• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Grunwaldzkiej i buspasy zakorkują aleję Hallera?

Maciej Naskręt
28 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej. Już za tydzień al. Hallera stanie się wąskim gardłem w komunikacji miejskiej i drogowej.

Rozpoczynający się na początku kwietnia remont torowiska we Wrzeszczu i specjalnie na tę okazję wytyczone buspasy wywołają ogromne korki na jednojezdniowym odcinku al. Hallera. Nieuniknione są też opóźnienia w kursowaniu tramwajów. Podpowiadamy, jak ominąć przyszłe utrudnienia.



Czego najbardziej obawiasz się po rozpocząciu przebudowy linii tramwajowej we Wrzeszczu?

2 kwietnia, gdy zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu na czas przebudowy torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, o której informowaliśmy już w piątek, korek drogowy stanie się nieodzownym krajobrazem al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Powód? Zostaną tam skierowane niemal wszystkie tramwaje, które przejeżdżają do tej pory przez al. Grunwaldzką (linie 6, 9 i 11). Dodatkowo przez al. Hallera będzie wiódł dla kierowców objazd utrudnień w centrum Wrzeszcza (przez dolny Wrzeszcz, Zaspę i Przymorze).

Już teraz kierowcy z powodu braku miejsca na al. Hallera zatrzymują się na torach i blokują tramwaje. Po 2 kwietnia ruch tam zostanie sparaliżowany. Liczba pojazdów podczas przebudowy zwiększy się tam dwukrotnie. Na domiar złego w tym okresie po al. Hallera będzie odbywał się w weekendy ruch tramwajów linii 7, 10 i 8 z powodu przebudowy ul. Jana z Kolna, o którym informowaliśmy jako pierwsi w styczniu.

Wielu kierowców wybierze al.Hallera, bowiem będą chcieli ominąć utrudnienia w ruchu samochodów, wywołane przez buspasy ustanowione na al. Grunwaldzkiej podczas przebudowy torowiska.

Wprowadzając wydzielone pasy, drogowcy poszli o krok za daleko. Usprawnienie może nie wywołać żądanego skutku. Na buspas w kierunku Oliwy (na odcinku od Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska) będą wjeżdżać kierowcy skręcający w ul. Konopnickiej i ul. Miszewskiego. W godzinach szczytu zablokują oni wydzielą jezdnię, oczekując na wolne miejsce na pasie do skrętu w prawo. Utrudni to ruch autobusów i pogorszy przepustowość wydzielonej jezdni.

Natomiast buspas w stronę Gdańska (na odcinku od al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska) to pomysł wręcz z Księżyca. Uczestnicy ruchu będą blokować w godzinach szczytu wydzielony pas, chcąc skręcić w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, ul. Jesionową zobacz na mapie Gdańska czy ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza. Zobacz projekt organizacji ruchu w centrum Wrzeszcza.
Ponadto buspas w kierunku Gdańska skończy się przy CH Manhattan i autobus pół kilometra będzie brnął w korku po dwóch pasach ruchu wspólnie z samochodami. Autobus jadący po buspasie o długości ok. dwóch kilometrów nie zyska wielu cennych minut.

Warto pamiętać, że po wytyczonych buspasach pojadą nie tylko autobusy. Będą mogły tam jeździć taksówki i pojazdy służby miejskiej.

W związku z tym, drogowcy poczynią jakiekolwiek kroki, by skrócić stanie w korku kierowcom i pasażerom tramwajów na al. Hallera? - Wydłużymy zielone światło dla tramwajów i pojazdów skręcających w lewo z al. Hallera w al. Zwycięstwa - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

- Dłuższe zielone światło umożliwi dwóm tramwajom naraz przejechanie podczas jednego cyklu. Dodatkowo peron przystankowy "Opera Bałtycka" w kierunku ul. Wyspiańskiego będzie wydłużony tak, aby dwa tramwaje na raz mogły dokonać wymiany pasażerów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Co dla pasażerów? - Wprowadzony rozkładowy czas jazdy w obu kierunkach został wydłużony, aby przynajmniej częściowo utrzymać punktualność tramwajów. Przewidujemy bowiem zatarasowanie torowiska - dodaje Zomkowski.

O utrudnieniach w obrębie al. Hallera wiedzieli też członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańska (FRAG). Postulowali oni za wprowadzeniem buspasów, o czym pisaliśmy w połowie marca. - Formułując nasze żądanie, dotyczące wprowadzenia buspasa, braliśmy pod uwagę fakt zwiększenia ruchu na al. Hallera, który wystąpiłby jednak niezależnie od zastosowanych rozwiązań na al. Grunwaldzkiej - mówi Krzysztof Maciasz z FRAG.

Drogowy spektakl niskich lotów na al. Hallera, będzie trwał niemal pięć miesięcy. Paraliż drogowy obejmie też ul. Miszewskiego i ul. Jaśkowa Dolina (szczególnie rano), chyba że kierowcy wraz z pasażerami komunikacji miejskiej przesiądą się na rower.

Zobacz, jak ominąć utrudnienia w ruchu na al. Grunwaldzkiej, jadąc samochodem.

Jadąc w kierunku Oliwy z al. Grunwaldzkiej skręcamy w ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżamy do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd wjeżdżamy w ul. Przytockiego zobacz na mapie Gdańska i jedziemy wzdłuż nasypu kolejowego do Dworca PKP Gdańsk-Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska. Dalej wjeżdżamy w ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska i wracamy na al. Grunwaldzką tuż przed Galerią Bałtycką. Wtedy utrudnienia będziemy mieli za sobą. Możemy też dodatkowo objechać centrum handlowe od wschodu.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 10-15 minut. W ok. 150-metrowym korku postoimy na ul. Uphagena.

Jadąc w stronę centrum Gdańska al. Grunwaldzką możemy skręcić w prawo w ul. Jesionową. Dalej wjeżdżamy w ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska i jedziemy do ul. Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd skręcamy w ul. Matejki zobacz na mapie Gdańska i jedziemy prosto do ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska. Skręcamy w lewo. 300 metrów dalej wjeżdżamy w al. Grunwaldzką. Utrudnienia mamy już za sobą.

Przejazd w godzinach szczytu zajmuje 12-16 minut. W ok. 100-metrowym korku postoimy na ul. Partyzantów.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • Remont Wrzeszcza - (1)

    Najpierw trzeba pociągnąć estakadę nad Al. Grunwaldzką - od Opery do Galerii Bałtyckiej - nad linią tramwajową - po prostu drugą jezdnię górą - takie rozwiązania są w wielu krajach .
    W przeciwnym razie - lepiej wyjechać z Trójmiasta na pół roku .

    • 2 1

    • Ten burdel wszystko naraz!

      Kto tak remontuje mieszkanie?
      Zamiast najpierw wybudować Nową Słowackiego, wiadukt na Grunwaldzką,
      to na hurra teraz remont torów!
      Paranoja!

      • 1 0

  • autobus=dramat

    marudzicie ....
    Każdy ma prawo do wolnego wyboru jak ktoś ma ochote i możliwość siedzieć w ciepłym samochodzie bez tłoku i ze świętym spokojem to logiczne, że wybierze taką opcję. I nie ma się co dziwić nikt nie lubi się tłoczyć w autobusie. Szczerze wątpie, że ktoś się przesiądzie z wygodnego autka do mało komfortowego publicznego środka transportu. Ja napewno nie i nawet cena paliwa mnie do tego nie zmusi korki tym bardziej.

    • 3 2

  • Do zwolenników komunikacji miejskiej (2)

    Załóżmy że ludzie w Polsce masowo zaczynają korzystać z komunikacji miejskiej.
    Ulice pustoszeją i nikt się nie denerwuje że stoi w korku ale jakie są tego inne konsekwencje.
    Ludzie kupują mniej samochodów bo po co im coś z czego nie korzystają. Tracą na tym fabryki, dealerzy, warsztaty, sklepy z częściami, rafinerie i stacje benzynowe. Sprzedaje się mniej paliwa więc dochody z akcyzy w paliwie są o wiele mniejsze. Te braki w budżecie najprościej zastąpić podnosząc podatek od dochodów.
    Więc może lepiej jednak zając się poprawą przepustowości ulic.
    Niestety polityka drogowa miasta pozostawia bardzo wiele do życzenia, a inwestycje drogowe są realizowane z bardzo dużym opóźnieniem.

    • 2 3

    • co ty chrzanisz?

      "Tracą na tym fabryki, dealerzy, warsztaty, sklepy z częściami, rafinerie i stacje benzynowe." - może martwi cię też mniejszy przychód do skarbu państwa?
      Puknij się!

      • 1 0

    • Wtedy ludzie zaczną wydawać pieniądze na co innego - tv, jachty i inne bzdety, kino, lepsze jedzenie, itd. Już tak obserwatorze się nie martw o gospodarkę.

      • 2 0

  • Jasne, każdy ma prawo kupić samochód, ale nie daje to jeszcze prawa do parkowania gdzie popadnie. Pozdrawiam tych, co dzięki mnie zjadą dzisiaj blokadę na kole z pozdrowieniami od SM.

    • 2 1

  • (3)

    Moze w koncu choc czesc zmotoryzowanych przesiadzie sie na rowery i przy okazji zgubi pare kilo:)

    • 3 2

    • Słusznie - zamiast autobusów pasażerowie na rowery! (2)

      Stare babcie i kalecy na rowery bez siodełek by nie pospadali!

      • 1 0

      • Słusznie

        Czy ktoś każe starym babciom i kalekom wsiadać na rower? W miarę możliwości każdemu przyda się trochę ruchu!

        • 0 0

      • kalecy z buta!

        się trochę rozruszają!:))

        • 0 0

  • Ścieżki rowerowe na buspasy!

    Adamowicz wybudował wypasione ścieżki rowerowe to teraz jest okazja je wykorzystać. Na nich trzeba zrobić buspasy!
    Dlaczego żaden z wypowiadających się w artykule przedstawicieli FRAG, UW czy ZTM nie bierze pod uwagę, że lewy pas ruchu zajmą budowlańcy na sprzęt przy rozbiórce torów.
    Czyli dla normalnych zostaje tylko środkowy pas!
    paranoja!

    • 3 2

  • przeciez jest TUNEL

    mozna puscic ruch tunelem pod multikinem, przez tor gokardowy
    i problem z korkami rozwiazany

    • 0 2

  • paraliż

    Trzeba wreszcie podjąć decyzję o odbudowie przejazdu przez tory w ulicy Reja
    to pozwoli ruchowi z Nowego Portu ominąć węzeł Kliniczna,
    już teraz jest tam ciężko a będzie jeszcze gorzej,
    dzisiaj tamtędy uciekali ci którzy zdołali wydostać się z korka
    między Nowym Portem a Brzeźnem - tam też ryją ,
    do tego zamknięty wiadukt na Uczniowskiej ,
    daje to totalny paraliż tej części miasta,
    ciekawe czy Urząd Miejski zdaje sobie z tego sprawę ?

    • 3 0

  • Niby wszystko jest do przezycia, ale linie zastępcze i cała organizacja pozostawia wiele do zyczenia... Dlaczego nie zrobią konkretnego autobusu spod krewetki do oliwy? Ja nie wiem jak ja dojadę na uczelnię!!! Do przystanku BAŻYŃSKIEGO, z tej całej zajezdni wrzeszcz jest 20 min drogi! ;/ ;/. Po co te przesiadki, te krótkie trasy autobusów do nikąd? ( albo naokoło). . Bardzo bym chciala, żeby zrobili jeszcze jedną linię jadącą prosto spod lotu, czy krewetki.. Ile by ludzi odetchnęło...

    • 0 1

  • remont torowiska na Wojska Polskiego

    dlaczego remontują nowy odcinek torowiska na ul. Wojska Polskiego?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane