• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł

Piotr Weltrowski
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana. Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana.

Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.



Czy odpowiadają ci wagony typu metro?

Od początku SKM zakładało i niespecjalnie to ukrywało, że na modernizację swoich składów chce wydać nie więcej niż 139 mln zł. Do tych oczekiwań dostosowała się firma Newag SA z Nowego Sącza, która za gruntowną przebudowę SKM-ek zażyczyła sobie 139,2 mln zł.

Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.

- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.

W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.

Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • jedyne kryterium - cena , nie jakość (1)

    powinni kupic za te pieniądze 10 nowych

    • 6 2

    • Za te pieniądze nie da się kupić 10 nowych

      • 2 1

  • w tloku

    latwiej krasc

    • 0 0

  • Kim w ogole jest pan Marcin Gluszek - poza tytulem dyrektor (1)

    MArketing skm w ogole ma jakis? hahaha, niech lepiej cos powiedza o tym jak ten remot ma wygladac -czy tylko plastiki wstawia na frontach czy moze klima w koncu bedzie dzialac w tych juz wyremontowanych!

    • 1 0

    • dla mnie świadectwem zarządzania całą firmą jest to, ze dyr od marketingu bryluje tutaj na tematy techniczne...

      zamiast dyra od spraw technicznych. I dlatego SKM ma taki poziom jaki ma (oscylujący w pobliżu dna)

      • 2 0

  • na złom !!!

    na szczęście mam samochód i nie musze jeździć tym g... i użerać się z cwiercinteligentami z SKM.

    • 2 5

  • "jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena," (1)

    i tyle w tym temacie

    • 1 2

    • Co Ja tutaj robię?

      Jeśli chodzi o nasz piękny kraj to już w bardzo dalekich krajach wróble ćwierkają, że tam gdzie najtaniej powinien z urzędu wejść prokurator i sprawdzić "ten najtańszy przetarg" Co ja tutaj robię.........

      • 0 0

  • po co? (3)

    Po co remont jak i tak przez nasze tory się całe rozklekota a wandale i tak pomogą!

    • 1 2

    • ??

      To zrób coś aby było lepiej!!!!!!!

      • 0 0

    • Wiocha! (1)

      Proponuję abyś wrócił do swojego domu! Jeśli zapomniałeś gdzie on jest , to mogę Tobie przypomnieć gdzie jest wiocha.

      • 0 0

      • tam, gdzie ty mieszkasz?

        • 0 0

  • (2)

    Dlaczego oni nam to robią??

    SKM Warszawa zamówiła 13 składów nowych ELFÓW. Czy za te 140 mln nie ławiej kupić 5 Elfów, po 27mln zł za jeden? Całe trójmiasto by się cieszyło, a tak nie pozwolą nacieszyć wzroku;/ Jeśli wam tak szkoda i boicie się że wandale rozwalą, to stwórzcie kampanię reklamową a nie pozbawiacie dobrych obywateli pięknego widoku;/

    Elf -

    • 6 2

    • (1)

      Bo tam wszystko inwestuje urząd marszałkowski a u nas skm musi sobie wystukać kase aby kupić nowe składy!!!

      • 0 3

      • W Warszawie tworzą nową linię od podstaw i to jedyne wytłumaczenie. Gdyby SKM Trójmiasto chociaż w 59% byłby spółką prywatną to starałby się o swój wizerunek bardziej. Teraz wypożycza 5 skm-emek warszawie. Po co?? Nie widzę większej potrzeby.

        • 1 0

  • Do diaska!!! (2)

    a może tak opublikujcie szkice, plany rozbudowy schematy, wizualizacje i będziemy w końcu świadomi kto oferuje lepiej i korzystniej!!! nie chce kolejnej afery typu zrobili o 50 mln taniej, ale tylko z zewnątrz!! chcę widzieć te dwa projekty i mieć świadomość że połowa różnicy ceny tych dwóch ofert to nie kolejna łapówka trójmiejskich gangsterskich prezydentów i ich przełożonych, K,,,,,A! A wiem że PESA to cholernie dynamicznie rozwijająca się firma i na pewno konkretna, o tej drugiej nie słyszałem, może równie dobra,

    chcę do wiadomości publicznej szczegóły,
    czy te pierwsze są ze stali
    czy te drugie z tektury?

    psiakość!wrrrr

    • 4 1

    • Koles uspokuj się bo na zawał zejdziesz! Polecam ziółka jakieś.

      To jest przetarg na modernizacje a nie na zakup nowych pociągów to po pierwsze a po drugie wszystko jest opisane jak i co ma być zmodernizowane w dokumentacji przetargowej SIWZ polecam lekture -> http://www.skm.pkp.pl/uploads/tx_przetargi/dokumentacja_przetargowa_32.zip

      Pozdrawiam

      • 0 0

    • Czytaj prasę branżową zamiast oglądania M jak Miłość to będziesz wiedział na czym ma polegać modernizacja i co to za firma Newag

      • 0 0

  • lol

    >>Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.

    • 1 0

  • stare>nowe (1)

    te "nowe" pociągi które jezdza juz od roku czy dwóch tez sa remontowane ze starych a naprawde wygladaja jak nowe....więc moze jednak opłaca sie to bardziej niz kupno nowych....tak czy siak, dobrze, ze cos robią bo te stare zimą sa bardzo oczywiscie zimne

    • 4 4

    • a widziałeś/łaś kiedyś naprawdę nowy pociąg?

      gdzieś w Niemczech np. albo w Szwecji?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane