• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala, Śródmieście na głowie

ms, ztm, umg
15 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
W weekend rusza remont Podwala Grodzkiego. Okolice dworców PKP i PKS zmieniają się w ogromne rondo, a cierpliwość i kultura gdańskich kierowców na ponad rok zostają wystawiona na wielką próbę.

W sobotę, o godz. 23.00 wybija godzina "W" dla gdańskich kierowców. Wraz z rozpoczęciem remontu Podwala Grodzkiego nastaje dla nich czas wyrzeczeń i walki o miejsce na - zapewne zatłoczonych - objazdach.

Remont Podwala Grodzkiego obejmie obie jezdnie - zarówno tę po stronie Dworca PKP, jak i hotelu Holiday Inn. Zmodernizowane zostaną również szyny tramwajowe oraz całe torowisko. Remont obejmie także mostek nad kanałem Raduni, przy budynku prokuratury oraz tunel pod ulicą nad wysokości dworca PKP. Generalnym wykonawcą prac jest Skanska. Cały remont potrwa do końca 2007 roku i będzie kosztować 45 mln 700 tys. zł.

Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto Mapka pochodzi z Gazety Wyborczej - Trójmiasto
W pierwszy etapie remontu zamknięta zostanie jezdnia od strony hotelu Holiday Inn i całe torowisko. Kierowcy jadący w stronę Wrzeszcza zostaną skierowani na jezdnię przy dworcu, która na czas remontu stanie się jednokierunkowa.

Samochody jadące od strony Wrzeszcza będą kierowane na ul. 3 Maja i dalej na Nowe Ogrody. Także ul. 3 Maja stanie się na czas remontu jednokierunkowa.

Zmiana w organizacji ruchu obejmie także ul. Hucisko. Zamknięta zostanie jej prawa jezdnia w kierunku Siedlec, na odcinku od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Podwale Grodzkie. Jadąc do ul. Kartuskiej trzeba będzie objechać bastion św. Elżbiety.

Inne zamiany obejmują pojazdy jadące:

- z Targu Drzewnego do Węzła Okopowa kierowane będą ulicami: Wały Jagiellońskie, Bastion Św. Elżbiety, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy
- ul. Jana z Kolna w kierunku Centrum, kierowane będą ulicami: Wały Piastowskie (przejazd lewym pasem jezdni przez Błędnik), 3 Maja
- pojazdy jadące ulicą: Podwale Grodzkie w kierunku Centrum, kierowane będą ulicą 3 Maja oraz lewym pasem ruchu na wiadukcie "Błędnik"
- zostanie zamknięty wyjazd z ul. Rajskiej na węzeł Piastowski. Przejazd w kierunku Wrzeszcza lub do Centrum odbywać się będzie ul. Wały Piastowskie i Błędnikiem
- wyłączony z ruchu będzie przejazd pod wiaduktem "Błędnik"
- nie będzie możliwy wjazd na ul. Kolejową z węzła "Brama Oliwska". Wjazd będzie się odbywał z Al. Zwycięstwa
- zostanie udostępniony dla ruchu wjazd z ul. Pohulanka na ul. Armii Krajowej
- wyjazd z mostu kratowego - ul. Jana z Kolna na Al. Zwycięstwa możliwy będzie jedynie w kierunku do Wrzeszcza

Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca kwietnia 2007, kiedy zakończy się pierwszy etap remontu Podwala Grodzkiego. Drugi etap potrwa do końca sierpnia 2007. - Potrwa tylko cztery miesiące, ponieważ będzie dotyczył już tylko jezdni po stronie dworca PKP. Torowisko zostanie wyremontowane w pierwszym etapie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Inaczej będą także jeździć tramwaje. Znikną nie tylko z Podwala Grodzkiego, ale także z ul. Jana z Kolna. 10 z Nowego Portu skręci w Kliniczną i pojedzie koło Opery, Aleją Zwycięstwa i 3 Maja. Tramwaj nr 8 pojedzie z Zaspy Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Zostanie utworzona dodatkowa linia nr 9, która pojedzie z Siedlec przez Hucisko, Bramę Wyżynną, Podwale Przedmiejskie na Przeróbkę.

Szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w czasie remontu Podwala Grodzkiego
ms, ztm, umg

Opinie (139) 8 zablokowanych

  • Nabudohonozor napisał m.in.:

    "Co do dodatkowych podziemnych ciągów pieszych - fajny pomysł od biedy i przy wysokich kosztach do przeprowadzenia nawet po wyremontowaniu drogi . jednak na pewno tańszy przy całkowitej rozbiórce nawierzchni."

    Dzięki za merytoryczne wsparcie. Często człowiekowi ręce opadają jak czyta o planowanych realizacjach drogowych, komunikacyjnych czy budowlanych. Bardzo często już na pierwszy rzut oka widać, że pomysłodawcom rozumu nie stało.
    Wyć się chce albo walić głową w mur z rozpaczy.

    • 0 0

  • W czasie przebudowy/remontu Dworca PKP (zabudowa głównego holu to inna sprawa) zostało wybudowane nowe przejście podziemne z wyjściami znajdującym się przed głównym wejściem, jak można się domyślić, autorzy tego pomysłu mieli nadzieję, że kiedyś tunel będzie doprowadzony na przystanki tramwajowe i na drugą stronę ulicy, szkoda, że przy okazji pomysł ten nie zostanie zrealizowany.
    Zastanawia mnie też, czy zostanie wybudowany jakiś tunel na instalacje teletechniczne i inne, za jakieś 2-3 lata jedna z firm dla których pracuję będzie przeciągać światłowód przez centrum. Ale nie sądzę, że ktoś o tym pomyślał.

    • 0 0

  • powiedzenie stare jak świat mówi-jak nie wiadomo o co chodzi to napewno chodzi o pieniądze!

    • 0 0

  • Tja, Kierowco Autobusu

    Jazda Twoim zdezelowanym i smrodzącym Ikarusem za 2,80 to prawdziwa przyjemność. Dziękuję, ale nie skorzystam z tego dziadostwa ;)

    Co do samego remontu - nie wpieniam się, nie lamentuję (może dlatego że od samochodu uzależniony nie jestem), tylko patrzę w przyszłość. Bardzo fajnie, że remontują ten ser szwajcarski, tylko co to da skoro wkrótce znowu się podziurawi przez przejeżdżające TIRy i inne ciężarówki. Czy nikt naprawdę nie może wpaść na pomysł, aby wygonić je całkowicie na obwodnicę, a nie tylko w dni kiedy upał smaży?

    • 0 0

  • Czy ta mapka jest prawidłowa?

    Wczaraj jechałam przez miasto i wydawało mi się że przejazd z jednego pasa na drugi jest na wysokości budynku LOT a nie dopiero na Hucisku. I ciekawa jestem czy będzie przejazd z pod pomnika Sobieskiego na wprost na 3-go Maja. Jak dla mnie ten remoncik będzie uroczy na czas Jarmarku szczególnie rano gdy wszyscy wystawcy będą wjeżdzać na Starówkę z trzech stron... Od Sopotu z obwodnicy i z Pruszcza przecież Hucisko i 3-go Maja będzie tonęło w korkach przynajmniej do godziny 11-stej coś o tym wiem bo jestem naJarmarku już od 5-ciu lat. TO BĘDZIE KOSZMAR

    • 0 0

  • właśnie wróciłem z centrum miasta, to coś się dzieje to koszmar. Cały ruch z centrum w stronę Pruszcza, Tczewa skierowany jest na jedno skrzyżowanie przy Urzędzie Miejskim. Trzeba być debilem, aby w ten sposób to zrobić. Wystarczyło tylko przeskok na pas pod PKP w stronę Wrzeszcza zrobić nie na wysokości LOTu tylko przy Prokuraturze. Dzięki temu z centrum (spod pomnika Sobieskiego )możnaby było spokojnie jechac w lewo na Pruszcz. Po co ułatwić, jak można zamknąć pół miasta i piepszyć że jest remont iże jest to konieczne. Remont jest konieczny tylko czy musi się to odbywać w nieprzemyślany sposób??? Jeszcze jedno, zacząć remont w środku lata to kolejny paradoks. Dzięki temu mamy dwa letnie sezony z głowy a wystraczyło poczekać do października....

    • 0 0

  • ludzie toć to byndzie tak klawo przez to i jeszcze nastepne lato i pare miesięcy. przynajmniej zakłady pogrzebowe zwiększą obroty, bo więcej ludzi ze złości szlag trafi

    • 0 0

  • kto sie znow podwala do kogos na glowie ???
    zboczency !!!

    • 0 0

  • Rowerem...Autobusem............

    Hmmm Wszyscy radzą by przenieść się na rowerki lub autobusy... No dobrze ale co mają zrobić te osoby co mieszkają dalej niż 20 kilometrów? 50-tka z Tczewa zawsze zapchana nie mówiąc o godzinach szczytu a teraz jeszcze jeżdzi według rozkładu letniego czyli wieczorem co godzinę lub rzadziej jak dla mnie to na Oruni lub w okolicach powinien być zrobiony duży parking nawet wygospodarowany plac nie koniecznie utwardzony za symboliczną całodzienną opłatę a z tamtąd zoorganizowane przez miasto lub nawet przez prywatnych przewoźników transport do centrum jakby to ułatwiło sprawę ale nie nic nie zostało zrobione ani nie będzie więcej autobusów ani parkingów by zostawić auto i przesiąść się w autobus...ja już dojeżdzam 2 godziny w jedną stronę do pracy przez korki na rondzie w Rusocinie oraz Trakt Św. Wojciecha a teraz to co 6 godzin wyjętych z dnia na dojazd do pracy...?

    • 0 0

  • SOPOT FESTIVAL '78

    Autobusy, te Parkingi, gdziez zostawic Autko ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane