- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (409 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (16 opinii)
Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł
Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.
Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.
- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.
W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.
Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.
Miejsca
Opinie (205) 6 zablokowanych
-
2011-02-01 23:40
"metro"?! (1)
Znaczy sie wg szanownych panów wagon bydlęcy, w którym nie ma sie czego złapać? A "ławy" dają zaj... komfort jazdy: zero mozliwosci oparcia na boku i pokimania, zero widoków za oknem, a z obu stron ścisk i koniecznosc bliskiego-boczek do boczku- obcowania z niezawsze domytym ludem.
- 10 1
-
2011-02-02 00:45
O maryjo ! to goście na euro się zdziwią :)
Przygotowujcie niezłą bombę dla turystów z europy zobaczą prawdziwe polskie odnowione składy gdzie trzęsie jak w amerykańskim metrze. Stukocze i przekracza wszelkie normy hałasu. W toaletach już brak klamek bo elektronicznie ich zamknąć się nie da :). Niemcy Szkoci Anglicy i inni zobaczą imitację Pendolino w polskim wykonaniu Pesy lub tej drugiej firmy. Zawieszenie będzie pewnie to samo. A Skm- ka nie przyspieszy tak jak pociągi w europie. Przykład metro w Berlinie
http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_U-Bahn. Hałas gdy hamuje na stacji przeraża nawet dzieci. I podstawowa sprawa kluczowa ! to Schodki w dół peron nie jest zrównany z wyjściem z Skm -ki może tam wpaść małe dziecko lub pies. Trzeba skakać. A na innych stacjach wspinać się i trzymać poręczy wspinając się po schodkach. Ojciec z wózeczkiem normalnie nie wjedzie i nie wyjedzie bez pomocy innych to samo tyczy się inwalidów. Dlatego SKM należało by zaskarżyć do sądu.- 6 0
-
2011-02-02 00:32
smiesna skm-ka
jesli ktos widzial zdjecie skmki nowoczesnego czola i widzial takze zdjecie z przodu ale profil (bylo takie) to nasowa sie mysl ze ktos nas chce oszukac i wmowic ze pociag jest jak nowy. oczywiscie w srodku jest poprawa ale z zewnatrz muzeum na kolkach..
- 1 1
-
2011-02-02 00:58
B Z D U R A!!! (2)
Po co remontować te złomy?! Dobrze by było gdyby tak naprawdę "Szybka" Kolej Miejska była na prawdę szybka, a nie drzwi na guziczki...
Masakra...- 5 2
-
2011-02-02 07:11
Bo tak jest taniej. A efekt idencztyczny jak kupno nowych (1)
- 2 2
-
2011-02-02 07:58
identyczny to jest efekt przy porównaniu ciebie do idioty
- 1 1
-
2011-02-02 01:49
GDZIE KLIMA ????????????
Co to ma być ??? OKNA zabuduja i nawet przeciagu nie bedzie
Zeeenuuuaaaaa- 2 1
-
2011-02-02 02:03
I love NYC!!!!
całe to trójmiasto to zapyziała,prowincjonalna wiocha
- 1 2
-
2011-02-02 07:48
Wymądrzacie się, a nic nie wiecie (1)
PESA ma wykorzystane w zasadzie wszystkie moce produkcyjne przykładowo do 2011 musi oddać kilkanaście EZTów dla Koleji Mazowieckich.
A Newag po tym jak oddał ostatni SZT dla województwa pomorskiego (trasa Gdynia - Kościerzyna jakby ktoś chciał zobaczyć) ma wolne moce i pilnie potrzebuje zleceń.
Stąd ta różnica w cenie.
Dziwi mnie natomiast dlaczego Mińsk Mazowieckie nie wystartował do tego przetargu.- 2 1
-
2011-02-02 07:59
bo nie chce rzeźbić w g@#wnie
- 1 1
-
2011-02-02 08:45
powinny byc nowe skm a nie remontowane (1)
te skm z czerwonymi siedziskami powinny byc ze zlomowane i kupione nowe a do remontu powinny is tre co sa w lepszym stanie
- 4 2
-
2011-02-02 10:17
A ty za to zapłacisz
- 0 0
-
2011-02-02 09:37
ciekawe, czy znowu zainstalują płytkie i niewygodne siedzenia z masażerem prostaty? :(
- 2 1
-
2011-02-02 09:48
w polsce to się tylko remontuje stary złom a w prawdziwej europie się wymienia na nowe bezpieczne i nowoczesne.
wstyd bo za kilka lat znowu cała europa bedzie się śmiać z tych naszych skm-ek. mam tylko nadzieje że nie dojdzie w nich do jakiś wypadków. żenada ,poprosty jak zwykle polska żenada. czemu polska nie potrafi wyprodukować nic swojego,ja wiem czemu ,bo poprostu się do tego nie nadaje.
- 3 3
-
2011-02-02 09:51
a jednak żal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kiedyś w Gdańsku istniał i funkcjonował ZNTK , który mógł poszczycic się np. modernizacjami skm a takze przebudowa ET40 na EP40. To były czasy a teraz musimy dawć zarabiać konkurencyjnym ZNTK w bydgoszczy i nowym saczu, WSTYD
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.