- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (134 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (155 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?
Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.
W tym roku będą to:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.
Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.
Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu
Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.
Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-17 08:43
Filozofia tzw. "aktywistów"
Zgodnie z filozofią tzw. "aktywistów" należałoby zlikwidować szpitale, no bo przecież mimo że są szpitale to ludzie i tak umierają...
- 19 0
-
2020-06-17 08:43
aktywiści...
Dlaczego widząc i słysząc "aktywiści" wymiotować mi się chce. Czy jestem osamotniony w "tym temacie" ?
- 20 0
-
2020-06-17 09:12
Można likwidować pod pewnymi warunkami.
Tam gdzie jezdnie są dwupasmowe lub trzypasmowe, jak najbardziej można zatoki likwidować, bo jak nie ma korka, to samochody sobie zwyczajnie stojący autobus wyminą. Jednak, tam gdzie jest tylko jeden pas ruchu, to zatoki jak najbardziej powinny pozostać. Często przecież ludzie kupują w autobusie bilety, a czasem wsiada ktoś z wózkiem, co też wydłuża postój.
- 6 5
-
2020-06-17 09:41
Rębiechowo
Zapraszam na przystanek linii ZTM nr 127 w Rebiechowie. Tam nie ma zatoki. Chwila moment i korek robi się czasami gigantyczny, zwlaszcza w godzinach porannych.
- 10 1
-
2020-06-17 10:06
K....a co za d**ile...
Zatoki MUSZĄ być. Jak to autobus nie blokuje ruchu?
Oczywiście, że jak są korki bo są durne światła, to to nie ma wielkiego wpływu - autobus wjeżdża i wyjeżdża i często zatoką omija kilka pojazdów.
Ale jak nie ma korków to zatoka się nie urodzi - i wtedy autobus będzie blokował ruch!!!
Jak można patrzeć przez pryzmat korków na całą sytuację? Trzeba mieć IQ na poziomie trolejbusu.- 14 1
-
2020-06-17 10:14
Chyba najlepiej byłoby gdyby autobus tylko zwalniał przy przystanku.
- 12 0
-
2020-06-17 10:19
Aktywiści - najgorszy nowotwór toczący każde miasto
Z pewnością jakość powietrza wzrośnie, a hałas spadnie, kiedy kilkanaście aut będzie zatrzymywać się i ruszać przed każdym przystankiem :)
Aktywiści jedyne co robią to innym na złość. Miasto jest dla ludzi. Wszystkich. Tych co mieszkają przy przystanku, przy drodze, dla tych co jadą rowerem, samochodem i autobusem.- 15 5
-
2020-06-17 10:33
kolejne dzbany z miasta wspolnego :D
chorzy ludzie :D
- 15 1
-
2020-06-17 10:53
Lepszym rozwiązaniem będzie zabrać te wszystkie samochody u tych bogatych, sprzedać, a pieniążki podzielić! (2)
Kto za?
- 5 4
-
2020-06-17 16:35
(1)
Samochodu pewnie nie masz, ale może komputer, mieszkanie ci zabierzemy i sprzedamy.
- 2 0
-
2020-06-17 19:23
akurat mam, a to była niestety ironia...
- 0 0
-
2020-06-17 11:13
metro (1)
Rozwiązaniem jest metro nad ziemne
- 7 0
-
2020-06-17 16:34
W Chinach takie autobusy na "szczudłach" mają, nad korkiem to przejeżdza.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.