• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Grunwaldzkiej i buspasy zakorkują aleję Hallera?

Maciej Naskręt
28 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej. Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej.

Rozpoczynający się na początku kwietnia remont torowiska we Wrzeszczu i specjalnie na tę okazję wytyczone buspasy wywołają ogromne korki na jednojezdniowym odcinku al. Hallera. Nieuniknione są też opóźnienia w kursowaniu tramwajów. Podpowiadamy, jak ominąć przyszłe utrudnienia.



Czego najbardziej obawiasz się po rozpocząciu przebudowy linii tramwajowej we Wrzeszczu?

2 kwietnia, gdy zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu na czas przebudowy torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, o której informowaliśmy już w piątek, korek drogowy stanie się nieodzownym krajobrazem al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Powód? Zostaną tam skierowane niemal wszystkie tramwaje, które przejeżdżają do tej pory przez al. Grunwaldzką (linie 6, 9 i 11). Dodatkowo przez al. Hallera będzie wiódł dla kierowców objazd utrudnień w centrum Wrzeszcza (przez dolny Wrzeszcz, Zaspę i Przymorze).

Już teraz kierowcy z powodu braku miejsca na al. Hallera zatrzymują się na torach i blokują tramwaje. Po 2 kwietnia ruch tam zostanie sparaliżowany. Liczba pojazdów podczas przebudowy zwiększy się tam dwukrotnie. Na domiar złego w tym okresie po al. Hallera będzie odbywał się w weekendy ruch tramwajów linii 7, 10 i 8 z powodu przebudowy ul. Jana z Kolna, o którym informowaliśmy jako pierwsi w styczniu.

Wielu kierowców wybierze al.Hallera, bowiem będą chcieli ominąć utrudnienia w ruchu samochodów, wywołane przez buspasy ustanowione na al. Grunwaldzkiej podczas przebudowy torowiska.

Wprowadzając wydzielone pasy, drogowcy poszli o krok za daleko. Usprawnienie może nie wywołać żądanego skutku. Na buspas w kierunku Oliwy (na odcinku od Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska) będą wjeżdżać kierowcy skręcający w ul. Konopnickiej i ul. Miszewskiego. W godzinach szczytu zablokują oni wydzielą jezdnię, oczekując na wolne miejsce na pasie do skrętu w prawo. Utrudni to ruch autobusów i pogorszy przepustowość wydzielonej jezdni.

Natomiast buspas w stronę Gdańska (na odcinku od al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska) to pomysł wręcz z Księżyca. Uczestnicy ruchu będą blokować w godzinach szczytu wydzielony pas, chcąc skręcić w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, ul. Jesionową zobacz na mapie Gdańska czy ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza. Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza.
Ponadto buspas w kierunku Gdańska skończy się przy CH Manhattan i autobus pół kilometra będzie brnął w korku po dwóch pasach ruchu wspólnie z samochodami. Autobus jadący po buspasie o długości ok. dwóch kilometrów nie zyska wielu cennych minut.

Warto pamiętać, że po wytyczonych buspasach pojadą nie tylko autobusy. Będą mogły tam jeździć taksówki i pojazdy służby miejskiej.

W związku z tym, drogowcy poczynią jakiekolwiek kroki, by skrócić stanie w korku kierowcom i pasażerom tramwajów na al. Hallera? - Wydłużymy zielone światło dla tramwajów i pojazdów skręcających w lewo z al. Hallera w al. Zwycięstwa - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

- Dłuższe zielone światło umożliwi dwóm tramwajom naraz przejechanie podczas jednego cyklu. Dodatkowo peron przystankowy "Opera Bałtycka" w kierunku ul. Wyspiańskiego będzie wydłużony tak, aby dwa tramwaje na raz mogły dokonać wymiany pasażerów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Co dla pasażerów? - Wprowadzony rozkładowy czas jazdy w obu kierunkach został wydłużony, aby przynajmniej częściowo utrzymać punktualność tramwajów. Przewidujemy bowiem zatarasowanie torowiska - dodaje Zomkowski.

O utrudnieniach w obrębie al. Hallera wiedzieli też członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska (FRAG). Postulowali oni za wprowadzeniem buspasów, o czym pisaliśmy w połowie marca. - Formułując nasze żądanie, dotyczące wprowadzenia buspasa, braliśmy pod uwagę fakt zwiększenia ruchu na al. Hallera, który wystąpiłby jednak niezależnie od zastosowanych rozwiązań na al. Grunwaldzkiej - mówi Krzysztof Maciasz z FRAG.

Drogowy spektakl niskich lotów na al. Hallera, będzie trwał niemal pięć miesięcy. Paraliż drogowy obejmie też ul. Miszewskiego i ul. Jaśkowa Dolina (szczególnie rano), chyba że kierowcy wraz z pasażerami komunikacji miejskiej przesiądą się na rower.

Zobacz, jak ominąć utrudnienia w ruchu na al. Grunwaldzkiej, jadąc samochodem.

Jadąc w kierunku Oliwy z al. Grunwaldzkiej skręcamy w ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżamy do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd wjeżdżamy w ul. Przytockiego zobacz na mapie Gdańska i jedziemy wzdłuż nasypu kolejowego do Dworca PKP Gdańsk-Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska. Dalej wjeżdżamy w ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska i wracamy na al. Grunwaldzką tuż przed Galerią Bałtycką. Wtedy utrudnienia będziemy mieli za sobą. Możemy też dodatkowo objechać centrum handlowe od wschodu.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 10-15 minut. W ok. 150-metrowym korku postoimy na ul. Uphagena.

Jadąc w stronę centrum Gdańska al. Grunwaldzką możemy skręcić w prawo w ul. Jesionową. Dalej wjeżdżamy w ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska i jedziemy do ul. Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd skręcamy w ul. Matejki zobacz na mapie Gdańska i jedziemy prosto do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska. Skręcamy w lewo. 300 metrów dalej wjeżdżamy w al. Grunwaldzką. Utrudnienia mamy już za sobą.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 12-16 minut. W ok. 100-metrowym korku postoimy na ul. Partyzantów.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • Remont

    Uważam, ze należy wprowadzić jednokierunkowy ruch na ul.Kochanowskiego od Kliniki do ul.Kościuszki.
    Dobrze byłoby udrożnić też przejazd przez tory kolejowe na ul.Reja.

    • 9 0

  • szczerze współczuje przejeżdżającym tamtędy kierowcom, ale w końcu by żyło się lepiej.. (1)

    • 3 1

    • Czy w tym miescie są fachowcy czy d... wołowe

      Aktualnie mamy remont wiaduktu w Letnicy. Objazd został wyznaczony Gdańską i Marynarki Polskiej. Wszystko pięknie tylko że o ile dobrze pamiętam w grudniu zaczęto remontować tory tramwajowe właśnie przy Gdańskiej i z tego co można zobaczyć wygląda to na remont samej Gdańskiej.

      Jaki kretyn wprowadza objazd a następnie zaczyna remont objazdu.

      Hallera jest równoległa do Marynarki więc jeśli Hallera będzie objazdem to część ludzi pojedzie Marynarki i trafi na w/w Gdańską. Zresztą zanim dojedzie do Gdańskiej to trafi na przebudowę Marynarki Polskiej bo i ona aktualnie jest na jednym odcinku rozkopana i zwężona do 1 pasa.
      Do tego dojedzie remont Jana z Kolna po która jest przedłużeniem Marynarki i na której z powodu zwężenia do 1 pasa są korki nawet jak nie ma remontu.

      Czy ktoś w tym mieście planuje remonty czy wszystko robi się na żywioł.
      Może ktoś odpowiedzialny weźmie do ręki mapę, zaznaczy powyższe remonty i zastanowi się.

      A może komuś się przypomniało że za rok ma być euro i dlatego w pobliżu stadionu na ostatnią chwilę próbuje się wyremontować co się da.

      • 5 0

  • Ja sie pytam dlaczego ZTM nie doszlo do porozumienia z SKM, zeby bilet okresowy obowiazywal rowniez w SKM?

    • 7 2

  • .... (1)

    A ja nie pojmuję z tymi torami tramwajowymi!!!!!!!!!!!!
    Na Grunwaldzkiej,Chłopskiej,któryś raz z kolei remontują.A może tak nawierzchnię tych ulic i jeszcze Pomorskiej,Partyzantów - chociaż RAZ ?????????????

    • 5 1

    • A na to drogi przyjacielu musimy poczekać

      do kolejnego etapu remontu.
      Przecież nie można tak od razu wszystkiego na raz, skoro mozna co jakiś czas rozgrzebać i robić utrudnienia kierocom (mieszkańcom)...
      No jak by to było, co?

      • 0 1

  • już teraz na światłach z Hallera w lewo skręcają 2 tramwaje mogli by przedłużyć żeby 3 skręcały

    • 1 0

  • Nie mam pomysłu na tytuł

    Najpierw trzeba było zbudować czwarty pas ruchu w kierunku Oliwy. Wcześniej czy póżniej trzeba to zrobić. Jest na to miejsce po prawej strone jezdni. Szkoda, że po prawej stronie mózgu miejsca już nie było. Geniusze tak mają.

    • 6 3

  • Szanowni kierowcy! Czy wy naprawdę nie możecie na ten czas przesiąść się na autobusy? (6)

    Nie mówie tu o taksówkarzach, przedstawicielach handlowych itd. Ale reszta?
    Tylko szczerze

    • 11 12

    • Jak to kiedyś gdzieś wyczytałem:

      Kierowco - nie stoisz w korku. Ty nim jesteś!

      • 7 1

    • (1)

      Nie wszyscy tak mogą. Komunikacja miejska jest wydolna tylko w centrum, na pokaz. Dzielnice peryferyjne są obsługiwane przez ZKM w sposób skandaliczny. Zbyt rzadkie kursy, częste spóźnienia, często bywa tak, że tramwaj czy autobus nie przyjeżdża w ogóle.

      • 7 1

      • Co się dziwić jak na mieszkanie wybiera się pole na którym to ktoś postawił i sprzedał Kowalskiemu dom ...

        • 1 4

    • (1)

      Wydaje Ci się że autobusy są w stanie przejąć taki ruch.
      Gdyby chociaż połowa ludzi którzy korzystają z samochodów zdecydowała się na komunikację miejską to każdy autobus byłby napchany po brzegi. Czy taki standard wszystkim by odpowiadał. Ludzi starsi mogli by zapomnieć o siedzeniach lub nawet o wejściu do autobusu. Matki z dziećmi również.
      Ostatnio były prowadzone badania i procentowe wykorzystanie autobusów w Gdańsku jest bardzo duże i z tego co pamiętam nigdzie w europie nie ma tak wysokich wskaźników jak w Polsce.

      • 7 5

      • wniosek jest jeden:

        ludzi jest za dużo, a miasto nie jest z gumy

        • 0 0

    • nie mozemy bo zabraknie w nich miejsca !!!!

      • 2 0

  • Panie Naskręt

    przedewszystkim z księżyca jest pomysł, że coś w Gdańsku ma jechać w stronę Gdańska, zacznijcie mysleć

    • 4 7

  • Wydaje mi się że Hallera od jakiegoś czasu jest już zakorkowana. Objazd tą ulica jest nieporozumieniem.

    Hallera była kiedyś "fajną" ulicą ale po kilku zmianach zdecydowanie omijam ją jak mogę.

    Aktualnie mamy remont wiaduktu w Letnicy. Objazd został wyznaczony Gdańską i Marynarki Polskiej. Wszystko pięknie tylko że o ile dobrze pamiętam w grudniu zaczęto remontować tory tramwajowe właśnie przy Gdańskiej i z tego co można zobaczyć wygląda to na remont samej Gdańskiej.

    Tak się zastanawiam jaki kretyn wprowadza objazd a następnie zaczyna remont objazdu.

    Hallera jest równoległa do Marynarki więc jeśli Hallera będzie objazdem i będzie totalnie zakorkowana to część ludzi pojedzie Marynarki i trafi na w/w Gdańską. Zresztą zanim dojedzie do Gdańskiej to trafi na przebudowę Marynarki Polskiej bo i ona aktualnie jest na jednym odcinku rozkopana i zwężona do 1 pasa.
    Do tego dojedzie remont Jana z Kolna która jest naturalnym przedłużeniem Marynarki i na której z powodu zwężenia do 1 pasa przy stoczni są korki nawet jak nie ma remontu.

    Czy ktoś w tym mieście planuje remonty czy wszystko robi się na żywioł.
    Może ktoś odpowiedzialny weźmie do ręki mapę, zaznaczy powyższe remonty i zastanowi się.

    A może komuś się przypomniało że za rok ma być euro i dlatego w pobliżu stadionu na ostatnią chwilę próbuje się wyremontować co się da.
    Tylko w takim przypadku nie wystarczy pracować przy remontach na 1 zmianę.

    • 15 1

  • to może zamknąć ten odcinek drogi

    ok robią remont torowiska - a co z drogą dla mobilków - łatają dziury a póżniej kawałki lepiku latają jak kule - może za jedną kombinacją zrobili by też asfalt - popracowali by dzień i noc 2 miesiące i wszystko gotowe - oczywiście tylko kasy brak :((((

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane