• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • btw

    a na pomorskiej to myslicie ze jak jest ?
    biegac nie biegaja - a tory układane są __ręcznie__

    • 0 0

  • Aj Tam Gadcie to Nie będzie rok, a z 5 LAT trwac

    z jednej prostej przyczyny, zaczną kopac, to coś na pewnoe archeolodzy znajdą i jeszcze wyjdzie tak jak z placem przed NOTem :-))). Mi tam się podoba, na samochód i jego utrzymanie mnie nie stac, rowerek mam i lubię się śmiac z tych co stoją w korkach, a zwlaszcza tych co nie mają klimatyzacji :-)))) Wiem Wiem, Jestem niedobra, ale teraz to będę miała ubaw dopiero jak będę sobei codzinnie podziwiac remonnick ulicy z rowerka :-) i dalej się smiac jak ludziki w gajerkch sobei stoją w koreczku :-) i tak przez 5 lat. No moze jest mi szkoa tylko kierowców zawodowych, któzy jezdzac zarabiają na życie. Pozostali na rower marsz :-)

    • 0 0

  • Po co komu ta droga:-)

    Zaorac wszystko i kartofle posadzic :D:D:D:D może jakei ładne "kartofelki" urosną ;-)

    • 0 0

  • rowerzysta

    Ciekawe jak Ci będzie do śmiechu jak cię na tym rowerku potrąci TIR a pogotowie przyjedzie za godzinę :)
    Tempo prac przy Błędniku jak i zresztą przy innych ulicach jest często obłędne ale co może więcej podwykonawca mający 5 ludzi?, taka sytuacja jest na Marynarki Polskiej, pracuje tam kilkanaście firm zatrudniających po paru ludzi.
    A nowy remont?, czy mimo czasowych problemów dla użytkowników jest robiony z głową?

    NIE !!!

    Można było przy okazji zrobić coś więcej niż nowy asfalt, latarenki i studzienki które i tak się zapadną za rok bo ile może wytrzymać kawałek cegiełki podłożony pod studzienkę.
    Za parę lat i tak będzie trzeba przebudować całe centrum a można było to zacząć już dzisiaj.
    Szkoda tylko czasu, kasy i nerwów.

    • 0 0

  • Taaa... I znowu Adamowicz dał dupy...

    • 0 0

  • a kto mowi o jezdzeniu rowerem po ulicy,

    przeciez jest zakaz tam rowerem jezdzenia, mozna jechac po chodniku i postraszyc jeszcze turystow troche, najlepiej japonczyki piszcza :)))
    a jak zrobia sciezke no to sciezka wtedy no :-)
    Co do zakresu robot to sluszna uwaga, mozna bylo przy okazji zrobic jakies drugie przejscie podziemne z wyjsciem gdzies kolo Barbadosu , mam andziej, ze zrobia jakis ładny zadaszony (CAŁY !!! a nie wiaty malutkie) przystanek tramwajowy z prawdziwego zdarzenia, no i przystanki autobuswe jakby jednym ciagiem, a nie kilka klitek postawianych i kioski miedzy nimi

    • 0 0

  • tak jest

    Mnich dobrze rozumuje, chyba nie jest drogowcem. Ja też nie jestem drogowcem ale jednak przypomnę:
    W tym wypadku jest projekt robót na odcinku jednego kilometra i zapowiadane poważne roboty przy podziemnym kanale Raduni ale nie pomyślano co będzie dalej czyli Wały Jagiellońskie przed Bramą Wyżynną do skrzyżowania trójpoziomowego ale kolizyjnego sic!(d.Leningradzka/Okopowa/Armi Krajowej - na Chełm i docelowo do obwodnicy - kiedy?).
    Juz przy okazji prezentacji projektów na zagospodarowanie Targów Siennego i Rakowego co bardziej dociekliwi i rozumni dyskutanci poddali pod rozwagę puszczenie głównej arteri ruchu kołowego w częściowo krytym wykopie co oprócz pozyskania przestrzeni przed bramą Wyżynną itd w konsekwencji pozwoli na:
    1. przebudowę owego trzypoziomego kolizyjnego skrzyżowania na bezkolizyjne i zapeweni płynność ruchu we wszystkich kierunkach pod warunkiem, że
    2. wykop Wały Jagiellońskie przejdzie w tunel pod obecnym rondem Hucisko i jego wylot będzie na wysokości gmachu d.KW PZPR a dalej już dwie jezdnie Podwala Grodzkiego na powierzchni do Błędnika. Więc w takiej perspektywie roboty przy kanale powinny to przewidzieć bo inaczej, po skończeniu tego odcinka wg prezentowanych planów, z dalszą sensowną modernizacją tej artrii będzie problem czyli duża kicha.
    Jednym słowem jest nad czym się zastanawiać i sensowne projekty przygotować a nie zadawalać się kosmetyką w stylu wymiany warstwy asfalu i instalacji nowych słupków i lampek. Należy myśleć kompleksowo i perspektywicznie czyli potrzebny jest rozumny projekt na cały odcinek od wiaduktu przy Urzędzie Wojewódzim do wiaduktu Błędnik. Jedna dobra i koherentna wizja oraz kolejne etapy jej realizacji.
    Przyjęcie takiej generalnej koncepcji otworzy ponadto drogę dalszym rozwiązaniom jak np. puszczenie jednej nitki ruchu nową drogą częściowo wzdłuż torów kolejowych, czy nowy dojazd na tereny przystoczniowe, modernizacja ul. Jana z Kolna czy tzw nowa Wałowa itd. Oczywiście pamiętać trzeba o modernizacji i rozbudowie tego cholernego przejścia podziemnego przy dworcu PKP - o czym już pisałem a jak ktoś będzie miał okazję to zachęcam do sprawdzenia jak takie przejcia podziemne wyglądają w Paryżu np. pod rondem przy Porte Maillot.

    • 0 0

  • Choc raz bym chcial by gdanskie wladze wziely przyklad z gdyni, moze i swietojanska robili kupe czasu, ale morska to im poszla blyskawicznie. Odcinek od kartuskiej do chylonskiej + rondo na koncu obwodnicy ( wysokosc ulicy poludniowej) zajely im moze z miesiac... i wtedy byly "ladne" korki ale nowy asfalcik jzu dawno lezy i jest miodzik... teraz tylko 2 ygodnie przemeczyc sie w gdansku a potem nawet tam nei bede jezdzil

    • 0 0

  • A ja mieszkam w Gdańsku i mało obchodzi mnie Gdynia.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • a trzeba było wybudować najpierw tzw. Nową Wałową przez tereny postoczniowe i wtedy przy odciążonym Sródmieściu remont przed dworcem, ale polityka górą no a teraz hara- kiri

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane