• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • remont Podwala Grodzkiego

    brak słów na ten temat korki, korki coś okropnego, ale z drugiej strony wreszcie wzieli się za tą ulicę

    • 0 0

  • to prawda, że remont podwala

    to prawdziwy sport ekstramalny dla nas wszystkich. Ale z drugiej strony z tym remontem nie można było dłużej czekać. To centrum miasta, a wygląda jak jakiś slams, a każdy inny termin prac byłby i tak zly. Fakt, można było lepiej zorganizować objazdy, ustawienia znaków itp, ale pomyślcie, jak będzie nam dobrze po remoncie.

    • 0 0

  • REMONT

    JEDEN WIELKI SKANDAL! SAMI MIESZKŃCY MAJA OGROMNE KLOPOTY ZE ZORIENTOWANIEM SIE GDZIE I JAK JEZDZIC/ OZNACZENIA I TEBLICE INF. PRAWIE NIE ISTNIEJĄ A JAK JUZ SĄ TO ZA BLISKO REMONTOWANYCH ULIC! / A CO DOPIERO MAJA POWIEDZIC BIDNI TURYŚCI!
    WIELKIE GRATULACJE DLA WŁADZ MIASTA!!
    MOGE ZROZUMIEC REMONT JEDNEJ DWÓCH DUŻYCH ULIC! ALE TYLE???
    BRAK SŁÓW

    • 0 0

  • Pochlebcom PanaPrezydenta

    Żadne tłumaczenia nie usprawiedliwią władz Gdańska. Wisi mi czy to polityczne kunktatorstwo, czy zwykła urzędnicza głupota! Ktoś już wspomniał - remontowe dziadostwo można sobie uprawiać na trzeciorzędnych uliczkach. Robienie czegoś takiego na głównych ulicach to zwykłe chamskie nieliczenie się z mieszkańcami. Być może władze miejskie coś tam zaoszczędzą ale ja stracę, ty stracisz i pozostałe setki tysięcy tubylców stracą. Na paliwie, czasie i zdrowiu. Diamenty przeciw orzechom w zakład stawię, że te straty po kilkakroć przewyższą zyski magistratu!

    Nie byłem jeszcze w Centrum ale na codzień mam przykład organizacyjnego i wykonawczego nieudacznictwa na Spacerowej. Prymitywna wymiana nawierzchni plus postawienie lampek trwa tam drugi rok! Cztery kilometry drogi przez las praktycznie bez infrastruktury podziemnej!! Ciekawe, jakie układziki tu zagrały i kto jest czyim szwagrem!

    Jeśli zaś o pieniądze idzie, to pytam - na kiego diabła utopiono miliony w niewątpliwie piękny i niepotrzebny jak na razie nikomu most wantowy Na Sucharskiego! Zamiast tego należało zrobić remont Podwala w 3 miesiące w systemie 24/7.

    Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego a szczególnie Pan Naczelnik Antoni Szczyt powinni się przebranżowić na uprawę pomidorów, bo w dziedzinie komunikacji wychodzi im dobrze jedynie blamaż! Być może także Pan Prezydent naszego miasta poczułby się bardziej spełniony w ogrodnictwie.

    Ja tam nie omieszkam wyciągnąć wniosków w najbliższych wyborach!

    • 0 0

  • Post Scriptum

    Dzikie harce komunikacyjne Magistratu dość gładko wpisują się w gdańską tradycję.
    Kto wie - gdzie znajduje się jedyne chyba na świecie trzypoziomowe skrzyżowanie dróg z sześcioma znakami stopu?

    • 0 0

  • co z Huciskiem

    czy tramwaj musi skręcać na Hucisku w obu kierunkach, zwłaszcza w godzinach szczytu ? a może zlikwidować tory od UM do Huciska w obu kierunkach ?

    • 0 0

  • Wystarczyło trochę pomyśleć!

    Ja tam nie wiem, co właściwie robi tak naprawdę ta cała ferajna z UM Gdańsk od komunikacji z doktoryzującym się Szczytem na czele, ale wszystko wskazuje na to, że tylko biorą kasę za nic! A starczyło pomyśleć, jakie będą skutki zamknięcia Podwala:
    - dlaczego droga na kierunku płd-pn jest całkiem drożna, a w przeciwnym kompletnie zatkana ??? (vide 3-go Maja i Armii Krajowej + tradycyjnie Kartuska - nota bene przewidziana przez tych w.w. głupków do zwężenia)
    Rozwiązanie proste:
    - dopóki w Gdańsku będą rządzić dyletanci od komunikacji, dopóty taki koszmar będzie trwał!

    • 0 0

  • Adamowicz do budowy krzyzy i kropidła dla bepe

    od dróg wara

    • 0 0

  • płn ?

    Gdzie jest północ na tej mapce ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane