- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (408 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (15 opinii)
Remont zajezdni dla nowych tramwajów
Zobacz budowę myjni dla tramwajów i montaż 700 metrów torów postojowych.
Zajezdnia tramwajowa przy ul. Wita Stwosza przechodzi gruntowną przebudowę. Za ok. 30 mln zł zostanie przystosowana do obsługi nowoczesnego taboru.
- W tej chwili torów wymienianych w zajezdni jest ok. 700 metrów. Dodatkowo montowane są nowe zwrotnice - 15 sztuk, podczas gdy w całej zajezdni funkcjonuje ich ok. 50 sztuk - informuje Leszek Krawczyk, zastępca dyrektora ZKM Gdańsk ds. technicznych.
Większość z nowych zwrotnic zostanie przystosowana do sterowania zdalnego, to jednak nie pojawi się od razu. Do czasu pozyskania dodatkowych środków finansowych, motorniczowie nadal będą musieli ustawiać szyny ręcznie.
Tuż obok nowych torów postojowych trwają prace nad zupełnie nową myjnią dla tramwajów. Proces mycia został zautomatyzowany, a błyszczący tramwaj wyjedzie z tej hali już po ok. 10 - 15 minutach.
- Dotychczas wykonane zostały prace konstrukcyjne. Trzeba jeszcze wykonać torowisko i zagospodarować przestrzeń oraz zamontować mechanizm myjni, która jest elementem gotowym, dostarczanym przez producenta - dodaje Krawczyk.
Dużo bardziej zaawansowane są prace w hali, gdzie będą dokonywane m.in. okresowe przeglądy techniczne tramwajów. Tu pojawiły się specjalne podesty, po których pracownicy mogą się łatwo dostać do mechanizmów tramwajów zamontowanych na dachu. W niskopodłogowych pojazdach to właśnie tam zlokalizowana jest większość urządzeń. Ponieważ w zajezdni stacjonować będą jednak także Dortmundy wymagającego łatwego dostępu do podwozia, remontowane są również kanały rewizyjne.
Bardzo ważnym urządzeniem, które pojawiło się w zajezdni, jest tokarka podtorowa. To urządzenie służące do regeneracji kół w tramwajach - likwidacji płaszczyzn i nierówności, objawiających się charakterystycznym stukotem, drganiami oraz przyczyniające się do niszczenia samego torowiska.
- Przetoczenie kół całego tramwaju z użyciem tego urządzenia zajmuje ok. ośmiu godzin. To bardzo krótki czas, gdyż w tradycyjny sposób, przy zdejmowaniu kół, cały proces trwa ok. trzy - cztery dni - mówi Krawczyk.
Modernizacja zajezdni pozwoli na pomieszczenie ok. 90 składów, z czego 40 proc. stacjonować może pod dachem. Zakończenie prac planowane jest już na czerwiec br. - Koszt modernizacji zajezdni wynosi ok. 30 mln zł, z czego 59 proc. stanowią środki z funduszy europejskich. Co ważne, wszystkie prace wykonywane są przy normalnie funkcjonującym ruchu - kończy Alicja Mongird, rzecznik prasowy ZKM Gdańsk.
Miejsca
Opinie (100) 3 zablokowane
-
2012-04-16 19:34
.
Tramwaje są spoko tylko szkoda że na wyświetlaczach nie zobaczę 6 Orunia Górna tylko 6 Łostowice. Przecież to jest chore. To że Orunia Górna jest tylko osiedlem w dzielnicy Chełm, a nie dzielnicą nie znaczy że nie może mieć o swojej nazwie krańcówki tramwajowej. Uważam że pętla powinna się nazywać Orunia Górna Sosnkowskiego ponieważ:
1) Orunia Górna to osiedle z ponad 1,8 tys. mieszkańcami
2) Pętla leży pod blokami Oruni Górnej
3) Żadna zabudowa mieszkaniowo-usługowa Łostowic nie zbliży się do pętli, wręcz przeciwnie będzie tam leciała planowana Nowa Świętokrzyska- 5 2
-
2012-04-16 20:09
petla ogrodowa (2)
dlaczego zmieniono nazwe tej petli,dlaczego przedluzenie ul Partyzantow jest nazywane Nowa Slowackiego czemu to sluzy
- 1 1
-
2012-04-16 20:31
(1)
Pętla Ogrodowa to pętla Strzyża i jest to nazwa prawidłowa. Co do tego przedłużenia masz rację
- 0 3
-
2012-04-16 22:48
petla ogrodowa to piekna nazwa
a strzyza to tylko czyjas obsesja
- 2 0
-
2012-04-16 21:07
Tokarka podtorowa (1)
Przeklinam tramwajarzy za stukające koła , Panie Krawczyk weź się Pan do roboty i skrawaj te koła bo odpocząć po robocie nie mogę . zobaczymy za pół roku co Pan zdziałał Panie Leszku Krawczyk .
- 2 1
-
2012-04-16 22:02
koła stukają z dwóch powodów
1. "starte" koła
2. wybite szyny
3. Złącza na starych fragmentach, pęknięcia szyn, uszkodzona podbudowa.
Pojedyncza tokarka podtorowa da dużo dla pojazdów stacjonujących we Wrzeszczu. Niestety, pojazdy z NP będą albo musiały cyklicznie wizytować zajezdnię Wrzeszcz, albo będą nadal stukać. Obie zajezdnie powinny mieć takie tokarki i automatyczne myjnie. No i Łąkowa powinna wrócić do sieci - może i nie jest dużym obiektem, ale tramwaje dwóch linii na Stogi bez problemu by obsłużyła.- 6 0
-
2012-04-16 21:30
BHP
BHP Panie Krawczyk tak sie nie chodzi po szynie jak Pan na filmiku to nie cyrk wzywam BHP do ukarania Pana mandatem , widac ze Pan wyszedł na spacer zza biurka ! tylko dlaczego po budowie .
- 0 2
-
2012-04-16 23:51
Najwyższy czas, ale z tymi zwrotnicami to trochę jak by to powiedzieć - siara.
- 1 0
-
2012-04-17 00:40
tokarka
Szkoda tylko że aby przetoczyć koła trzeba ściągać wózki z wagonów bo tokarka została zlokalizowana pod ścianą - przez co nie można wjechać na nią całym wagonem. Czyli wszystko w normie :-)
- 4 1
-
2012-04-17 00:40
ile modernizacji w Gdańsku można by zrobić gdyby nie ECS
- 8 0
-
2012-04-17 05:22
na zewnątrz jest obskurna
myślę że po remoncie nabierze jakiegoś wyglądu bo aż niemiło na nią patrzec
- 0 1
-
2012-04-17 18:43
Naprawy ZKMu nigdy mi się dobrze nie kojarzyły...
Remonty panów z ZKMu, to porażka. Te drobne naprawy, malowania itp. wyglądają jak po naprawie konserwatora w szkole. Trochę tandetnie... Dopóki tabor jest nowy wszystko jest ok. Pamiętacie skrzynki z drewnianej listewki na ulotki, które kilka lat temu szpeciły nowe autobusy?
- 0 1
-
2013-04-28 19:23
wy porąbani jestescie
nie jezdze komunikacja miejska,ale jest najlepsza w polsce,sa inwestycje,nowe trampki albo prawie nowe lub po modernizacji a wy tylko narzekacie.Puknijcie sie w leb polscy narzekacze.Zajezdnia tez musi byc modernizowana aby diagnostyka i naprawa trampkow byla nowoczesna a nie jak za komuny mlotek i pzecinak...durnie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.