• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Wzgórze wreszcie się zaczął

Michał Sielski
25 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek SKM Wzgórze niemal gotowy

Przebudowa peronu będzie kosztowała więcej niż zakładała SKM, ale przekładany dwukrotnie remont zdecydowano się rozpocząć. Na przystanku już trwają intensywne prace.



Remont ma zakończyć się pod koniec roku. Remont ma zakończyć się pod koniec roku.
Przystanek SKM Wzgórze św. Maksymiliana miał być remontowany już kilka miesięcy temu, ale SKM liczyła, że uda się zrobić go taniej. Nic z tego, spółka będzie musiała zapłacić niemal 11,5 mln zł za przebudowę peronu.

- Robotnicy weszli na plac budowy mimo mrozów, by prace jak najszybciej mogły się zakończyć. Wycięte zostały drzewka i krzewy rosnące przy samym nasypie, będzie on bowiem umacniany, a po modernizacji tory będą biegły trochę inaczej - mówi Marcin Głuszek, dyrektor do spraw marketingu w SKM.

Firma Trakcja Polska wymieni torowisko wraz z podkładami, ale największe zmiany czekają sam peron. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, a nowe płyty będą wypukłe na krawędziach, co pomoże niewidomym w bezpiecznym korzystaniu z SKM.

Wydłużony zostanie również prowadzący do peronu tunel, powstanie nowa wiata, schody oraz winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tunelu i na peronie zainstalowany będzie monitoring, a kamery zostaną podłączone do gdyńskiego centrum monitoringu SOK SKM.

Miejsca

Opinie (93) 4 zablokowane

  • Pieniądze na remont są a na ogrzewanie to chyba zamarzły.. :( (2)

    Lepiej zacznijcie grzać w tych skmkach bo o 7 rano w skmce jest tak samo zimno jak zewnątrz i do tego okna się nie domykają jak i drzwi..nie dość, że bilety poszły w górę to jeszcze komfort jazdy totalnie się pogorszył.. dramat Trójmiasto-dramat!!!

    • 2 0

    • Grzeją, grzeją.

      ale sobie w kabinie kierownika pociągu.
      A pasażer niech sobie marznie !!!!

      Będą grzać latem, żeby temperatura na zewnątrz i wewnątrz też była taka sama. :(((

      • 2 0

    • bo ja wiem

      jadąc kolejką w okolicach 7.20-30 ze wzgórza jest zawsze taka duchota, że co tydzień (muszę nią jeździć na szczęście tylko raz w tygodniu) mam wrażenie, że zaraz zasłabnę. A nikt okna nawet nie uchyli by wpuścić trochę powietrza.

      • 0 0

  • pół-informacja

    W powyższym tekście znalazłem parę informacji średnio mnie interesujących, takich jak kto będzie wykonawcą i za ile. Nie znalazłem natomiast tego, co jako pasażera najbardziej mnie interesuje: jakie będą w związku z tym utrudnienia i do kiedy będą trwały. Proszę się poprawić.

    • 3 0

  • SKM, PKP - typi pociągami jechali stoczniowcy w 1970 roku !!!

    i my dziś nimi nadal jeździmy.
    Są po małym lifcie - ale to te same składy.
    Który samochód wytrzyma 40 lat?

    • 5 0

  • a w Oliwie wyłazi rdza

    • 0 0

  • Miejmy nadziej, że zrobią lepiej niż Sopot-Wyścigi

    Miejmy nadziej, że zrobią lepiej niż Sopot-Wyścigi, który to już zaczął się rozpadać a przecież od ukończenia robót nie minęło nawet pół roku. Na suficie zabudowy schodów wejściowych na peron pojawiły się zacieki i popękał tynk a podczas niedawnych roztopów woda ze ścięć sufitu lała się ciurkiem na schody. Fuszerka. A zarząd SKM zapewne czeka, aby gwarancja minęła, by można było ponownie utopić paręnaście milionów złotych w naprawy. A co tam, pasażer zapłaci. W końcu zawsze można podnieść ceny biletów czy wprowadzić opłatę dworcową.

    • 1 0

  • dlaczego potrzebna jest kolej metropolitalna.

    sytylacja jest taka paliwo jest cholernie drogie i bedzie jeszcze drosze samochodow jest bardzo duzo czy potrzebna jest kolej na trasach regionalnych np. na lini lembork -kartuzy pruszcz gdanski trzeba przedstawic 2 warianty rozwoju regionalnego albo zelektryfikowac wszystkie trasy nieczynne albo istneje druga morzliwosc wprowadzenia ruchu towarowego ale kto bedzie utrzymywal ruch pasazerski na trasach nieczynnych kiedy jada 2 osoby szynobusem czy to sie oplaca przerabiac lokomotywy spalinowe seri sp,32,42sm-olej rzepakowy gaz alkochol olej rzepakowy inne paliwa kturych nie wymienie czy potrzebna jest tak kolej metropolitalna moim zdaniem paliwa sa cholernie drogie a kolej jest niezbedna dzisiaj kolej jest najtanszym srodkiem transportu w polsce jak i w europie wariant numer 2 na liniach regionalnych deficytowych mozna by wprowadzic pociagi pszelotowe pospieszne zatrzymujace sie na wiekszych stacjach i zabierajace ludzi jest ruwniesz wariant 3 tylko ruch towarowy na odbudowanych odcinkach przeworzenie ciezarowek z naczepami ruch pasazerski wprowadzony bylby tylko po zbadaniu rentownosci trasy i przynoszenie dochodow skromnych jak wspominalam kolej musi sprawdzic oplacalnosc trasy zeby przynosila skromne dochody chyba ze zjajdzie sie sponsor na przyklad rafineria gdanska albo zachodni sponsor ale to jest nasza polska ziemia i nedopuscimy do tego a przerobienie lokomotywy z oleju na gaz alkochol metynowy olej rzepakowy i wszelkie inne paliwa czy staniemy sie posmieliskiem w europie niewiadomo..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane