sie kupowac nowego
- 0 0
-
2011-03-28 13:06
(1)
Na Hallera potrzebny jest osobny pas dla tramwajów. Inaczej wszystko będzie stało, a tak to przynajmniej komunikacja zbiorowo będzie sprawnie działać. Samochodziarzom korona z głowy nie spadnie jak dla odmiany pojadą tramwajem albo się dogadają żeby we dwóch jednym samochodem jeździć.
- 8 4
-
2011-03-28 14:12
Czyli dokładnie jak w ŚREDNIOWIECZU
- 0 3
-
2011-03-28 13:08
Rozwiązaniem jest zamknięcie tego odcinka Hallera dla samochodów osobowych (1)
Niech jeżdżą koło Galerii Bałtyckiej. Przecież to nie pasy dla autobusów, a samochody osobowe (a raczej ich kierowcy) powodują korki.
- 6 6
-
2011-03-28 14:10
TO SOBIE JEŻDZIJ MOCHERZE!!!
FAJNIE CI SIE GADA BO PEWNO CODZIENNIE TAMTĘDY JEZDZISZ W SZCZYCIE DO KOŚCIÓŁKA NA MICKIEWICZA.
TAK JAK BYŚCIE NIE MOGLI TEGO ROBIĆ W GODZINACH KIEDY NORMALNI LUDZIE PRACUJĄ.- 0 3
-
2011-03-28 13:11
podziwiam ignorancje urzędnikow
PROPONUJĘ aby urzędnicy jeździli wyznazonymi objazdami aż stworzą realny objazd
10-15 minut i mamy objazd za sobą????? chyba mierząc czas zza biurka- 1 0
-
2011-03-28 13:36
(1)
może jakiś pomysł jak studenci mają dojechać z moreny na Ug
hehe będzie wesoło ;|- 0 0
-
2011-03-28 17:43
Rowerem, taniej, zdrowiej
- 1 0
-
2011-03-28 13:40
czy nie można napisać kiedy dokładnie zaczyna się remont? czy 2 kwietnia w sobotę? proszę o info, (1)
zapewne nie tylko ja mogę sobie zaplanować choć kilka dni inaczej niż z przejazdem przez Wrzeszcz
- 0 3
-
2011-03-28 21:05
A CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM POTRAFI? Pierwsze zdanie.Jak krowie na rowie.
- 1 1
-
2011-03-28 13:47
Wiesz dlaczego wciaz narzekamy na remonty?
Bo podczas budowy drog odwala sie fuszerke, niedosc ze remonty trwaja zbyt dlugo to potem jeszcze trzeba poprawiac albo robic od nowa i remont sie przedluza o kolejne miesiace. Trwa to tak dlugo ze przychodzi zima, spadnie 10cm sniegu, drogowcy marzna i znowu trzeba przekladac oddanie do uzytku drogi na kwiecien.
GDYBY ROBIONO DROGI OD POCZATKU DO KONCA W SZYBKIM TEMPIE I Z DOBRYCH MATERIALOW TO LUDZIE CZEKALIBY Z UTESKNIENIEM NA KOLEJNY REMONT. I jak tu do roboty dojezdzac? Smiac mi sie chce z tych co mysla ze autobusem smigna obok korkow, przeciez te autobusy beda stac godzinami razem z innymi i zaden buspas im nie przyspieszy trasy. Juz sie martwie o karetki na sygnale i zycie ranych potrzebujacych pomocy.- 2 0
-
2011-03-28 14:21
Mnie korki nie dotyczą. Ja pomykam pieszo do roboty.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.