- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (121 opinii)
- 2 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (74 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (30 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (225 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (229 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?
Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.
W tym roku będą to:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.
Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.
Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu
Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.
Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-17 06:53
Ci aktywiści to ludzie z 19 wieku skąd to się wykluwa i kto nimi kieruje?
trzeba likwidować takie psełdo organizacje, szkodliwie społeczne.
- 14 4
-
2020-06-17 06:59
Kim jest ten kajetan? (1)
Gimnazlalista bez prawa jazdy lubiący spacery po nocy w lesie. Logika i filozofia ruchu to dla niego jak kosmos i gwiazdy. Punkty o bliżej nieokreślonym pochodzeniu. Nie ogląda telewizji. Fan harrego potera i wiedzmina.
- 16 2
-
2020-06-17 07:25
od wiedźmina wara
- 4 1
-
2020-06-17 07:29
Zatoki to konieczność
Argument że autobus i tak odrobi, bo będzie miał pustą przestrzeń przed sobą jest absurdalny, jest to możliwe jedynie w gigantycznym korku gdzie jest hen daleko do świateł. Tak to zwykła strata i czekanie na kolejną zmianę dla pozostałych, czyli mniejsza przepustowość = większe korki. Tyle w temacie. Pozdrawiam myślących
- 19 2
-
2020-06-17 07:51
W Gdańsku na ul. Hynka ( w kierunku Jana Pawła)
jest zatoka a przystanek autobusowy jest tuż za nią!
Tak więc Gdańsk stwierdza, że zatoki są niepotrzebne :)))- 8 1
-
2020-06-17 07:54
Jedyną zatokę jaką mogą zlikwidować to sztuki.
- 13 0
-
2020-06-17 08:00
Tylko w Polsce mamy zatoki autobusowe (1)
Jestem zawodowym kierowcą, spędziłem lata jeżdżąc po Niemczech, Austrii, Czechach, Francji, Belgii i Holandii. Nigdzie nie spotkałem zatok autobusowych.
Nasza infrastruktura jest zacofana, a kierowcy w większości to piraci drogowi nie znający podstawowych przepisów.- 11 15
-
2020-06-17 08:19
Co ty bredzisz
Też jestem zawodowym kierowcą i bzdury opowiadasz. To, że ty nie spotkałeś zatoki na zachodzie ma być argumentem świadczącym o tym, że zatoki nie upłynniają ruchu? Co za logika...
- 6 3
-
2020-06-17 08:08
Już ten Kajetan Lewandowski naoglądał się przykładów z zachodu
ale prawda jest taka, że nie wszystko co na zachodzie jest dobrze zorganizowane. Byłe i doświadczyłem przez wiele lat rozwiązań typu brak zatok lub tzw pół-zatoki. To po prostu bzdura!
Pełna zatoka dla autobusów jest prawidłowa. Poza tym spełnia jeszcze inne role. Autobus w razie awarii może tam poczekać na serwis nie blokując drogi przez wiele godzin. Może tam też zatrzymać się policja, karetka lub inne służby w razie potrzeby. To samo dotyczy taksówek, lub jeśli komuś zepsuje się samochód lub nawet jeśli tylko zabiera kogoś z przystanku.- 19 0
-
2020-06-17 08:12
Moze cos przeoczylem
Ale jakoś NIKT nie zajrzał do Prawa o Ruchu Drogowym.
- 4 3
-
2020-06-17 08:34
Aktywistom proponuję żeby zajęli się problemami istniejącymi, a nie tworzyli nowe. Np. stojące i leżące hulajnogi w poprzek chodnika.
- 17 0
-
2020-06-17 08:40
Trójmiasto jest w tyle o kilka lat nawet za Jaworznem (1)
gdzie zlikwidowanie zatok autobusowych nie dość, że upłynniło ruch to w dodatku z komunikacji zbiorowej, która stała się szybsza zaczęło korzystać więcej osób. Co z kolei przełożyło się na mniejszą ilość samochodów na drogach i zmniejszyło korki. Naprawdę! Trochę wysiłku intelektualnego i nawet minusujący zaczną to rozumieć ;)
- 9 11
-
2020-06-17 09:06
Nie no, skoro piszesz, że naprawdę, to na pewno się nie mylisz!
To teraz trochę wysiłku intelektualnego, przeanalizuj sobie zasady ruchu samochodowego i znajdź błąd swojego myślenia. Dasz radę. Naprawdę! ;)- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.