• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Węzła Wzgórze zakończony

Michał Sielski
9 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV. Na razie otwarte są tylko wszystkie drogi dla samochodów i część tunelu pod ul. Władysława IV.

8 marca minął termin realizacji przebudowy Węzła Wzgórze św. Maksymiliana, ale większość podziemnego tunelu wciąż jest zamknięta. Dlaczego?



Czy przebudowany Węzeł Wzgórze św. Maksymiliana jest funkcjonalny?

Na początku lutego otwarto podziemne przejście pod ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. Niestety tylko jego część. Pozostały fragment jest już gotowy, ale wciąż zamknięty dla pieszych, mimo że przebudowa miała się zakończyć 8 marca.

I zakończyła się zgodnie z planem, lecz to nie oznacza, że obiekt od razu zostanie oddany do użytku. Potrzebne są jeszcze bowiem wszystkie odbiory techniczne. - Mamy nadzieję, że zajmie to nie więcej niż
cztery tygodnie
- mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Teraz oddane są do użytku wszystkie jezdnie i nowy tunel dla samochodów, choć jeszcze nie zakończyło się przeprogramowywanie sygnalizacji świetlnej. Najgorzej - choć i tak wygodniej niż przed przebudową - mają piesi. Na razie mogą jedynie przejść od przystanku SKM na drugą stronę ul. Władysława IV. Dalszy fragment tunelu, prowadzący do skweru Plymouth, zostanie otwarty po odbiorach.

Przebudowę wartą prawie 60 mln zł i dofinansowaną z UE w ponad 48 proc. wykonała firma MTM. Według badań przez nowy węzeł będzie mogło przejechać nawet 5,2 tys samochodów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed remontem.

Miejsca

Opinie (117) 5 zablokowanych

  • A kiedy przebudowa ?.

    • 5 0

  • Szkoda.......

    Czy Wy Tylko umiecie narzekać Ja się pytam Grzecznie ?? Ludzie to co najlepiej ,jak by nic nie robili, i wtedy by narzekali też że nic nie robia Nie rozumiem was kolor Ścian wam przeszkadza to jest dopiero żal!!!!!

    • 3 7

  • okok ma rację

    Zjazd z ul. Władysława IV w stronę tunelu - powinny być dwa pasy do skrętu w prawo. Tam jest jeszcze przystanek który dezorganizuje ruch więc drugi pas by się przydał (wystarczy oznaczenie poziome) Przejście dla pieszych za tym skrętem w prawo powinno być zlikwidowane , kawałek dalej przecież jest kładka dla pieszych teraz nie wykorzystana w ogóle.Piesi od strony przystanku kolejki elektrycznej powinni być kierowani wzdłuż torów do kładki. Chodnik od obecnego przejścia dla pieszych do stacji kolejki powinien być zlikwidowany. Po drugiej stronie, na przeciwko stacji o jedne światła za dużo - przystanek komunikacji powinien być umieszczony w innym miejscu.

    • 2 1

  • pisze po raz setny

    jeżeli od ul. ŚLĄSKIEJ przez drogę różową dalej przez nowy tunel i dalej do Władysława IV nie bedzie zielonej fali to do pupy cały ten remont. Każdy kierujący powinien w ten sposób miec możliwość włączenia sie w dowolnym momencie do zielonej linii

    • 9 0

  • Kompletna porażka

    Jeszcze w pełni nie oddany do użytku a pasy na jezdni w kierunku Gdyni już wytarte. A z tymi swiatłami i przejsciem dla pieszych na wysokości Św. Nepomucena to również nieporozumienie. Wyjazd z tunelu w stronę Gdańska w godzinach szczytu jest strasznie ograniczony. Ogólnie można powiedzieć zamiar ambitny ale raczej nieprzemyślana niedoróbka.

    • 8 1

  • CIEMNOTA i PIERDZISTOLKI to malo powiedziane (1)

    dla mnie to koszmar jezdze juz 13 lat zawodowo i tak glupiego rozwiazania dawno nie widzialem ten kto to zaprojektowal i ten kto sie podtym podpisal powinni byc uwiecznieni w urzedzie miasta w glownym cholu aby kazdy mogl zobaczyc jak marnotrawi sie nasze pieniadze i wizerunek miasta Gdynia.

    • 12 0

    • parking w Orłowie niedaleko mola zrobili taki że na każdym wewnętrznym skrzyżowaniu alejek parkingowych masz 20 znaków bo kierowcy nie poradzą sobie tym miastem w kwestii dróg rządzą jakieś niedorozwoje

      • 1 0

  • CIEKAWE KIEDY I KTO ZA ZMARNOWANĄ KASE NA TEGO BUBLA BEKNIE ?...

    • 3 1

  • (1)

    Najlepsze są pseudo drogi dla rowerów z słupami na środku.
    Oczywiście tradycyjnie jak to w Gdyni wyprowadzono drogi dla rowerów na chodniki niezgodnie z prawem zamiast na jezdnię i oczywiście nie ma możliwości wjechać na nie z ulicy ...

    • 5 0

    • to normalne w Gdyni że traktuje się rowerzystów jako dopust boży podobnie jadąc od Władysława IV musisz wykonać kilka skrętów pod kątem 90 stopni droga rowerowa prowadzi cię na przystanek na którym staje z 30 linii i zawsze czekają tam ludzie zamiast poprowadzić drogę rowerową przy torach wprost na kładkę wymyslono finezyjne i niebezpieczne łuki szerokość łuków na kładce pieszo rowerowej jest taka że o mijance bezpiecznej można w takim zakręcie zapomnieć za to masa ziemi leży odłogiem i posadzili na niej krzaczki nawierzchnia z kostki zamiast z asfaltu wykpili się mówiąc że to z powodu wielu podziemnych instalacji do których musi być łatwy dostęp gołym okiem widać że drogi rowerowe projektował człowiek który nie jeździł nigdy na rowerze i nie lubi rowerzystów te drożynki uniemozliwiają bezpieczną jazdę z prędkością wyższą niż 10 km/h

      • 0 0

  • Dla mnie (1)

    godne podziwu jest wyjazd z przystanku trojlejbusow nr nr 22hyba szewc bo na pewno nie spec od drogowych spraw . Nagminne jest wciskanie się na silę aby na odcinku 0k.100 m odbić z prawego pasa na lewy aby skrecić pod tunel.

    • 6 0

    • To fakt, na tym odcinku trajtek musi się chyba przebić przez 3 pasy, by skręcić w lewo.Ten cały węzeł, z której strony by na niego nie patrzeć to wielkie nieporozumienie i wstyd dla Gdyni.

      • 2 0

  • kiedy będą wymalowane wyraźne pasy na jezdni w kierunku centrum?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane