• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • a ja wspolczuje tym którzy muszą to czytac

    skrót "al" pisze się z małej litery a do tego Armii Krajowej to również aleja, przynajmnije tak jest napiosane na rogu z ul. Jabłoniową bo już na skrzyzowaniu z ul. 3-go Maja to jest 'ul"

    • 0 0

  • tylko dwa pasy w dół na Armii Krajowej

    hahahahahahahhahahahahhahahahah, tym kolesiom z urzedu brak wyobraźni ...

    • 0 0

  • hehehe

    do końca 2007 jedna strona drogi ;)

    a druga pewnie do 2009 ;)

    ale fajowo

    • 0 0

  • wizytówka gdańska

    Wizytówka Gdańska to wieczne korki, remonty lub dziurawe drogi, nie wiem co lepsze. Na szcęście mieszkam w Gdyni.

    • 0 0

  • JDEN WIELKI ŻART

    A co z Huciskiem? Zostanie tak jak było?
    Toż tam w godzinach szczytu sa takie korki że to jest nie do zniesienia. Bez jaj, miaso na 500.000 ludzi a główne skrzyżowanie miasta wygląda jak w Wejherowie czy Pruszczu. WSTYD!!!!!!!!

    • 0 0

  • A może jeszcze jakiś remoncik?

    Może jeszcze np: Armii Krajowej i Trakt św. Wojciecha??Wtedy napewno nie bedzie problemów z poruszaniem się po Gdańsku.To świetny czas na takie remonty.Pozdrawiam

    • 0 0

  • To jakaś paranoja.Wylanenie 1 km asfaltu zajmie im rok????
    Będąc w USA lub Niemczech i na Syberii miałam okazję przyglądać się robotom drogowym i tam to wyglądało z grubsza tak jadę jednego dnia drogi nie ma jadę następnego droga jest.OK Rozumiem że należy jeszcze przygotować wszystko itd. ale myślę ze 3 miesiące by starczyły z pacem w d....

    • 0 0

  • A ja narzekać nie zamierzam. O tym fragmencie trudno już było mówić, że ma nawierzchnię.
    Że remonty długo trwają... cóż. Chyba muszą, skoro trwają. W Gdyni, którą tu się chwali, remont Świętojańskiej też długo trwał.

    • 0 0

  • jestescie zalosni...

    "remont w srodku miasta", "rok remontu" itd itp jestem ciekaw ile osob z Was zna problematyke tych remontów ?? to nie jest polozenie sciezki rowerowej do jasnej anielki!!!! jakbyscie mieli choc odrobine, ODROBINE pojecia co to za remont to byscie nie wypisywali takich glupot. wymiana calej infrastruktury podziemnej (gaz, woda, prad, tele inf itd itp), torowiska, no i sama jezdnia (deszczowka i konstrukcja nawierzchni) i to wszystko w centrum miasta gdzie trzeba sie liczyc z utrudnieniami logistycznymi itd itp jakie jest wyjscie ? czekac az sie rozpadnie droga? przeciez podwale sie trzyma tylko dzieki grawitacji, bardziej zniszczonej drogi nie widzialem w centrum. Zamiast sie cieszyc ze sie poprawi stan nawierzchni i infrastruktury to glupoty wypisujecie.
    Co do remontu blednika to tez skomplikowana sprawa bo tam caly czas odbywa sie ruch drogowy ale przede wszystkim kolejowy!! macie pojecie jakie sa obciazenia dynamiczne, drgania od takiego ruchu ? watpie. Wszystko mogloby trwac 3 razy krocej gdyby sie zamknelo ruch pod wiaduktem. praca 24/h owszem mozliwa tylko remont wtedy nie bedzie kosztowal 45mln zl tylko 60mln - macie na to kase? wypowiadajcie sie w tematach gdzie macie choc odrobine pojecia o czym piszecie bo glupota wasza nie zna granic.

    • 0 0

  • inż to rzucanie grochem o ściane

    Na tym forum dominują kompletni ignoranci tudzież zwykli kretyni.
    W tym przypadku to może być jednak wielonickowy matoł z wioski rybackiej za sopotem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane