• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont na Podwalu idzie jak po grudzie. Pięć miesięcy opóźnienia

Maciej Korolczuk
28 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pierwotnie remont 100-metrowego odcinka na Podwalu Przedmiejskim miał się zakończyć w połowie grudnia. Obecnie harmonogram zakłada finisz robót w połowie maja. Pierwotnie remont 100-metrowego odcinka na Podwalu Przedmiejskim miał się zakończyć w połowie grudnia. Obecnie harmonogram zakłada finisz robót w połowie maja.

O pięć miesięcy dłużej niż pierwotnie planowano potrwa remont jezdni na Podwalu PrzedmiejskimMapka w kierunku centrum Gdańska. Skąd aż takie opóźnienie remontu 100-metrowego odcinka jezdni? Drogowcy tłumaczą się gorszym niż przewidywano stanem technicznym płyty nośnej wiaduktu oraz... złą pogodą.



W remontach dróg w mieście największe znaczenie ma dla mnie:

Na plac budowy, na którym nic się nie dzieje uwagę zwrócili nasi czytelnicy. Na plac budowy, na którym nic się nie dzieje uwagę zwrócili nasi czytelnicy.
- Czy możecie przyjrzeć się pracom prowadzonym na Podwalu Przedmiejskim w pobliżu Akademii Muzycznej? Od kilku miesięcy nic się tam nie dzieje, plac budowy wygląda na opuszczony. Droga jest wygrodzona, kierowcy każdego popołudnia tkwią tam w korkach, a nikogo z urzędników to nie obchodzi. Ten remont powinien się już dawno zakończyć - napisała do nas pani Weronika.
Prace na Podwalu, a konkretnie na przebiegającym nad Motławą i Wyspą Spichrzów Moście Dolnomiejskim, rozpoczęły się pod koniec sierpnia. Miały polegać na sfrezowaniu nawierzchni, usunięciu izolacji, odtworzeniu kształtu płyty ustroju obiektu poprzez uzupełnienie ubytków, a następnie wykonaniu nowej izolacji i ułożeniu nowej nawierzchni.

Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia powinny zakończyć się w ciągu 3,5 miesięcy. Czyli droga powinna być oddana do połowy grudnia.

Pierwotny harmonogram wyłączeń poszczególnych pasów wyglądał następująco:

  • 26 sierpnia - 30 września - prace na prawym pasie ruchu - buspasie
  • 1 października - 30 października - prace na środkowym pasie ruchu
  • 2 listopada - 15 grudnia - prace na lewym pasie ruchu


Prace na Podwalu Przedmiejskim stanęły już w listopadzie



Problemy z dotrzymaniem harmonogramu pojawiły się już w listopadzie. Jak tłumaczą nam urzędnicy, gdy ścisnął mróz prace stanęły i już na kilka tygodni przed końcem roku było wiadomo, że terminu nie uda się dotrzymać.

W grudniu termin zakończenia prac przesunięto na koniec stycznia. Na początku lutego "ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne" termin wydłużono o kolejne dwa miesiące.

Jeszcze przed końcem marca poinformowano, że plany znów trzeba skorygować. W czwartek, 24 marca, otwarto ruch na środkowej jezdni w kierunku centrum, a prace przeniosły się na lewy, skrajny pas.

Podwale Przedmiejskie: Za oknem 10 stopni, a na budowie nikogo



W poniedziałek, 28 marca, wybraliśmy się na miejsce przekonać się o postępie robót. Na miejscu nie zastaliśmy ani jednego pracownika. Lewy pas rzeczywiście został wygrodzony, a ruch odbywał się po dwóch pozostałych pasach.

Teraz wskazany w harmonogramie termin zakończenia prac to połowa maja. Skąd aż takie opóźnienie?

- Na przedłużenie terminu prac na moście Dolnomiejskim złożyły się dwie przyczyny. Po pierwsze gorszy niż przewidywano stan techniczny wierzchniej powierzchni płyty nośnej przęsła oraz niezgodna z projektem niweleta, co spowodowało zwiększony zakres rzeczowy robót - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po drugie, niesprzyjające warunki atmosferyczne w grudniu 2021 r. spowodowały konieczność wstrzymania robót. Prace na środkowym pasie zostały wznowione 1 marca i zakończone 23 marca. Z kolei 24 marca rozpoczęto prace na skrajnym lewym pasie, a ich zakończenie planowane jest na połowę maja.

Miejsca

Opinie (148) 6 zablokowanych

  • Płyta, pogoda

    Mają rację! Tam musi być piekło! Nigdy nikogo pracującego tam nie widziałem.

    • 1 0

  • przecież cały miesiąc nie padało

    • 3 0

  • drogowcy tłumaczą...to koszt remontu wziety z sufitu?

    przecież taki remont musi być poprzedzony określeniem stanu terenu, kosztorys...

    zaraz okaże się że nie ma pieniędzy...

    po prostu tutaj się coś w kieszeni otwiera...

    • 4 0

  • Ta... zła pogoda. Tymczasem zła pogoda aż tak nie przeszkadza w budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

    połączonej z remontem odcinka...

    • 1 0

  • A dziś, po tym artykule...

    o 7.52 nikogo na terenie...

    Mają nienormowany czas pracy?
    Z całą pewnością nie przekracza jednak 15.30 ;-)

    • 1 0

  • Drogi w Baninie

    Bardzo duży procent ludzi wracający do swojego obozu w Baninie, marzy o takiej drodze, o jaką jest afera w tym artykule. Tam tylko bezczelnie wąskie jumbociągi i bezkresne błoto, błoto błoto błoto błoto....

    • 0 1

  • Bo pekne

    Tam cały czas pracowało max 3 ludzi , nawet trudno nazwać pracowało , przebywało

    • 5 0

  • Papraki (1)

    Jak widzą że się nie wyrobią do grudnia. To niech zaczynają w marcu żeby nie zwalali na zimę. Bo w Gdańsku to straszne te zimy mamy i zawsze można zwalić winę na pogodę. Masakra. Miasto wybiera takie firmy krzak to się nie ma co dziwić.

    • 1 0

    • Niech, niech, a wez Ty badz laskaw napisac, dlaczego niby mieliby to robic? Po co zadawac sobie trud, gdy jest on zbedny?

      • 0 0

  • Skandal (1)

    To jest najlepszy przykład jak nasza pani prezydent nie radzi sobie (jej ludzie) z problemami. Mniej polityki na forum krajowym a bardziej zająć się swoim podwórkiem . Dlaczego tam nie pracuje się na dwie lub trzy zmiany. Tak newralgiczny punkt miasta. Dyletanctwo

    • 3 0

    • wystarczy, aby na jedną ktoś pracował

      • 2 0

  • oni po rozwaleniu nawierzchni przez 4 miesiące

    układali nową na Elbląskiej na moście przy Głębokiej, odcinek o długości 12 metrów

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane