• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Marynarki Polskiej: jest czy go nie ma?

Jacek Stańczyk
16 lipca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Jezdnia w stronę Nowego Portu jest gładka jak stól... Jezdnia w stronę Nowego Portu jest gładka jak stól...
... natomiast nitka w stronę śródmieścia Gdańska jest wciąż rozkopana. ... natomiast nitka w stronę śródmieścia Gdańska jest wciąż rozkopana.
Jest remont, czy go nie ma? - zastanawiają się kierowcy, którzy codziennie pokonują ul. Marynarki Polskiej w Gdańsku. Z jednej strony niby wszystko jest w porządku, z drugiej - budowa, na której żywej duszy nie uświadczysz.

Trwający od marca ubiegłego roku remont jednej z najważnieszych ulic w Gdańsku zbliża się, przynajmniej według planów, do końca. Rozpoczęło się od wymiany torów tramwajowych, później w czerwcu 2006 r. przyszła kolej na zmianę nawierzchni jezdni.

Kolejne, oddawane do użytku fragmenty ulicy każą przypuszczać, że prace remontowe idą zgodnie z planem. W poprzdenią sobotę organizacja ruchu na wiadukcie i skrzyżowaniu ulicy Marynarki Polskiej - Reja - Swojskiej wróciła do stanu sprzed remontu.

Czy jednak rzeczywiście nie ma powodów do zmartwień?

- Jak to możliwe, że jedna jezdnia jest zrobiona, druga rozkopana, a ruchu nie ma tam w zasadzie żadnego. Żadnych maszyn, żadnego robotnika, kompletna pustka. W takim tempie to nigdy tego nie skończą - żali się nasz czytelnik, pan Marek.

Faktycznie, jadąc trasą natkniemy się na nieukończone fragmenty drogi wyglądające na kompletnie zapomniane. Jak jednak tłumaczy dyrektor inwestora przedsięwzięcia - Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku - Romuald Nietupski, sytuacja taka jest jak najbardziej normalna i nie ma powodu do niepokoju.

- Rzeczywiście, z pozycji kierowcy mogłoby się wydawać, że nic się tam nie dzieje. Prace prowadzone się jednak punktowo. Długość remontowanej jezdni ma 3 km i wykonawca nie jest w stanie rozmieścić robotników na całym odcinku - wyjaśnia Romuald Nietupski.

Wykonawcą zmiany nawierzchni jezdni jest firma Budimex-Dromex, z którą współpraca nie zawsze układała się dobrze. Przez pewien czas roboty były wstrzymane z powodu konfliktu o jakość położonej nawierzchni, która wg. Zarządu Dróg i Zieleni zawierała wady. Spór został jednak zażegnany i wykonawca wrócił do pracy.

- Opóźnień w pracach nie ma - zapewnia dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, nową Marynarki Polskiej pojedziemy więc pod koniec października.

Opinie (100) 7 zablokowanych

  • jeden z wiekszych problemów naszych nowych dróg i tych starych czyli od lat ten sam problem czyli jakość

    "Przez pewien czas roboty były wstrzymane z powodu konfliktu o jakość położonej nawierzchni, która wg. Zarządu Dróg i Zieleni zawierała wady. Spór został jednak zażegnany i wykonawca wrócił do pracy."

    • 0 0

  • Pocztowka z Chorwacji: autostrada znad granicy Wegierskiej do Splitu, kilkaset kilometrow drogi wiodacej przez gorzysty teren, masa mostow, wiaduktow, estakad, tuneli w skalach, czas budowy: 5 (!!!!) lat

    Pocztowka z Gdanska: remont drogi Gdansk-Elblg, kilkadziesiat kilometrow, plaski teren, zadnych wiekszych przeszkod naturalnych, czas remontu; mija 5 lat i konca nie widac.

    Ta droga powinna byc nazwana iminiem PO, i stanowic pomnik pychy i nieudolnosci formacji, ktora skutecznie oglupia mieszkancow naszego regiony kilkanascie juz lat, i konca tego nie widac, podobnie jak remontow ktore zaczeli..

    • 0 0

  • Źle wyprofilowane zakręty

    Podejrzewam, że przez to pozostawią to głupawe ograniczenie do 40km/h na wieki wieków.

    • 0 0

  • celna uwaga

    do tego remontu elblaskiego odcinka A 7, jeszcze nie dodales, ze Tusk odpowiada za afere z A. Lepperem, bo gdyby wszedl w koalicje to nie bylo by teraz zadymy z andru tylko z nim

    • 0 0

  • bez jaj

    i bez głowy jest prowadzona ta robota. Takie socjalistyczne lelum polelum. Zdecydowanie sprawniej byłoby, gdyby odcinki drogi były wykonywane kompleksowo i oddawane do użytku. Znam ten styl - wykonawca udaje, że niby pracuje, bo narobił dużego bałaganu. Socjalistyczny wykonawca i socjalistyczny nadzór!

    • 0 0

  • rola PO

    w nadzorze nad prowadzonymi w Gdańsku robotami jest żenująca, co na pewno potwierdzą wszyscy uczestnicy ruchu drogowego. Niewątpliwie to nie fachowcy decydują o umowach i nadzorze. Wiem z autopsji, że znaczna część działaczy PO pracuje pod hasłem: na niczym ię nie znamy, to zrobimy karierę w polityce. To jest ta najgłośniejsza część PO. Chociaż byłoby gorzej, gdyby rządziła np. Samoobrona, która tylko robi skok na kasę i stanowiska.

    • 0 0

  • Jezdnia w stronę Nowego Portu jest gładka jak stól...

    Niczym stół z ciosanego drewna chyba... Nawierzchnia źle wykonana niedość, ze krzywa to jeszcze przy studzienkach powstają tzw. 'grzybki', czyli wyniesienie terenu. Po raz kolejny B-D dał du*y robiąc drogę.

    • 0 0

  • ona jest gładka jak stół ale tylko w porownaniu z bylym torem przeszkod;)))

    • 0 0

  • Fotoreportaż

    Zapraszam:
    www.imagestation.com/album/pictures.html?id=2089788837
    oraz www.dariob.glt.pl

    • 0 0

  • Nie ulega wątpliwości że po wybudowaniu

    stadionu ta ulice trzeba będzie budować calkiem od nowa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane