• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • w koncu remont

    alez mi sie spodobala wypowiedz inz budownictwa...popieram ta opinie.Zamiast sie cieszyc ze w koncu cos robia z ta ulica to tylko narzekaja i jezdza po tych dziurach albo co ciekawsze pewnie wypowiadaja sie Ci ktorzy wlasnie NIE jezdza!To prawda ze potrwa to dlugo ale cuz, takie zycie.Nic nie poradzimy ze u nas wszystko tak kuleje.Jestem ZA tym remontem.

    • 0 0

  • Inż.

    Res ma niestety rację. Ja się cieszę z tego remontu, fakt, że nie poruszam się samochodem, a zanim remont się skończy już w Gdańsku mieszkał nie będę, ale to przecież trzeba zrobić, to było jak zjazd na nartach po muldach. Słusznie czynią.
    Pozdrawiam wszystkich myślących.

    • 0 0

  • massattack przedstawiciel PARTACZY DROGOWYCH

    pokaż choć jeden metr drogi w IV pomrocznej, który nie został zpartaczony!!!!

    • 0 0

  • INZ PARTACTWA płatny 150000zł m-ąc

    kazdego dnia przejeżdzalem obok błednieka - jeden dłubał w nosie, drugi rozmawiał przez telefon, a nadzór spał - zobacz jak został spieprzony wyjazd z 3-go Maja na Błednik w kierunku dworca PKP. Były dwa pasy i sqwobodny ruch teraz jest jeden garbaty, krawezniki granitowe polepione betonem wzkodą, ze nie gliną bo efekt taki sam!! JESTEŚCI NAJWIĘKSSZSĄ BANDA PARTACZY, NAJLEPIEJ OPŁACANYMI W TYM KRAJU!!
    Remont Podwala nadzór 1,8mln przez 12-miesięcy to 150 000 zł miesięcznie (w kraju gdzie inż. zarabia 800-1500zł - tyle płacą mojemu synowi po architekturze), ilu bedzie inżynierów paratczy aby kasować takie pieniadze. Mam nadzieje, ze pod twoim nadzorem podwale będzie ze złota i turyści będą walic ogladać to cudo lepiej niż Plac Czerwony!!!!!

    • 0 0

  • Kośćióły budować

    a nie inowiercom drogi!!

    • 0 0

  • najpier narzekają ze nie da sie potym jeździć ajak jest remont to narzekają ze zamkniete !
    najlepiej by robili remont wczasie jazdy miedzy samochodami ?
    W końcu miasto troche odpocznie od Wariatów drogowych!!
    Niech sie przesiadają na rowery ale pewnie te same zachowania bendą tylko zamiast trąbic i wyzywac bendą dryndac dzwoneczkami:)

    • 0 0

  • lobby malkontectwa

    ludzi czy wyscie postracali resztki zdrowego rozsadku? Najpierw placzecie ze zle bo dziury, teraz kiedy rusza ta inwestycje to tez zle. Banda malych placzliwych nieudacznikow. Zamiast cieszyc sie majac w perspektywie poprawe jakosci podrozowania po miescie, ladna i rowna droge to lament bo zupa wystygnie, ty wychodzic 20 minut szybciej z domu, jezdzic tramwajem, rowerem etc.

    • 0 0

  • z narzekania nic nie wyniknie

    a mi to rybka. teraz będę mieć o jeden tramwaj więcej do pracy.
    a co do rowerków - popieram, znam ludzi na stanowiskach, którym korona z głowy nie spadnie, że przyjeżdżają do pracy właśnie na rowerach, włączając w to np: ordynatora oddziału czy główną księgową dużej firmy. i są zadowoleni, bo nie stoją w korkach!
    remonty trzeba zrobić, trzeba to jakoś przetrzymać i radzić sobie.
    pozdro dla optymistów i słowa otuchy dla malkontentów

    • 0 0

  • ps. na rowerku z plecaczkiem też pomyka profesor i równocześnie szef katedry na amg. i tak codziennie z Sopotu.

    • 0 0

  • inzynier != inzynier

    inzynier po szkole jest g. warty liczy sie taki ktory ma
    a/ stosowne specjalizowane uprawnienia
    b/ stosowne znajmosci/widze dot przepisow obejmujacych calosc prac
    c/ stosowne doswiadczenie
    kazdy inny zarabia 1500 miesiecznie ;)
    i mnie to ryba ile sie mu placi jesli musi taki ktos byc to niech bedzie, ale z bledinikiem to prawda
    jesli 1 robotnik pracuje a 3 sie opiernicza to na grzyba zatrudniac 4 ? wystarczy 1 :) w koncu nie mozna przyspieszyc prac ze wzgledu na obciazenia dynamiczne :] to przynajmniej osczedzic mozna na wydatkach zwiazanych z grzebiacymi w nosie
    z drugiej strony nigdy tam nie bylem caly dzien i mozna sie spodziewac ze czlowiek potrzebuje chwili odpoczynku, a jesli placi mu sie za godziny to chce ich miec jak najwiecej :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane