• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: torowisko już jest, ulice czekają na lepszą pogodę

Maciej Naskręt
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę. Ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie. Drogowcy wbudują go już teraz w nowy układ drogowy, by uniknąć powtórnej przebudowy skrzyżowania podczas budowy linii na Morenę.

Drogowcy pracujący na dolnym odcinku ul. Łostowickiej czekają na lepszą pogodę, aby rozpoczną budowę prawoskrętów. Ułożono już natomiast fragment torów tramwajowych, którymi za kilka lat wjedziemy na Morenę. Łostowicka będzie gotowa jesienią.



Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus. Zakończona budowa murków oporowych w pobliżu młyna Emaus.
Ostatnia odwilż, która trwała u nas dobre trzy tygodnie, odsłoniła spod śniegu plac przebudowy dolnego odcinka ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska wraz z pobliskim skrzyżowaniem ul. Nowolipie i ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Przejeżdżającym tamtędy kierowcom spod śniegu wyłonił się ok. 100-metrowy odcinek torowiska tramwajowego.

Drogowcom z firmy Strabag - główny wykonawca przebudowy na Siedlcach - udało się nie tylko wykonać tory. Przy prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie - przy Młynie Emaus - zakończono wykonywanie murku oporowego.

- Przebudowa podziemnych sieci jest już prawie za nami. Najtrudniejsze prace dobiegły końca. Jeśli warunki pogodowe na to pozwolą - m.in. temperatura powietrza musi utrzymywać się przez kilkanaście dni powyżej zera - wykonawca przystąpi do wykonywania nawierzchni asfaltowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem przedsięwzięcia na Siedlcach.

W pierwszej kolejności zostanie wykonana nawierzchnia na prawoskręcie z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie oraz prawoskręcie z ul. Nowolipie w kierunku Jasienia. Znikną zatem korki, które po rozpoczęciu prac pojawiły się na dojeździe do świateł od strony centrum Gdańska.

Prace posuwają się zgodnie z harmonogramem. - Nie ma opóźnień przy przebudowie ulic na Siedlcach. Układ drogowy ma być gotowy do użytku najpóźniej w listopadzie tego roku - zapewnia Bartosiewicz.

Projekt przebudowy ul. Łostowickiej obejmuje m.in. rozbudowę drogi do dwóch dwupasmowych jezdni na odcinku od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską. W ramach inwestycji splot ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie, zmieni się w skrzyżowanie z wyspą centralną. Tam zostanie wbudowane, w kształcie łuku, torowisko tramwajowe. Inwestycja drogowa na Siedlcach kosztuje ok. 28 mln zł.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • haha

    :) korki które pojawiły się po rozpoczęciu prac ... tak tak Panie redaktorze tych korków tam nie było wcale.

    Pozdrawiam :)

    • 9 1

  • dobrze napisane ze coś Leży (1)

    ja to bym napisał że został położony bo jak lrży znakiem padł

    • 1 1

    • Ależ leży

      i kwiczy

      • 2 0

  • zanim wezmą się za zrobienie torowiska na Morenę to te co teraz zrobili

    trzeba będzie wymieniać znając zdolności polaków;)

    • 3 1

  • tylko po co ten prawoskret z kartuskiej na morene (6)

    skoro i tak trzeba sie bedzie zatrzymac na jego koncu, tak jest przynajmniej w projekcie (do wgladu na tym portalu)

    juz pomijam fakt ze tam najlepiej spisalby sie WIADUKT

    • 3 1

    • Prawoskręt (5)

      Otóż śpieszę z wyjaśnieniem: prawoskręt jest po to, żeby pojazd za Twoim nie musiał się zatrzymywać, gdy będziesz zmieniać kierunek jazdy. Pozdrawiam i życzę powodzenia na egzaminie! Tym razem musi się udać! :)

      • 3 1

      • nic nie rozumiesz geniuszu, postaram ci sie to wyjasnic: (4)

        pomine twoje "genialne" rozwiniecie definicji prawoskretu. Chodzi o to synek ze gdyby ktos pomyslal podczas projektu to zrobilby BEZKOLIZYJNY prawoskret, wyjasnie bo cos czuje ze nadal nie trybisz, TAK ZEBY NIKT SKRECAJACY NA MORENE NIE MUSIAL SIE ZATRZYMYWAC NA NIEPOTRZEBYM MALYM ZWEZENIU POD SAM JEGO KONIEC.

        Dotarlo?

        • 0 0

        • Prawoskręt (3)

          "Bezkolizyjne"? A co to, autostrada? Jest normalny prawoskręt, gdzie Ty tam widzisz zwężenie na projekcie - są 3 pasy, w tym OSOBNE do jazdy w lewo i w PRAWO. Nikt nie musi się zatrzymywać, jeżeli oczywiście ma zielone światło.

          • 0 0

          • zaloz okulary (2)

            do jazdy w prawo jest jeden to uscislijmy, na jego koncu jest ograniczenie w postaci niepotrzebnie szerokiego chodnika ktory skutecznie hamuje jadacych w prawo na morene, PODCZAS GDY W TYM CZASIE JADACY Z LOSTOWICKIEJ NA WPROST MAJA ZIELONE. Chodzi mi o to ze gdyby nie bylo tego niepotrzebnego zwezenia (na oko jakies 3-4m) to NIEZALEZNIE jakie swiatlo swieciloby sie dla jadacych z lostowickiej, ludzie skrecajacy z kartuskiej w prawo na morene jechaliby PLYNNIE.

            • 0 0

            • Prawoskręt (1)

              Chyba nie do końca znasz przepisy ruchu drogowego i nie odróżniasz skrzyżowania od węzła drogowego! Gdy samochody z poprzecznego kierunku ruchu mają zielone światło na skrzyżowaniu kierowanym, to NIE MA takiej opcji, żebyś miał zielone światło skręcając w prawo, bo kolizyjne kierunki ruchu nie mogą być jednocześnie otwarte! Aby zastosować rozwiązanie, o którym mówisz, konieczne było by zbudowanie całego osobnego łącznika z dodatkową jezdnią i pasem włączenia, jak na węźle drogi szybkiego ruchu - a na takie rozwiązanie nie ma miejsca, i wiązało by się by ono z dużymi i niepotrzebnymi wydatkami. Trzeba by niwelować więcej terenu po prawej, postawić wyższe mury oporowe. Wskutek tego miasto wydało by więcej kasy i zabrakło by na inne, potrzebniejsze drogi i prawoskręty (część ruchu na Morenę może odbywać się przez Powstańców i Beethovena). A na chodnik nie narzekaj, bo też możesz kiedyś zostać pieszym :)

              • 0 0

              • widze ze ta dyskusja niestety nie ma sensu

                miejsca jest i to sporo, wydatki zadne, wystarczy troche szarych komorek, tyle. Moze kiedys jak sie przypatrzysz zrozumiesz o co chodzi.

                Mimo wszystko Pozdrawiam.

                • 0 0

  • Kiedyś za komuny ...

    budując AK też ułożono rozjazdy na Chełm . Długo i to bardzo długo tam sobie leżały aż je w końcu zlikwidowali przy którymś tam remoncie torowiska . I po kilkunastu latach ponownie rozjazdy wbudowano w torowisko jak ruszyła budowa trasy na Chełm . Oby nie była to powtórka z historii chyba że złomiarze to załatwią we własnym zakresie !!!

    • 11 3

  • Nie możliwe!

    Jakim cudem ktoś pomyślał perspektywicznie? Jestem pod wrażeniem.

    • 7 1

  • FINAŁ TYCH DRÓG BĘDZIE TAKI (1)

    ZE ZA PARE LAT BEDĄ WIJAC SMOŁE Z DROGI I ZNÓW BEDZIEMY STALI W KORKACH PONIEWAŻ W POLSCE W MIASTACH DROGI ROBI SIĘ ZE SMOŁY KTÓRA W LATO SIE, RO.........LA ! PYTANIE JAK TO ZROBIC ŻEBY OD RAZU POŁOŻYC NORMALNY ASFALT ? CZEKAM NA ODPOWIEDZ CWANIACZKI . MOŻNA O POLSKIEJ SMOLE NA DROGACH ZROBIC DOBRY ARTYKÓŁ .

    • 4 4

    • Chętnie bym odpowiedział na twoje pytanie, ale widać po tym w jaki sposób piszesz, że mam niski iloraz inteligencji. Poucz się i wtedy pogadamy ;)

      • 1 0

  • korki sa nawet w USA gdzie maja 16 pasmowe drogi ! a swoja droga to czemu nie poszerzac do 3 pasmow w jedna strone !

    zlomu przybywac i bedzie jeszcze gorzej!

    • 3 2

  • Tramwaj na Morenę za kilka lat? (2)

    czy ja źle zrozumiałem?czy ja śnię?

    • 8 0

    • kilka to 2-9 (1)

      • 1 0

      • 2 - 10

        • 0 0

  • Hahahahhahaha! Jaka Łaska !!! Dziękujcie im! (1)

    Ceny światowe, wolno rynkowe, jaka łaska ? przed wojną prywatne linie budowały linie i obsługiwały tramwaje i zarabiały kasę a teraz wielki mi mecyje, jakby jakąś łaskę robili.

    Za darmo wozicie czy jak?

    Filantropi się znaleźli z twarzami adamowica i lisickiego, nie potraficie - sprywatyzujcie zgodnie z hasłem Tuska/KLD = tyle jest warte ile chce zapłacic kupiec...

    zapomnieliście?

    dziadów z ludzi/Polaków zrobiliscie, teraz zadłużonych.

    Tak to jest jest chłopak od prałata bierze się za miejskie sprawy...

    Nie lepiej było katechetą pozostac?

    • 4 4

    • a , jeszcze kredyty biorą.

      zadłużą nas na wieki.

      a "działki " z budowlanki chodzą 5-20%

      to jest sztuka.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane