• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Węzła Wzgórze zakończony

Michał Sielski
9 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV. Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV.

8 marca minął termin realizacji przebudowy Węzła Wzgórze św. Maksymiliana, ale większość podziemnego tunelu wciąż jest zamknięta. Dlaczego?



Czy przebudowany Węzeł Wzgórze św. Maksymiliana jest funkcjonalny?

Na początku lutego otwarto podziemne przejście pod ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. Niestety tylko jego część. Pozostały fragment jest już gotowy, ale wciąż zamknięty dla pieszych, mimo że przebudowa miała się zakończyć 8 marca.

I zakończyła się zgodnie z planem, lecz to nie oznacza, że obiekt od razu zostanie oddany do użytku. Potrzebne są jeszcze bowiem wszystkie odbiory techniczne. - Mamy nadzieję, że zajmie to nie więcej niż
cztery tygodnie
- mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Teraz oddane są do użytku wszystkie jezdnie i nowy tunel dla samochodów, choć jeszcze nie zakończyło się przeprogramowywanie sygnalizacji świetlnej. Najgorzej - choć i tak wygodniej niż przed przebudową - mają piesi. Na razie mogą jedynie przejść od przystanku SKM na drugą stronę ul. Władysława IV. Dalszy fragment tunelu, prowadzący do skweru Plymouth, zostanie otwarty po odbiorach.

Przebudowę wartą prawie 60 mln zł i dofinansowaną z UE w ponad 48 proc. wykonała firma MTM. Według badań przez nowy węzeł będzie mogło przejechać nawet 5,2 tys samochodów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed remontem.

Miejsca

Opinie (117) 5 zablokowanych

  • jest gorzej !!! ten węzeł to nieporozumienie !!! (1)

    Niestety jest gorzej niż było głównie dla mieszkańców ulicy Kopernika.
    Jest tylko jeden wyjazd z tej ulicy i to bardzo ciasny.
    Do tego jest 3 razy więcej świateł. Żeby dojechać do Władysława IV trzeba stać na 3 światłach kiedyś stało się na jednych ! Nie ma możliwości dojechać do domu od strony ulicy Świętojańskiej trzeba robić ogromne koło do ulicy Władysława IV i stać na kolejnych 3 światłach. Zaznaczam że jest to jedyny najbliższy dojazd do ulicy Kopernika od strony centrum.
    Generalnie ktoś bardzo przypodobał sie klubowi U7 fundując mu dodatkowe miejsca parkingowe kosztem starego wyjazdu z ulicy Kopernika.
    Tą część nowego węzła przy wyjeździe i wjeździe do ulicy Partyzantów uważam za skandal !!!

    • 25 1

    • podpisuje się pod tym postem!!

      • 2 0

  • Oczywiście

    Niektórym odebrało rozum krytykując inwestycję.
    Krytykują ci co mieszkają za Sopotem i węzeł widzieli na zdjęciach.

    • 4 14

  • jak stałem e korkach tak wciąż stoje wcale nie krócej.-ale za to za 60 mln ito mnie pociesza.

    ak stałem e korkach tak wciąż stoje wcale nie krócej.-ale za to za 60 mln ito mnie pociesza. ktoś zarobił ciekawe kto ??? hah haha ludzie mieli robote to dobrze a ja stoje tak samo jak stalem czyli sie nie pogorszyło. lepiej tez nie jest.
    Taka jest ta nasza III PRL- a mogło byc tak pięknie

    • 13 3

  • Porazka czyli żal.pl (1)

    Budujacy to miasto ponad 80-dziesiat lat temu w dniu dzisiejszym pochlataliby sie tepymi nozami na widok tego super bubla. Wydana kasa a korki jeszcze wieksze. a sygnalizacja swietlna jest jak prezydencki błysk geniuszu - powoduje tylko wzrost cisnienia u kierowców. Ale jak władza kiziała sie z kaczorami to co mozna oczekiwać. Tylko deratyzacja, dezintegracja i defloracja.

    • 17 4

    • zgadzam się z twoją oceną węzłą-bubla ale co tu kaczory mają do tego, mniej TVN-u oglądaj

      • 0 0

  • BRAWO GDYNIA

    Miasto ,które rozwija się zgodnie z planem .Tak trzymać

    • 3 16

  • ja natomiast uważam, ze ten wezeł jest kompletnie zbedny (2)

    bo promuje ruch tranzytowy, czyli nie służy centrum, które juz teraz jest jak pustynia

    nie wiem po co była robiona droga różowa, skoro ułatwia sie przejazd tym z drugiej strony torów (czyli starej trasy)

    te miliony można było przeznaczyć na cos bardziej sensownego - wbrew pozorom nawet lepsze byłoby wybudowanie tego planowanego UM, a zwolnienie atrakcyjnego biurowca PLO dla jakiegoś duzego inwestora, który stworzyłby nowe miejsca pracy

    lub nawet na lotnisko, które takze dałoby nowe miejsca pracy i impuls do rozwoju całego regionu

    a tak mamy tunel... pusty, w którym nawet nie ma obiektów gastronomii czy sklepów (w innych miastach to są ELEGANCKIE obiekty) i który za chwile bedzie wygladał dokladnie jak inne tunele w Gdyni - obskurny i pomazany

    całość pasuje do poczynan szcura - jedna rozpadająca się fontanna, druga nieczynna... ale chwlenie się jakim to jest się atrakcyjnym miejscem dla turystów - majaki senne ekipy szczurowatego...

    • 13 5

    • gdy -zbędny jesteś w Gdyni (1)

      Szybki przejazd przez miasto ,to mniej spalin ,które wdychałbyś kolego.

      • 0 5

      • pozornie szybki przejazd przez miasto to tylko w nocy

        w dzień więcej udogodnień dla samochodów = więcej samochodów = więcej korków na węźle lub niewiele dalej

        popraw wyobraźnię: walka z korkami przez poszerzanie węzłów to jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa

        • 2 0

  • Należałoby trochę zmienić organizację ruchu (1)

    Zjazd z ul. Władysława IV w stronę tunelu - powinny być dwa pasy do skrętu w prawo. Tam jest jeszcze przystanek który dezorganizuje ruch więc drugi pas by się przydał (wystarczy oznaczenie poziome) Przejście dla pieszych za tym skrętem w prawo powinno być zlikwidowane , kawałek dalej przecież jest kładka dla pieszych teraz nie wykorzystana w ogóle.Piesi od strony przystanku kolejki elektrycznej powinni być kierowani wzdłuż torów do kładki. Chodnik od obecnego przejścia dla pieszych do stacji kolejki powinien być zlikwidowany. Po drugiej stronie, na przeciwko stacji o jedne światła za dużo - przystanek komunikacji powinien być umieszczony w innym miejscu.

    • 6 0

    • Gdynia

      No proszę, Okok wie, a inżynierowie nie wiedzą :)

      • 1 1

  • Panie P.Stępa (2)

    Tak szczerze mówiąc a w Gdyni mieszkam już napewno dłużej niż Pan ,przebudowa węzła nie przyniosła i nie przyniesie poprawy organizacji ruchu ,gęsta sieć świateł skutecznie hamuje płynność ruchu a ostre łuki będą światkiem niu jednego wypadku .Inwestycja chybiona Panie prezydencie lepiej by Pan za te pieniądze parking wielopoziomowy wybudował !!!!!!!

    • 14 2

    • Ostre łuki

      Bo jeździć, to trzeba umieć.

      • 1 2

    • panie gdynianin

      od kiedy miasto ma być tylko/głównie dla samochodów?

      miasto ma być dla ludzi
      problemem nie jest niedostateczna przepustowość węzła, ale to że miasto w okolicach stacji SKM nie tworzy dość wygodnych rozwiązań dla niezmotoryzowanych: pieszych, rowerzystów etc. etc.

      miasto od nadmiaru samochodów się dusi praktycznie i w przenośni
      parkingi wielopoziomowe w centrum to większe korki na dojeździe do niego

      w rozsądnych miastach takich rzeczy się nie robi: w parkingach trzeba płacić dużą kasę, za wjazd do centrum miasta pobiera się opłaty lub ogranicza się wjazd dla samochodów w inny sposób.

      duża część przejazdów samochodami po mieście jest zupełnie niepotrzebna, wystarczy zbadać, na jaką odległość się odbywa
      (circa 50% na odległość do 4 km) a potem stoją przez 8 godzin blokując niepotrzebnie przestrzeń, którą można wykorzystać bardziej produktywnie

      Świętojańska zamiera bo jej nie zamieniono na deptak z dopuszczeniem ruchu trajtków i rowerów

      • 2 3

  • tyle kasy a estetyka warta grosza!

    tyle wydanej kasy a i tak najlepiej zamalować wszystko na żółto i wstawić tandetne niedziałające oświetlenie! Całkowity brak pomyślunku! Czy żółta farba jest gdzieś na wyprzedaży? To samo przejście pod torami między ślaską a władka- kolory areczki!-KTO POZWALA NA TAKĄ KOLORYSTYKE??? RATUNKU!

    • 7 1

  • 60 baniek wywalone w błoto !!!

    cyt:-"według badań przez nowy węzeł będzie mogło przejechać nawet 5,2tyś. samochodówna godzinę czylio 44%więcej niż przed remontem "- kto i w jaki sposób przeprowadzał badania? , i skąd te liczby ? .Nie traktować społeczeństwa jak stada baranów !,odpowiem tak ;- oczywiście bez opowiadania bredni ,że przeprowadzałem jakieś tam badania ,otórz - bez przeprowadzania przebudowy {wybudowaniu Bubla!} czyli po starym Wężle też musiało by dziś przejechać 5,2 tyś. samochodów tj.o 44proc. na godz.więcej niż przed wybudowaniem tego BUBLA!.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane