• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • No to współczuję wszystkim, którzy muszą tam jeździć...

    Już teraz są tam korki, nawet przed południem. A co będzie od soboty? I tak cały rok...

    • 0 0

  • Nic nie będzie

    problemem nie jest to że zniknie jedna jezdnia Podwala Grodzkiego ważne jest czy sprawnie będzie przebiegał ruch na skrzyżowanaich może okazac się że będzie lepiej :)

    • 0 0

  • zakres robót

    moze jakis dziennikarz-pozal-sie-Boze dowie sie i opublikuje jaki jest szczegolowy zakres robot
    mnie interesuje np. czy bedzie robiony drugi tunel dla pieszych i co zrobia w tym juz istniejacym ???

    • 0 0

  • Co zrobić by ludzie zaczeli się MODLIĆ ?!

    Zrobić remont w srodku miasta !!

    Wszyscy będa się modlić!! Jedni żeby szlak trafił tego kto to wymyslił, inni ,żeby Bog dał im siły aby to przetrwać!

    • 1 0

  • Wreszcie partacze drogowi zbuduja ZŁOTĄ JEZDNIĘ

    1km 45mln!!!! i rok partactwa.
    Ile lat potrzeba do zakonczenia partactwa Błednika???

    • 0 0

  • Dać Gocłowskiem z 5mln, pokropi

    i drogowcy w tydzień zaleja moczem

    • 0 0

  • Zuut

    GŁÓWNY CIĄG KOMUNIKACYJNY W PRZEBUDOWIE

    Od 15 lipca ruszą prace na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, gdzie dziennie przejeżdża ponad 80 tys. aut. Największy i najpoważniejszy remont Głównego Ciągu będzie kosztować 45 mln złotych, blisko 25 mln zł w tym budżecie stanowi unijna dotacja.

    Koszt przebudowy

    Ogółem 45,66 mln PLN
    w tym:
    wykonanie robót 43,55 mln PLN
    nadzór na realizacją 1,78 mln PLN
    promocja 0,26 mln PLN
    nadzór autorski 0,08 mln PLN

    Termin realizacji 15 lipiec 2006 – 31 październik 2007

    Zakres przebudowy:

    Przebudowa ulic Podwale Grodzkie, Wały Jagiellońskie, Wały Piastowskie, Hucisko w tym budowa dróg rowerowych
    Wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod ul. Podwale Grodzkie
    Przebudowa mostu na kanale Raduni
    Przebudowa torowiska tramwajowego
    Przebudowa uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, sanitarna, deszczowa, gazowa, kable energetyczne, kable teletechniczne

    • 0 0

  • ponaskartoflisko...

    ...a moze Ty podejmiesz się remontu i pokazesz jak się buduje "złotą jezdnie"????

    Polacy to dziwny naród... sa wysoko wyspecjalizowaniu w medycynie i budownictwie... w szczególności drogownictwie.
    Najwięcej potrafią powiedzieć w tych dziedzinach... zwlaszcza narzekac!

    • 0 0

  • XXX dzięki

    dzięki za zakres robót
    wynika z niego, że drugiego tunelu dla pieszych robić nie będą, czy tym bardziej podziemnych odgałęzień z prawdziwym pasażem handlowym, tak aby stworzyć dodatkowe wyjście bezpośrednio na ulicę Elżbietańską koło sklepu BOMI.
    BO MI to zwiasa ale w sumie jednak szkoda, gdyż drugiej takiej dogodnej sytuacji na rozbudowanie przejść podziemnych długo, bardzo długo nie będzie.
    Już nie będę przynudzał, że wypadałoby jednak pomyśleć co dalej, w stronę Orunii itp. Już o tym pisałem.
    Póki co pomyśłano jedynie o wzmocnieniu konstrukcji już istniejącego tunelu. Na więcej po prostu zabrakło wyobraźni.

    • 0 0

  • Co Tak Dluuugo ??!!

    Przeciez to jest paranoja! Zanim oni to zrobia to 3 maja i wiele innych jeszcze dobrych ulic bedzie na nowo dziurawych i trzeba bedzia je latac na nowo i tak w kolko!! Wystarczy spojrzec jak "remontuja" blednik... Zamiast pracowac na 3 zmiany 24h/dobre to tam przeciez nic sie nie dzieje to jest PIKNIK!! Tak samo bedzie i tym razem!! W takim tempie nie da sie naprawic drog w naszym miescie i w dalszym ciagu bedziemy wydawac majatki na NAPRAWY NASZYCH SAMOCHODOW!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane