• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Węzła Wzgórze zakończony

Michał Sielski
9 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV. Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV.

8 marca minął termin realizacji przebudowy Węzła Wzgórze św. Maksymiliana, ale większość podziemnego tunelu wciąż jest zamknięta. Dlaczego?



Czy przebudowany Węzeł Wzgórze św. Maksymiliana jest funkcjonalny?

Na początku lutego otwarto podziemne przejście pod ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. Niestety tylko jego część. Pozostały fragment jest już gotowy, ale wciąż zamknięty dla pieszych, mimo że przebudowa miała się zakończyć 8 marca.

I zakończyła się zgodnie z planem, lecz to nie oznacza, że obiekt od razu zostanie oddany do użytku. Potrzebne są jeszcze bowiem wszystkie odbiory techniczne. - Mamy nadzieję, że zajmie to nie więcej niż
cztery tygodnie
- mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Teraz oddane są do użytku wszystkie jezdnie i nowy tunel dla samochodów, choć jeszcze nie zakończyło się przeprogramowywanie sygnalizacji świetlnej. Najgorzej - choć i tak wygodniej niż przed przebudową - mają piesi. Na razie mogą jedynie przejść od przystanku SKM na drugą stronę ul. Władysława IV. Dalszy fragment tunelu, prowadzący do skweru Plymouth, zostanie otwarty po odbiorach.

Przebudowę wartą prawie 60 mln zł i dofinansowaną z UE w ponad 48 proc. wykonała firma MTM. Według badań przez nowy węzeł będzie mogło przejechać nawet 5,2 tys samochodów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed remontem.

Miejsca

Opinie (117) 5 zablokowanych

  • na każdych światłach mnie zatrzymują...

    wzgórze generuje korki.. jak jedne zielone mnie puszczą, to za 5 metrów kolejne światła..

    • 20 4

  • ten fragment który widoczny jest na zdjęciu... (3)

    samochody skręcające w lewo mają zielone, skręcające w praco czerwone - nic nie przeszkadza aby jechały.. ale po co myśleć głową, jeśli można inną częścią ciała

    • 14 6

    • Przejście dla pieszych wstrzymuje ruch (1)

      Też myślałem, że nic nie przeszkadza ale wpakowali tam przejście dla pieszych (nie wiem komu potrzebne). Tak więc całe rozwiązanie o kant tyłka. Przejście, które niby zostało zastąpione przez tunel tak naprawdę przeniesiono kilkadziesiąt metrów dalej.

      • 4 0

      • tragedia! nie przemyslane!

        • 0 0

    • ten fragment to mega bubel

      a ja glupi myslalem ze skret do Sopotu bedzie bezkolizyjny ...

      • 0 0

  • Prawie jak w Gdańsku

    ale i tak to Gdynia

    • 5 8

  • Nie ważne ile by budowali (1)

    ludzie i tak będą narzekać.

    • 11 14

    • Nie chodzi o ilość - jakość się liczy!

      • 4 4

  • (2)

    a ja myslalem że na srodku tego wezla umieszczą pomnik panstwa Kaczynskich...

    • 13 9

    • idiota!

      • 4 7

    • prowokator

      w stylu erotomana któremu każdy temat się kojarzy

      • 3 2

  • bubel i tyle:

    • 13 7

  • szkoda tylko, że po drodze nie zadbano o estetykę i małą architekturę (a Gdynia ma świetne projekty wytrzymujące 10-letnią próbę czasu na Święojańskiej), pomimo tego, iż tego typu rzeczy to zaledwie mały ułamek kosztów całej inwestycji.

    A ściana płaczu przy wyjściu z tunelu na skwer (niezgodna z wizualizacjami pokazanymi publicznie przed realizacją węzła) to jakaś groteska. I to tłumaczenie naczelniczki wydziału inwestycji, że węzeł ma być funkcjonalny a nie ładny, PRL? I w przypadku ściany, że teren skweru będzie jeszcze modyfikowany. Nie wiedziałem, że taniej jest wybudować ścianę oporową a potem ją burzyć. Myślałem, że tańsza opcja to wykopać wgłębienie na pochyłe wyjście z tunelu i ew. potem tę pochylnię zmodyfikować/zmienić.

    Mail wysłany do Wydziału Inwestycji UM oczywiście przez dłuższy czas bez odpowiedzi (najpierw wysłany 6. lutego na skrzynkę ogólną UM, pod koniec lutego na skrzynkę wydziału inwestycji).

    • 14 2

  • (3)

    Nie budują źle, budują źle Estetyka tunelu dla pieszych rzeczywiście trochę PRLowska zwłaszcza te lampy. No ale jak chcecie estetyki to idźcie sobie do galerii dzieł sztuki. Remont trwał szybko więc tak to wygląda. Ja się ciesze że nie muszę stać 10 minut aby wyjechać z pod OiG na al. Piłsudzkiego

    • 5 17

    • "spod" jak już...

      • 0 0

    • hej ty!!

      • 0 0

    • Ale matol!

      • 1 0

  • zmotoryzowany

    przebudowa wyszła na gorsza niz było ;o(( ruch jest mniej płynny w dodatku co 40 m swiatła. Kto to wymyslił??

    • 20 5

  • A W CZYM TO "COŚ" POMOGŁO?? (5)

    jadąc Świętojańską, jak miniesz Piłsudskiego, nie ma możliwości kontynuowania podróżny Zwycięstwa w kierunku Sopotu...dostajemy nakaz jazdy w prawo, z powrotem dojeżdżamy do skrzyżowania Zwycięstwa-Piłsudskiego i mamy zakaz zawracania...pozostaje pojechać do Traugutta i tam zawrócić, w godzinach szczytu kosztowało mnie to ostatnio dobre pół godziny.
    Na odcinku od momentu, gdzie Świętojańska wpada do Zwycięstwa, do skrzyżowania Zwycięstwa z Piłsudskiego ( jedna przecznica) mamy 3 światła??!! po co???Zauważyłem, że te środkowe kierowcy autobusów i trolejbusów już ignorują.
    nowoczesne skrzyżowanie? z której strony?
    Wystarczyło zrobić duże rondo z najazdem na środek, tunel dla pieszych, drugie rondo na skrzyżowaniu z Kielecką i po problemie.

    • 30 4

    • Polska (1)

      Pretensje do miasta, żeś głupio pojechał?

      • 1 2

      • ty kretynie

        Nie ma pretensji do miasta tylko, ze jest spaskudzony projekt przebudowy i zmarnowana kasa Unii, czas kierowcow i ich pieniadze. Jestes debilem!

        • 2 1

    • Jak nie umiesz jeździć to przesiądź się do autobusu/trolejbusu.

      Możliwe,że swoją jazdą tylko powiększałeś korki na drodze.

      • 0 1

    • Daj im skończyć (1)

      Na razie zajmuje pół godziny, bo jeszcze nie poustawiali świateł. Skrzyżowanie ma dużo większą przepustowość niż poprzednie i niedługo to odczujemy na pewno. A co do świateł, które ignorują kierowcy autobusów... te światła są właśnie po to, żeby autobusy nie stały w korkach. A skręcając ze świętojańskiej w prawo na piłsudskiego należy się na odcinku piłsudskiego dobijającym do władysława ustawić na jednym z 2 lewych pasów i można skręcać w lewo na sopot. Nie jestem z władz miasta że bronię tego węzłą - po prostu myślę i drażni mnie, że większość ludzi najpierw pisze a potem dopiero się zastanawia. Wszystko źle. Przez taką polakowatą mentalność będziemy tkwić w trzecim świecie jeszcze przez 200 lat.

      • 0 0

      • a co od razu nie szło dobrze ustawić?Nie łudź się że to cokolwiek zmieni autobusy żeby nie tracić czasu olewają te światła bo to wymyślił jakiś idiota który o drogownictwie nie ma pojęcia wszystko źle bo debile się biorą za projektowanie i zamiast robić wszystko zgodnie z logiką robią wszystko wbrew logice i jeszcze cieszyć się każą.Masz małe wymagania w stosunku do władz w tym mieście i to jest problem że robią na odpieprz a tacy jak ty każą się cieszyć.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane