• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: torowisko już jest, ulice czekają na lepszą pogodę

Maciej Naskręt
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę.

Drogowcy pracujący na dolnym odcinku ul. Łostowickiej czekają na lepszą pogodę, aby rozpoczną budowę prawoskrętów. Ułożono już natomiast fragment torów tramwajowych, którymi za kilka lat wjedziemy na Morenę. Łostowicka będzie gotowa jesienią.



Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus. Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus.
Ostatnia odwilż, która trwała u nas dobre trzy tygodnie, odsłoniła spod śniegu plac przebudowy dolnego odcinka ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska wraz z pobliskim skrzyżowaniem ul. Nowolipie i ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Przejeżdżającym tamtędy kierowcom spod śniegu wyłonił się ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego.

Drogowcom z firmy Strabag - główny wykonawca przebudowy na Siedlcach - udało się nie tylko wykonać tory. Przy prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie - przy Młynie Emaus - zakończono wykonywanie murku oporowego.

- Przebudowa podziemnych sieci jest już prawie za nami. Najtrudniejsze prace dobiegły końca. Jeśli warunki pogodowe na to pozwolą - m.in. temperatura powietrza musi utrzymywać się przez kilkanaście dni powyżej zera - wykonawca przystąpi do wykonywania nawierzchni asfaltowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem przedsięwzięcia na Siedlcach.

W pierwszej kolejności zostanie wykonana nawierzchnia na prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie oraz prawoskręcie z ul. Nowolipie w kierunku Jasienia. Znikną zatem korki, które po rozpoczęciu prac pojawiły się na dojeździe do świateł od strony centrum Gdańska.

Prace posuwają się zgodnie z harmonogramem. - Nie ma opóźnień przy przebudowie ulic na Siedlcach. Układ drogowy ma być gotowy do użytku najpóźniej w listopadzie tego roku - zapewnia Bartosiewicz.

Projekt przebudowy ul. Łostowickiej obejmuje m.in. rozbudowę drogi do dwóch dwupasmowych jezdni na odcinku od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską. W ramach inwestycji splot ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie, zmieni się w skrzyżowanie z wyspą centralną. Tam zostanie wbudowane, w kształcie łuku, torowisko tramwajowe. Inwestycja drogowa na Siedlcach kosztuje ok. 28 mln zł.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo coraz prężniej rozwija się nasz kochany Gdańsk. (25)

    Jeden wielki plac budowy. Jak bardzo służy nam euro2012.

    • 379 59

    • kto potem spłaci długi? (11)

      • 23 59

      • (10)

        Dług spłaci się sam, rozbudowując infrastrukturę przyciągamy inwestorów. Większa liczba inwestorów to większe wpływy, co za tym idzie większy budżet i więcej pieniędzy na spłatę długu.

        • 61 12

        • o ile inwestorzy przyjdą (6)

          • 15 24

          • jak narazie się wynoszą (5)

            • 18 29

            • Przykład? (4)

              Mamy sobie pustymi argumentami przekrzykiwać?

              • 24 3

              • oto przykład (3)

                ThyssenKrupp System Engineering - firma z niemiec - 168 osób bez pracy
                Gafako - wyniosło się z Gdańska do Gdyni
                Stocznia CRIST - wyniosła się z Gdańska do Gdyni

                • 18 18

              • ale zgonie z polityą Tuska

                Adamowicz mówi "jest super"...

                • 5 6

              • Bz\drury

                • 7 2

              • Głupoty piszesz

                ThyssenKrupp Krauze nie miała zleceń i utrzymywanie takie zespołu nie miało sensu i czy byliby w Gdańsku czy Hong Kongu nie miało to żadnego znaczenia. Część ludzi wciąż dla nich pracuje i może jeszcze wrócą. Większość osób znalazła sobie pracę w Trójmieście.
                Gafako i Crist nadal są Gdańsku a to, że po upadłej Stoczni Gdynia mogli sobie dokupić trochę terenów i infrastruktury z dostępem do nabrzeża, to tylko się cieszyć. W Gdańsku w obszarze stoczniowym takich terenów już nie było.

                • 24 1

        • W niezłej bajce żyjesz.

          • 2 22

        • inwestycje w co ? (1)

          w naprawy dziur ? bo tego jest sporo . Czy inwestycje w markety spozywcze ? bo tego polakom ciagle malo.

          • 4 9

          • przydał by sie tam widukt!!!

            a tak będzie dalej korek tylko na 2 pasach!!!,, tak sie zastanawiam czy planiści z gdańska odkorkują rakietową, nowatorów i przywrócą Słowaka do Banina,, bo tak będziemy mieli dalej jazdę bez trzymanki!!!!

            • 5 7

    • Zaraz rusza Słowackiego i przebudowa (4)

      torowiska.
      To dopiero nieudaczniki będą narzekać że wszystko rozkopane.

      • 65 6

      • właśnie...ale jeździć wygodnie każdy chce

        • 43 2

      • Gdańsk będzie zakorkowany na maksa, Jana z Kolana, Słowackiego

        • 5 18

      • nieudacznik to jest jeden (1)

        na fotelu prezia tego miasta

        • 7 24

        • a mi sie wydaje, ze ten co pisał komentarz

          • 16 3

    • urząd miasta - do pracy towarzysze, pracowac a nie wychwalać

      pracowac a nie wychwalać

      • 7 22

    • brawo (3)

      z tym tramwajem dobrze chociaż raz miasto pomyślało zza wczasu...
      oszczędność czasu i pieniędzy

      • 41 0

      • ale ale Dortmund mało ludzi zabiera, mamy ferie a 11 Dortmundowska zapchana na maksa

        • 4 11

      • może i za wczasu ale ciekawe ile razy będą to później poprawiać?

        • 7 5

      • i tak ten przejazd skopią tak, jak to zrobili na skrzyżowaniu 3go Maja i Armii Krajowej

        • 2 1

    • kiedy skończą wkońcu tą Łostowicką?

      • 0 18

    • Rozgrzebać - rozgrzebali

      zobaczymy czy to złożą i posprzątają

      • 2 6

    • zapraszam na Przeróbkę

      sądzę że rozwój tej dzielnicy powinny oglądać wycieczki zagraniczne. to europejski fenomen.albo poprostu ja zlikwidujcie bo to mocno skażona dzielnica przez okoliczne wyziewy. zapraszam też wszystkich kochających dziwne przeżycia. na Przeróbce podczas przejazdu tramwaju można przeżyć namiastkę trzęsienia ziemi, jakieś 4 w skali rychtera.

      • 15 3

  • no i git. tak trzymać. (2)

    • 153 10

    • "...na prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie ..." (1)

      a gdzie jest taki prawoskręt?

      • 1 5

      • Na zjeździe z Kartuskiej w Nowolipie (w stronę Carrefoura)

        Teraz akurat ten prawoskręt jest rozkopany, ale jest.

        • 1 0

  • niech żyje Towarzysz Budyń (3)

    niech żyje 1 maj, 22 lipiec. piękne drogi, aż huczy

    • 83 96

    • bydyniem to teraz dziury w jezdni zalepiają

      • 12 4

    • dobre!!

      • 3 3

    • idiota

      .

      • 1 0

  • i tak i nie

    a do stadionu z buta najlepiej będzie dojść:) ale fajnie że coś się dzieje, marudzić nie będę

    • 128 5

  • (6)

    Szkoda że korki nie znikną. Swoją drogą ciekawe czyj to pomysł że zamiast bezkolizyjnego skrzyżowania zbudować wielkie rondo...?

    • 90 22

    • bo jedno skrzyżowanie nic nie da (2)

      korki masz przez kolizyjne skrzyżowania kilkaset metrów dalej.

      • 8 6

      • (1)

        Mówimy tu o Skrzyżowaniu Łostowickiej, Nowolipie i Kartuskiej. Bezsprzecznie konieczny byłby wiadukt na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Łostowickiej oraz estakada (podobna jak koło Bramy Wyżynnej - wylot na Warszawę) łącząca ul. Potokową ze Słowackiego, ale władze chyba mamy z XIX wieku więc poco ułatwiać? Bo co miałaby robić władza jakby ludziom żyło się dobrze?

        • 12 8

        • Ale u nas rządzi Towarzystwo Akcyjne "Hamulec" i jego filozofia: Po co lepiej, skoro można gorzej.

          • 1 0

    • Jakie znowu rondo?

      Przecież tam będzie z 750 sygnalizatorów świetlnych, czyli z klasycznego ronda pozostanie co najwyżej forma...

      • 16 1

    • wielkie rondo= wielkie g

      • 4 5

    • ta, kolejnej estakady nam potrzeba

      myślenie rodem z lat 50. (w Polsce 70.)

      • 4 4

  • korki nigdy nie znikną (5)

    i nigdzie - na całym świecie są

    • 118 12

    • (3)

      tylko ze w londynie sa mniejsze niz w gdansku a jest tam 20 razy wiecej samochodow na drodze

      • 7 10

      • Tylko że tam jest metro,

        a ponadto byle szmundak nie wjedzie do centrum.

        • 24 2

      • chyba chciałeś powiedzieć 200 razy

        20 razy więcej to jest u nich autobusów miejskich niż u nas samochodów ;]

        • 10 1

      • @ M@M Wjazd do centrum Londynu kosztuje ok 36zł za dzień!

        Opłata została wprowadzona by zredukować korki!!! Jak już coś piszesz to sprawdź dlaczego!!!

        • 20 0

    • korki znikną i to szybko...

      wystarczy aby paliwo poszło w górę jeszcze o jakieś 3pln i ja momentalnie przestanę tworzyć korki...

      • 0 0

  • wyrzzucanie pieniędzy w błoto. żalosne władze miasta (8)

    Korków zbytnio to nie ograniczy. Tylko wiadukt coś by tam zmienił ale na to trzeba mądrzejszego prezydenta

    • 101 90

    • To może wystartuj w wyborach mądry człowieku? (3)

      • 14 8

      • nie należę do żadnej partii. za slaba siła przebicia (2)

        • 4 10

        • to nie krytykuj (1)

          umiesz liczyć to licz na siebie! a nie że ktoś ci coś da.. sam zarób i kup albo zbuduj i wtedy narzekaj że ci nie wyszło...

          • 3 2

          • Jeśli płaci podatki

            i utrzymuje bandę leni i durniów w UM, to ma prawo ich krytykować.

            • 1 1

    • Nie jestem fanem Budynia, ale tu nie o władze chodzi a o pieniądze. (2)

      Na to nie trzeba innych władz, a pieniedzy. Wiadukt powiększyłby bardzo koszty tej inwestycji. Jak masz pomysł skąd wziąć więcej pieniędzy, żeby się nie zadłużać, to chętnie wszyscy Cię wysłuchają.

      • 9 2

      • Masz rację, ale ...

        i tak dwupoziomowe skrzyżowanie wydaje się tam słusznym i potrzebnym rozwiązaniem, tym bardziej że ukształtowanie terenu sprzyja.

        • 0 0

      • Nikt mu nie kazała budować mostu wiszacego na Stogach

        donikąd

        • 0 1

    • MARUDA!!!!

      • 3 0

  • ZAWSZE

    Znajd powó by nie wziąć się do roboty od razu !

    • 7 40

  • Beznadziejny projekt przebudowy ul. Łostowickiej (20)

    Tytułowe stwierdzenie, że "torowisko już jest" ukazuje, w jaki sposób dziennikarze przedstawiają fakty.

    • 56 37

    • A tytul Twojego postu co sugeruje? (14)

      Ze niby przebudowa to fuszerka czy moze jakies inne ciekawe pomysly?

      • 17 3

      • Każdy ma prawo do swojej opinii (10)

        Skoro już projekt jest - w mojej ocenie oczywiście - beznadziejny, to będziemy jesienią odbierać - w mojej ocenie oczywiście - "beznadziejną Łostowicką".

        Słusznie jest wg mnie krytykowany projekt tego skrzyżowania (Nowolipie - Łostowicka - Kartuska); ukształtowanie terenu - aż się prosiło, by zbudować wiadukty... ileż to pieniędzy wydano na roboty ziemne usuwając naturalne nasypy pod podjazd na te oczywiste dla wielu wiadukty, których nie będzie. Wg mnie błędów w realizacji tego skrzyżowania jest dużo więcej; przyszłe linie tramwajowe powinny się bezkolizyjnie przecinać na wysokości przecięcia ul. Kartuskiej z wiaduktami nad nią (w tym z linią tramwajową Morena - Chełm - Centrum...) przystanki przesiadkowe z przedłużoną linią tramwajową na ul Kartuskiej (był remont tej linii i idealna okazja by zbudować pętlę za skrzyżowaniem)... w ogóle to powinno być wszystko inaczej.

        • 19 15

        • wiadukt (7)

          zakładając że wybudowali by wiadukt to żeby on coś dał to zjazdy z niego i wjazdy powinny być bezkolizyjne, a więc same prawo skręty. Coś mi się wydaje że tam jest na to za mało miejsca a jeśli tak jest to by trzeba było zrobić światła dla aut wjeżdżających/zjeżdżających z wiaduktu. Podsumowując mielibyśmy takie same albo większe korki i dwa razy droższą budowę skrzyżowania przez wiadukt

          • 8 4

          • (6)

            - na arterii same prawo-skręty
            - światła tylko na Kartuskiej
            - jest wystarczająco dość miejsca

            • 5 5

            • (5)

              Jest wystarczająco miejsca bo ty tak mówisz czy masz coś na potwierdzenie swoich słów? Chciałbym zobaczyć jak robisz prawo skręt z wiaduktu jadąc od cmentarza do zjazdu na Kartuską w kierunku Jasienia.

              • 3 2

              • (1)

                Teraz już nie mam planów geodezyjnych, nie będę się też rozpisywać co robiłem kiedyś, ale... mam oko. Nawet gdyby to moje oko nawalało i gdyby nie było miejsca na koniczynkę (wg mnie miejsca jest dostatek, dla chcącego nic trudnego), to jadąc od strony cmentarza wjeżdżam w pas zjazdowy (równoległy do jezdni na wiadukcie), dojeżdżam do np. małego ronda na Kartuskiej i skręcając w lewo jadę w stronę Jasienia. Jadąc z Jasienia w kierunku Moreny lub Wrzeszcza na tym samym rondzie skręcam w lewo i podjazdem włączam się do ulicy Nowolipie. Wg mnie pod wiaduktami na Kartuskiej nawet sygnalizacja świetlna byłaby zbyteczna.

                • 4 4

              • tak jak ty na tym forum,
                głupku leśny

                • 3 9

              • DO TDI (2)

                Akurat od strony cmentarza jadąc na Jasień via Kartuska nie musiałbyś wjezdzać na wiadukt tylko pod nim , trochę wyobraźni, potem wypisywać głupoty na forum

                • 3 4

              • (1)

                Jeśli jechałby pod wiaduktem to musiałby skręcać w Kartuską w lewo więc potrzebne by były światła lub rondo jak to napisał To Ja a więc wypacza to ideę prawo skrętów i powoduje korki.

                • 1 1

              • Kartuska,nowolipie,Lostowicka

                Mam taka koncepcje ...u gory rondo...pod rondem tunel jak w Sopockowie pozwalajacy smignac z Lostowickiej w Nowolipie....Ci wjezdzajacy Kartuska w strone Gdanska...na rondo.z GDANSKA DO ZUKOWA tez na rondo...zadnych swiatel,zadnych korkow.

                • 1 1

        • wiadukt!???? (1)

          to jest miasto. wiadukt postaw sobie na S-ce, autostradzie i nad rzeka. mamy trochę niszczących 'kwiatków' w mieście i pora zacząć myśleć jak na zachodzie. i ruszać 4litery a nie tylko używać klaksonu bo za 10 lat będziesz jak wieloryb.

          • 7 5

          • już jest!

            • 0 0

      • "A tytul Twojego postu co sugeruje?" (2)

        W moim odczuciu jego tytuł zalatuje hipokryzją jeśli odniesie się go do treści zawartej pod nim.

        Ale czego można się spodziewać po poście napisanym przez TO JA? Jemu zwykle chyba chodzi o robienie sensacji, wyszukiwanie problemów (czy są czy ich nie ma) oraz chęć pochwalenia się, że on przecież wie lepiej.

        Czasem ma rację, innym razem nie ale prawie zawsze treść jego postów przepełniona jest jego niezadowoleniem z otaczającej go rzeczywistości (lub tego jak ją widzi) i pychą. Do tego często przedstawia dość abstrakcyjne pomysły, wątpliwe mądrości i cytaty, których treści chyba do końca nie rozumie.

        Przez to wszytko nawet kiedy przekazuje pozytywne wartości czy słuszne uwagi to wzbudza negatywne emocje.

        • 3 3

        • (1)

          Możesz się jakoś przedstawić? Jakiej jesteś płci? Na przykładzie tego skrzyżowania krytykantów jest wielu - oni wszyscy robią sensację, wyszukują problemy, czy tylko ja? Napisałem, że "mam oko" - odbierasz to jako samochwalstwo, jako pychę? A jeśli nie to, to przytocz fragment z moich postów uzasadniający ten - i na przyszłość wszelkie inne - zarzuty. Tutaj "prawie zawsze treść jego postów" piszesz i oceniasz mnie bardzo źle - masz oczywiście prawo się z moimi "pomysłami" nie zgadzać, masz prawo uważać, że ja jestem mało mądry i że "nie rozumiem"... nie mam zamiaru się bronić, "możem i zbłądził" i teraz jestem głupszy od ciebie... polemika byłaby dyskusją jałową. Ale oskarżasz mnie o pychę. Nikt nie chce być uważany za człowieka pysznego - jak ja mam się poprawić skoro nie wiem o co Ci chodzi.

          • 2 2

          • Cześć to ja Blondi feministka :)

            • 2 2

    • I jeszcze ten "ok. 100-metrowy odcinek torowiska" (4)

      Jak to jest ok. 100 metrowy odcinek, to ja jestem królową angielską...

      • 7 5

      • dokladnie 54 metry

        szyna rowkowa ma 18 metrow a sa ulozone tylko trzy i to jeszcze nie pospawane

        • 4 2

      • Wszystko się zgadza (2)

        54 metry w stronę Moreny i 54m w stronę Centrum. Razem ponad 100m torowiska. Odliczając te kawałki, które wiszą w powietrzu (podsypki zabrakło?) wyjdzie, ze ułożonych jest ok. 100 metrów. Zatem artykuł nie kłamie.

        PS. A przecież mogli napisać, że ułożono ponad 200m szyn. Magia liczb :)

        • 10 0

        • Jednak dla mnie odcinek, to odcinek

          Czyli z definicji:"część prostej zawarta pomiędzy dwoma jej punktami z tymi punktami włącznie"
          Wobec powyższego - albo ok. 50-metrowy odcinek torowiska, albo ok. 100 metrów torów.
          :)

          • 7 1

        • Ułożone i pospawane 54m w stronę Centrum?

          • 0 0

  • a bilety cały czas w górę.... (1)

    bilety cały czas drożeją,a podobno unia nam wszystko sponsoruje-ponoc liderami jesteśmy w pozyskiwaniu i wykorzystywaniu środków-więc skąd te podwyżki....?????

    • 17 32

    • ty dżony to gupi jesteś

      wstąp do magla (ręcznego), albo do klubu pis to sie dowiesz

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane