• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM-ek za prawie 140 mln zł

Piotr Weltrowski
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana. Dziś jedynie 20 proc. składów jeżdżących po Trójmieście jest zmodernizowana.

Dwie firmy są chętne do zmodernizowania 21 składów SKM. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć, remont taboru rozpocznie się latem i potrwa około roku.



Czy odpowiadają ci wagony typu metro?

Od początku SKM zakładało i niespecjalnie to ukrywało, że na modernizację swoich składów chce wydać nie więcej niż 139 mln zł. Do tych oczekiwań dostosowała się firma Newag SA z Nowego Sącza, która za gruntowną przebudowę SKM-ek zażyczyła sobie 139,2 mln zł.

Znacznie droższa jest oferta złożona przez firmę Pojazdy Szynowe PESA SA z Bydgoszczy. Opiewa ona na blisko 193 mln zł. Chociaż jedynym kryterium oceny jest właśnie oferowana cena, to zanim przetarg zostanie rozstrzygnięty, komisja musi zbadać obie oferty pod względem formalnym.

- To jeden z najważniejszych przetargów w prawie dziesięcioletniej historii naszej spółki. Po jego przeprowadzeniu będziemy mogli zapewnić znacznie lepszy komfort podróżowania naszym klientom i w pełni rozwinąć nieco przekształcony skrót SKM... jako Szybka Kolej Zmodernizowana - nie kryje radości Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Obecnie w Trójmieście jeździ ponad 50 składów SKM. Na razie zmodernizowano 20 proc. z nich. 21 składów, które remontowane będą w najbliższym czasie, będzie wyglądać podobnie: będą wyposażone w funkcjonalną wentylację i system ogrzewania, monitoring, ekrany informacyjne, pomosty dla niepełnosprawnych oraz otwierane systemem przyciskowym drzwi, zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, oddzielające poszczególne wagony.

W zmodernizowanych składach pojawią się także wagony typu "metro", czyli takie, gdzie siedzenia, tak jak w metrze, skierowane są do środka, przez co w wagonie jest więcej miejsca dla osób stojących. W przeciwieństwie do tych, do których wsiąść możemy już dziś, będą one jednak wyposażone w długie ławy, a nie pojedyncze siedziska.

Modernizacja pociągów odbywa się w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", współfinansowanego przez UE.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • poprawcie perony

    żeby wysiąśc albo wsiąśc do kolejki trzeba skakac a ja w skokach zawsze byłam kiepska

    • 1 0

  • WC

    Niech tylko nie zapomną o zamontowaniu kibli, bo jak człowiek jedzie z Gdańska do Gdyni, to też się lać chce...

    • 0 0

  • trasa pomorska kolej metropolitalna.nazwa dobra p.k

    o kasubskich trasach koleji pisalo sie sporo a teraz troche histori najpiekniejsza trasa na pomorzu kartuzy somonino kartuzy trasa przebiega obok przepieknego lasu przepieknego komina kotlowni z boku jest troche miejsca na 2 tor do kotlowni rampe lub cos w tym stylu na wegiel do kotlowni zburzenie sciany bocznej od kotlowni trasa biegnie lasem do somonina z tamtad jest zwrotnica zaruwno do gdyni jak i do koscierzyny do polskiej koleji metropolitalnej powinno zaliczac sie kolej chojnicka-pila pruszcz gdanski bagetnica bytow lipusz lembork slupsk koszalin plaza cale wojewodztwo zachodnie wschodnie srodkowe jak i wiele tras zamknietych w wyniku zlej polityki rzondu jak i zlej polityki prowadzonej calymi latami na naszej koleji na trasach regionalnych prowadzonych do zamkniecia wiele lini regionalnych w calym kraju zlej gospodarki panstwa polskiego upadlosci wielu firm panstwowych w tym upadlosci firmy pks zwiazanych politykom panstwa polskiego polegajaca na likwidacji miejc pracy wielu milionow polakow i upadkiem panstwa polskiego

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane