• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • jacek - ja także licze na drogę dla ciężarówek

    tylko sie zastanwaiam czy puścić ja mostem nad Głównym miastem czy tunelem pod Zatoką Gdańską ...
    Chyba, że... moze drogi porzadnie zrobić....

    • 0 0

  • fajna street jest here na zdjecie- photo

    mi sie podobac, miec H2 i good sie jezdzi :)

    a tak na serio? to czemu tylko ziomki remontujecie stare drogi, a nic nowego nie powstaje? i czemu 300m drogi Pomorskiej robią 6 miesiecy ;)
    śmiecznie to wyglada jak kolesie recznie przykrecaja tory, srubki leza, ehh... maszyn nie ma?

    teraz bedzie chyba lepie bo tory ukladaja z okolo 50cm nizej niz ostatio :) bedzie ciszej i dla osob niepelnosprawnych wygodniej, to taka widoczna zmiana narazie na +

    • 0 0

  • Jak to jest, że każdy Polak to specjalista od wszystkiego?

    Jak to jest, że każdy Polak to specjalista od wszystkiego?

    • 0 0

  • do inż budwnictwa

    Czlowieku... Jezeli negujesz sens wykonywania remontu 24h/dobę (3 zmiany) i siedem dni w tygodniu, to znaczy, ze nie wiesz, jak tego typu remonty przeprowadza sie za granicą. Przez 7 lat mieszkalem w Londynie, pracujac rownież w ekipie przygotowujacej nawierzchnie. W dużym miescie robota rusza w minute po zamknieciue ruchu na danym odcinku. Nikt sie nie +, praca trwa 24 h. na dobę, bo miasta nie stać na dodatkowe zatory i korki. Uwierz mi, że wielokrotnie taniej( w skali globalnej) jest wykonywać prace non stop. Ale co tam,.. ja jestem tylko zwyklym robolem...a Ty inżyierem... chociaż... nie... ja też skończylem PG. Tylko, że ja Oceanotechnike. a dokladniej budowa turbin.. wiec na drogach sie nie znam..

    • 0 0

  • info do Mario...

    ... nie da sie wprowadzic takiej organizacji jak piszesz, ponieważ do calkowitego remontu jest most-kanal nad Radunia, biegnacy wlasnie od Prokuratury przez dwie jezdnie Podwala. Zakres remontu obejmuje równiez odcinek na Hucisku.

    WAZNA RZECZ!!!
    DO KIEROWCOW JADACYCH OD STRONY GDYNI, WRZESZCZA NA KIERUNEK ORUNIA, WARSZAWA, ŁÓDŹ.
    NALEŻY JECHAĆ PO TRASIE: UL. 3MAJA, HUCISKO, TARG RAKOWY (KOLO BIBLIOTEKI) DALEJ WJAZD W OKOPOWA. A NIE HUCISKIEM DO SKRZYZOWANIA Z PODWALEM I TAM "KOLOWAC"

    • 0 0

  • A ja ide spać

    A ja ide spać ... Dobranoc!

    • 0 0

  • koszty, koszty...

    No teoretycznie masz racje.
    Ale tylko teoretycznie.
    Bo gdyby mialo to byc zrobione szybko, 24/7, non stop kolor, to... Kosztowaloby to pewnie z 30-50% wiecej niz te 45 mln. Fakt, ze uwzgledniajac uciazliwosc dla kierowcow i ogolnie mieszkancow, to pewnie ten szybszy czas by zrekompensowal jakos te wieksze koszty. Ale...

    Ale na jesieni sa wybory. Adamowicz i Ska byliby samobojcami, jakby wybrali oferte DROZSZA o 30-50% od obecnie wdrozonej. Bo tak naprawde kogo, poza kilkoma specjalistami by obchodzilo, ze to sie naprawde OPLACA? Niewazne, motloch moherowy mialby idealny motyw do obrzucenia obecnej ekipy blotem i wprowadzenia do Zarzadu Miasta swoich.
    A gdanszczanie, ktorzy by chcieli by nadal miasto sie rozwijalo jak dotychczas, raczej niech glosuja na adamowiczowa ekipe... Misio jest jaki jest, ale roznica miedzy jego ekipa a ekipa np. Kurskiego jest taka, jak miedzy Szpakiem a Fotyga. No comments.

    • 0 0

  • Koszty, koszty...

    wybór banalnie prosty: albo rybka, albo akwarium....
    Jestem ZA remonatmi, ktore poprawiają stan dróg i eliminują dziury zagrażające w miarę bezpiecznemu pokonaniu "toru przeszkód"...ale...
    jestem PRZECIW dziadowskiemu liczeniu kasy! Remonty - konieczne i niezbędne - dróg drugo- i trzecio-rzędnych mogą wlec się miesiącami, jednak remonty dróg tzw. głównych - to nie ta półka. One powinny być błyskawiczne, w jak najkrótszym okresie czasu, a że więcej kosztują...to TRUDNO, to ich koszt i zapłacić trzeba...
    Mój mąż wybrał się dziś na piwo ze szwagrem, na "Starówkę". Jadąc z Chełma taxi TAM - zapłacił 14 zeta, a wracając - 33 zeta... komentarz chyba zbędny. A jak to będzie karetka, straz pożarna lub policja....oni też nie fruwają, muszą przejechać te wszystkie wyznaczone ściezki. Jeśli to ma trwać ponad rok...to ja DZIĘKUJĘ. Dziadostwo naprawdę nie popłaca.....

    • 0 0

  • remontowac, remontować!

    Karetka, straż pożarna czy policja z takim samym trudem przejedzie przez drogę główną w remoncie, jak drugorzędną bez remontu!
    Ile znowu czasu człowiek traci codziennie w beznadziejnej komunikacji to szkoda słów! A tu problem taksówki.

    • 0 0

  • Polska paranoja

    W USA takie prace wykonuje się w czasie 3-4 miesięcy , wiem bo widziałem , jeszcze wiadukt dodatkowo zbudowali. Prace były prowadzone na 3 zmiany ,na miejscu remontu prawie w centrum miasta nie było przerw , po 4 miesiącach były gotowe 3 pasy ruchu w jedną stronę , wiadukt doskonałe oświetlenie drogi , szkoda gadać , nasi partacze nigdy się tego nie nauczą .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane