• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: torowisko już jest, ulice czekają na lepszą pogodę

Maciej Naskręt
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę.

Drogowcy pracujący na dolnym odcinku ul. Łostowickiej czekają na lepszą pogodę, aby rozpoczną budowę prawoskrętów. Ułożono już natomiast fragment torów tramwajowych, którymi za kilka lat wjedziemy na Morenę. Łostowicka będzie gotowa jesienią.



Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus. Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus.
Ostatnia odwilż, która trwała u nas dobre trzy tygodnie, odsłoniła spod śniegu plac przebudowy dolnego odcinka ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska wraz z pobliskim skrzyżowaniem ul. Nowolipie i ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Przejeżdżającym tamtędy kierowcom spod śniegu wyłonił się ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego.

Drogowcom z firmy Strabag - główny wykonawca przebudowy na Siedlcach - udało się nie tylko wykonać tory. Przy prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie - przy Młynie Emaus - zakończono wykonywanie murku oporowego.

- Przebudowa podziemnych sieci jest już prawie za nami. Najtrudniejsze prace dobiegły końca. Jeśli warunki pogodowe na to pozwolą - m.in. temperatura powietrza musi utrzymywać się przez kilkanaście dni powyżej zera - wykonawca przystąpi do wykonywania nawierzchni asfaltowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem przedsięwzięcia na Siedlcach.

W pierwszej kolejności zostanie wykonana nawierzchnia na prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie oraz prawoskręcie z ul. Nowolipie w kierunku Jasienia. Znikną zatem korki, które po rozpoczęciu prac pojawiły się na dojeździe do świateł od strony centrum Gdańska.

Prace posuwają się zgodnie z harmonogramem. - Nie ma opóźnień przy przebudowie ulic na Siedlcach. Układ drogowy ma być gotowy do użytku najpóźniej w listopadzie tego roku - zapewnia Bartosiewicz.

Projekt przebudowy ul. Łostowickiej obejmuje m.in. rozbudowę drogi do dwóch dwupasmowych jezdni na odcinku od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską. W ramach inwestycji splot ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie, zmieni się w skrzyżowanie z wyspą centralną. Tam zostanie wbudowane, w kształcie łuku, torowisko tramwajowe. Inwestycja drogowa na Siedlcach kosztuje ok. 28 mln zł.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • ciekawe....

    jak przedstawia to wykonawca i artykuł - w zasadzie większość jest już zrobiona - torowisko, prace podziemne, murek oporowy itp. - zostały tylko prace przy asfaltowaniu.......;
    wykonawca zabierze się za to......no powiedzmy w marcu (jak temperatury będą dodatnie) i to ma trwać aż do LISTOPADA ?? 7 miesięcy ?? na co tyle potrzeba, skoro prawie wszystko jest skończone ??

    • 9 9

  • nazewnictwo (2)

    skoro młyn ęmaus to i miejsce czyli dzielnica Emaus. A u was ciągle Siedlce które nie wiadomo gdzie się zaczynają (bramą Siedlecką przy Pohulance? i gdzie kończą - przy Skrajnej ? jak nazwa ulicy)

    • 11 3

    • (1)

      Siedlce zaczynaja się tam gdzie Nowe Ogrody się kończą, a koniec siedlec to centrum naprawy felg na kartuskiej oczywiscie.

      • 6 2

      • hehehe

        zaprezentowales/las podejscie obszarnicze. w tej konwencji to i Wzgorze Mickiewicza nalezy do Siedlec. wiec podejdz bardziej konstruktywnie

        • 5 1

  • TOROWISKO DO NIKĄD :-) Żenada na całego (2)

    tory prowadza do nikąd podobnie jak dawniej za gierka te na chełm
    Gdańsk jest bankrutem po euro 2012 nic już nie powstanie

    • 17 27

    • (1)

      co to jest "nikąd" ?

      • 6 0

      • dobre :)

        • 3 0

  • wedlina - ty to jesteś żenada :) (1)

    ale rozumiem, że Gdynia zazdrości :)

    • 15 7

    • zazdrośći - tam obiecywali trasę na witomino i wielkie G

      przełożyli parę drutów przy budowie węzła na wzgórzu. A przecież trajtek to nieporównywalnie mniejsze koszty infrastrukturalne

      • 3 0

  • Pozdrowienia dla tych co urwali koło na łostowickiej

    pozdrowienia dla stojących w korkach

    • 11 4

  • ehh (7)

    To skrzyżowanie to jedna wielka kpina, tu warunki naturlane stworzyly delane miejsce na budowę widuktu, ale NIE, lepiej walnąc kolejne swiatła.

    Czy nikt nie patrzy w tym miescie kompleksowo ?
    Wyobrazcie sobie coś takiego: jadę z moreny w kierunku kerfura , ostatnie światła na wysokości Neste wjeżdzam na wiadukt w Łostowicką, chcę dojechac do AK i pomknąć w kierunku obwodnicy, na górze Łostowickej juz zbudowali 2x wiadukty Ak i można spokojnie bez kolizyjnie wjechać w AK bez świateł lub prosto do Łódzkiej, na węźle karczemki wjezdzam na obwo. Marzenie, a przeciez kazdy wie, że +AK i Łostowickiej ma już orzygotowane nasypy na wiadukty, ale posadzono tam ostatnio jakieś krzewy

    • 23 5

    • Popieram

      Gorzej... posadzono tam drzewa. Ciekawe, czy prokuraturę zainteresował już fakt nasadzenia tych młodych drzewek między jezdniami trasy W-Z na wysokości skrzyżowania z ul. Łostowicką w miejscu gdzie wiadomo, że prędzej czy później będzie tam drugi nasyp pod podjazd na wiadukt?

      Niestety, dokończenie budowy tego wiaduktu jest zadaniem zbyt trudnym dla Adamowicza i jego doradców... w ogóle to obecna ekipa decydentów zbyt wiele nie potrafi, niestety.

      • 8 4

    • (2)

      ...i stoisz w kilkumetrowym korku na obwodnicy

      • 0 5

      • kilka metrów można jeszcze przeżyć

        • 8 0

      • Ale ja nie będę jechać do obwodnicy tylko na Orunię.

        • 1 1

    • No właśnie...

      Przez to ze ktoś chciał przyoszczędzić milion złotych - skrzyżowanie szybciej zacznie się korkować niż jego projektanci myślą - TYLKO bezkolizyjne daje jakiś komfort jazdy.. Może za to poprosimy o wiadukt W-Z nad Łostowicką...

      • 3 1

    • (1)

      Problem w tym, że na AK zrobili nasypy pod wjazd na wiadukt nad AK, a tam Łostowicka powinna pójść do Łódzkiej tunelem pod AK. więc jest problem. A w Gdańsku na każdy problem najlepsze jest rondo.

      • 0 0

      • Łostowicka nie musi iść do Łódzkiej tunelem pod AK, wystarczyłyby wiadukty i byłoby bezkorkowo.

        • 2 0

  • Jak już chcecie coś dla moreny zrobić to zróbcie remont trasy do Tesco do Nettto i zlikwidujcie to debilne skrzyżowanie z Bulońską bo tam co 2 dni jest kraksa.
    Na co nam tramwaj, który ruszy niewiadomo kiedy jak musimy teraz po polu minowym jeździć LUDZIE obudzcie się!!! skorzystajcie z mózgów w tym urzędzie

    • 6 10

  • Jak ZTM tak będzie fikał z cenami biletów, to mu i tak pasażerów zabraknie (5)

    Ciekawe w ilu miejscach na świecie jednorazowy bilet na tramwaj przewyższa ceną piwo z dolnej półki

    • 10 4

    • ale przelicznik....hehehehe! (1)

      a taryfa droższa niż butelka whisky:))

      • 4 0

      • w brukseli tak jest

        ale przelicznik ciekawy, na pewno fajniejszy niż hamburger w mianowniku

        • 0 0

    • W innych miejscach na świecie

      piwo z dolnej półki jest takie, jak u nas ze średniej, stąd takie "wysokie" bilety w PL.

      • 2 0

    • Ciekawe w ilu miejscach na świecie popłuczyny z browaru nazywają się "piwem"

      • 3 0

    • "ZTM tak będzie fikał z cenami biletów, to mu i tak pasażerów zabraknie..."Albo wszyscy bd mieli w pupie bilety i bd jeździć na gapę, a renoma zacznie dostawać po mordzie od pasażerów i tak się skończy... a co do Lostowickiejto jestem za wiaduktem a nie za rondem, zobaczycie ze bd tak samo jak na skrzyżowaniu kolo netto...

      • 0 0

  • prosty sposob na korki (5)

    akcyza na paliwa x2 - tak zeby litr benzyny kosztowal 9-10 zl - Ci ktorzy jezdza tylko z wygody zrezygnuja ..... i przesunac godziny rozpoczęcia godzin lekcyjnych -np. zajecia w szkole od godziny 10 - skonczy sie podwozenie bachorow do szkol - w ferie ruch na drogach w godzinach 7-8 jest kilkukrotnie mniejszy....zadnych korkow nie ma ;-)))

    • 20 7

    • A wiesz ile byś wtedy za mleko i chleb zapłacił??

      Albo za komputer, na którym piszesz.

      A dużo większe korki od rodziców z dziećmi powodują studenci. W wrześniu daje się jechać. W październiku już nie.

      A najlepiej,żeby ludzie narzekający na korki jeździli do pracy na 11 i wracali o 19.

      • 3 5

    • jakby jeszcze było to podwożenie bachorów (2)

      to ok. Ale zauważ, ile dzieci jedzie rano samochodami - najczęściej 1 samochód jedzie z kierowcą.

      • 5 1

      • dlatego ze znajomymi jezdzimy w 3 osoby jednym autem do pracy i placimy 3x mniej za paliwo ;-)

        • 4 1

      • To ci co wracają bez dzieci ze szkoły

        • 4 0

    • Mądre słowa

      • 0 1

  • Szkoda,że marnuje się okazje na bezkolizyjny tramwaj. (6)

    W PRL-u stworzono podstawy pod bezkolizyjny tramwaj na Chełm. (Zbudowano też bezkolizyjną Armii Krajowej.) Dlaczego obecnie nie kontynuuje się tych pomysłów? Byłaby tania "kolej metropolitalna".

    Ale cieszę się , że jest robione cokolwiek.

    • 22 3

    • Widać komuchy miały więcej wyobraźni niż solidarnościowi demokraci (4)

      wspierani finansowo przez UE.

      • 8 2

      • (3)

        Jacy "solidarnościowi?? Ludzie prawdziwej Solidarności to już zamierzchła przeszłość.

        A co do budowy dróg, to za PRL inny sposób myślenia. Na pierwszym miejscu było planowanie samej budowy, pieniądze na drugim.
        Teraz jest na odwrót. Najpierw przeznacza się pieniądze, a do nich dopasowuje projekt.

        Niestety w polskim wykonaniu żadne podejście się nie sprawdza, chociaż to PRL-owskie chyba bardziej się sprawdza (jeśli chodzi o drogi).

        • 5 0

        • Teraz rządzą też komuchy tylko mają o wiele mniej wyobraźni.

          • 1 1

        • 2011-01-24 15:27 A gdzie zaczynali swoje kariery Adamowicze i większość UM jak nie w Solidarności? (1)

          Solidarność to nie tylko Walentynowicz, Gwiazdowie czy stoczniowcy. To tylko jeden z nurtów. W Solidarności i późniejszych klonach było też nie mało kreatur. Generalnie rządzą nami średniacy, przeciętniacy, pospolici ludzie działający po najkrótszej linii oporu, bez żelaznej konsekwencji i większej wyobraźni.

          • 1 1

          • To nie są ludzie Solidarności

            Solidarnośc skończyła się w 89 roku. Wtedy (lub trochę wcześniej) pod ten szyld zaczęli się podczepiać różni oportuniści.

            Znałem człowieka, który jeszcze w 89-tym (w okolicy' okrągłego stołu") nie chciał się zapisać do Solidarności. Krótko po wyborach w 89 został wybrany do rady miasta, jako działacz Solidarności.

            Prawdziwa Solidarność to sposób myślenia i ludzie, którzy nie bali się ryzykować w czasach próby.

            • 0 0

    • cokolwiek to i za komuny robili

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane