• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty peronów z dwumiesięcznym poślizgiem

Katarzyna Moritz, Piotr Weltrowski
6 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od kilku tygodni próżno szukać robotników, pracujących na peronie w Sopocie. Od kilku tygodni próżno szukać robotników, pracujących na peronie w Sopocie.

Przynajmniej dwa miesiące dłużej niż planowano potrwają remonty peronów w Sopocie i Sopocie Wyścigach. Czy winne są temu wyłącznie mrozy, które od kilku tygodni nie pozwalają na kontynuowanie prac?



Opóźnienia w remontach to:

Remont peronu na stacji Sopot Wyścigi teoretycznie powinien dobiegać właśnie do końca. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli SKM, prace miały potrwać do lutego tego roku.

Od października pasażerowie muszą wchodzić na peron tymczasowym przejściem. Schody cały czas są w remoncie, mimo wcześniejszych zapowiedzi, że ich fragment będzie dostępny od 21 grudnia. Tymczasem od stycznia na peronie stanęły wszelkie prace.

- Utrudnienia są tam straszne, na peronie nie ma nikogo, prócz pasażerów, a wszyscy, którzy pracowali przy remoncie peronu, przenieśli się do pobliskiego budynku, należącego do PKP i tam zajmują się remontem - podkreśla nasz czytelnik, pan Andrzej.

Ponadto, jak podkreśla pan Andrzej, robotnicy ogrodzili ogromną część chodnika przy przejściu dla pieszych.

- Ogrodzenie jest z blach, zamiast siatki, i nie widać nadjeżdżających samochodów. Stwarza to ogromne zagrożenie, szczególnie dla dzieci, wracających ze szkoły, która znajduje się niedaleko - skarży się nasz czytelnik.

Prace stanęły też na peronie SKM w Sopocie. Remont, który miał sprawić, że peron odzyska dawny blask, miał się zakończyć w maju. Wszystko wskazuje jednak na to, że przynajmniej przez połowę sezonu turystów witać będzie plac budowy, a nie nowy dworzec.

- Aby roboty ruszyły z pełną mocą, potrzebujemy temperatury w okolicach zera stopni i to przez minimum tydzień - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - W Sopocie Wyścigach czekają nas jeszcze skomplikowane prace ziemne, a grunt jest w tym momencie tak zmarznięty, że nawet dwa, trzy dni dodatniej temperatury nie pozwolą na wznowienie prac. Pozostaje mi jedynie prosić o cierpliwość naszych pasażerów, mając nadzieję, że jakość zmodernizowanych peronów zrekompensuje im czasowe niedogodności.

Miejsca

Opinie (147) 9 zablokowanych

  • Czemu się dziwić? (13)

    Przecież to zrozumiałe przy takiej pogodzie.

    • 136 19

    • przecież to zrozumiałe jak nie ma kar za opóżnienia

      • 16 7

    • Koleżko, te roboty powninny być skończone długo przed zimą (10)

      Zastanów się co mówisz! To jest tylko remoncik. Nikt tam nie buduje super dworca - to tylko wiata + schodki!

      • 20 7

      • Słabeee (8)

        Mały remoncik...hehe..Ty "koleżko" chyba nie masz pojęcia o czym mówisz..kolejny humanista który o inżynierii zielonego pojęcia nie ma ;/

        • 5 9

        • a ty pewnie jesteś budowlańcem, któremu się wydaje że taka banalna robota to budowa promu kosmicznego (5)

          to wszystko trwa od prawie roku! obijają się niemiłosiernie

          • 9 6

          • :) (4)

            Tak się składa że nie jestem budowlańcem tylko mgr inz. i również mechaniki..
            Natomiast w czasie studiów pracowałem w biurze projektowym gdzie zajmowali się tego typu sprawami. Remont niby schodków to nie jest położenie nowych kafli na stare...takie coś musi trwać. To są prace ziemne...nowe wzmacnianie ścian, nowy nasyp, nowa konstrukcja...no i nie wspominając o przymusowych przerwach w pracy przez kursujące pociągi.
            Pomyśl pare razy zanim cos napiszesz bo jak narazie z tego co piszesz to tego inzyniera sobie kupiles :)

            • 9 5

            • właśnie się zastanawiam

              Ta inwestycja ma rozmiary budowy Dworca Centralnego w Warszawie? Tamten "przystanek" budowano 39 miesiecy. Przystanek SKM w Sopocie jest już rozgrzebany blisko 11 miesięcy. Czy mam rozumieć, że ta inwestycja ma wielkość tej z 1972 r. w Warszawie? Pytanie kieruję do eksperta.

              • 3 3

            • hymmm....

              • 0 0

            • do optymistów

              Czytając opinie gorliwie usprawiedliwiające tą fuszerkę mam wrażenie, że wielu znajdzie usprawiedliwienie dla przeciągającego się remontu nawet gdy prace będą trwały jeszcze w czerwcu.

              • 1 0

            • Jak podają terminy to powinni się ich trzymać! Wina temperatury? To chyba normalne że jak robi się remont w zimie to jest zimno.

              • 0 0

        • akurat jestem inżynierem budownictwa i wiem ze robią za długo!! (1)

          sory, taka prawda cieciu! (ale fakt pewnie są dodatkowo instalacje wszelkich typów + słupy w Sopocie były do odrestaurowania, ale nie zmienia to faktu ze się grzebią!)

          • 4 3

          • :)

            To koniecznie musisz tam podejść i pokazać jak to się robi :)....jak fajnie że mamy takich wykształconych inżynierów budownictwa którzy tak sie dobrze znają :)...A co ciekawe specjaliści i ich dyplomy od tego typu budów rosną jak grzyby po deszczu kiedy zaczyna się określony temat :)...a wyzywanie ludzi od cieciow zachowaj na chwile kiedy spojrzysz w lustro :)

            • 2 2

      • Absolutna racja

        Już podnosiłam tu problem bezmyślnosci kolei. Jak mozna rozpaprać jednocześnie dwie stacje. Sopot nie skończony a wyścigi już rozpaprane.

        • 0 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Czy winne są temu mrozy? (2)

    Czy to co zwykle ? ;)

    • 48 21

    • powinno sie powolac komisje ds. mrozow

      przeciez ewidentnie widac, ze ta pogoda to jakis spisek

      • 9 0

    • |Ciekawe z tymi mrozami

      Nie rozumiem rzecznika SKM ze nie mogą być kontynłowane roboty ziemne jakoś na wzgórzu przy robotach ziemnych nawet najsijniejsze mrozy nie były przeszkoda w pracach zimnych. To tylko sprawa wyboru firmy ktora ma zaplecze dla prac ziemnych a nie tylko łopata i to złamana od podpierania

      • 0 2

  • LUDZIE TROCHE OPAMIETANIA (4)

    Ja rozumiem ze zyjemy w szybkich czasach i chcemy miec wszytko tu i teraz !!!!!!! ale pogody nie przeskoczysz Ci ludzie nie robia tego na złoś !!!! bo chca wam cos utrudnic ale co maj zrobic Jak zima nie pozwala Wszytko chcecie meic szybko i kofortowa a tu takeigo dobrez ze ta zima troche was przywroci jak wam dupy wymarzna i sie pomeczycie !!!! prezciez nei bedea kpac w -10 chlopaki bo nic nei zdzialaj Paranoja i bezczelnosc moze ten co tak jeczy poracuje sobie w takich warunkach to zobaczymy

    • 83 20

    • Jasne, wszystko jest zrozumiale, ale po co oglaszaja koniec robot na luty? Trzeba bylo od razu powiedziec, ze skoncza w maju, nie przewidzieli, ze zima bedzie snieg i minusowe temperatury?

      • 9 2

    • bzdura

      codziennei jezdza z dworca w sopocie i dlugo przed tym jak spadl snieg praktycznie nic tam sie nie dzialo. to jest kpina.

      • 9 1

    • Sorry, trzeba było szybciej pracować jesienią.

      Mrozów długo nie było. I ktoś powinien ich skutecznie pilnować, skoro za to płaci.

      • 9 1

    • racja

      sama temperatura powoduje ze czesci czynnosci nie da sie wykonac z przyczyn technicznych oraz czynnik ludzki praca w takich temperaturach jest nieludzka ile mozna to wytrzymac godzine gura dwie wiem bo pracuje codziennie w temp nie przekraczajacej 6 st i mam dosc

      • 2 2

  • Ladnie ten snieg wyglada przynajmniej dzieci w Sopocie nie musza sie nudzic czekajac na przyjazd pociagu-)

    • 17 5

  • nie miał sie do czego przypieprzyć, to sie przypieprzył do siatki rep jeden (11)

    lepiej ci było łosiu jak ten peron straszył, a schody kompromitowały??
    czekać nie umiesz? to idź i odśnież dzieciaczkom droge do szkoły...

    • 29 41

    • (5)

      Dziadek widać, że nawet nie wiesz o co chodzi a ja tam chodze codziennie i prawda, że z za blachy nic nie widać i nie wiesz czy nie wejdziesz pod koła samochodu. A ty jak nie masz co robić tylko pisać brednie to kamizelka lizaczek i stań tam i ludzi przeprowadzaj. Wreszcie sie do czegoś przydasz czerwony pająku!!!

      • 19 5

      • to se dziurke wywierć albo noś lusterko rowerowe do widzenia pod kątem 90 stopni:-) (4)

        to są typowe elementy ogrodzenia jakich pełno na budowach

        • 4 15

        • Ty jednak prostak jesteś i do tego wioskowy błazen

          • 7 3

        • Zapewne lusterko coś da... Człowieku pomyśl troche zanim coś napiszesz bo wstyd!!!

          • 6 1

        • (1)

          Ludzie chyba nigdy tamtędy nie szliście, skoro tak gadacie. To nie chodzi o sam fakt, że stoi takie ogrodzenie, ale o położenie! Przejście dla pieszych jest na samym zakręcie, nachodzi na nie ogrodzenie i żeby zobaczyć samochód nadjeżdżający trzeba po prostu zrobić krok na jezdnię.

          • 5 1

          • dlatego pisałem o lusterku w pełni sie zgadzam z tym co piszesz

            • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (2)

      do ciebie jak hydraulik przychodzi do awarii, też pozwalasz, żeby porozkręcał i zostawił na kilka miesięcy robotę? remont mógł trwać przez październik i listopad, a nic się tam nie działo.

      • 8 1

      • (1)

        nie osmieszaj sie jasiu, bo praca hydraulika nie ma nic wspolnego z warunkami pogodowymi i nastepnym razem pomysl zanim cos madrego bedziesz chcial napisac

        • 2 0

        • a ty najpierw doczytaj, zanim chcesz cokolwiek napisać (nawet nie liczę że mądrze). cóż to za warunki pogodowe panowały, że przez PAŹDZIERNIK i LISTOPAD remont był wstrzymany? tajfun? tsunami? Tusku zrobił kilkutygodniowy zjazd w Sopocie?

          • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • tragedia (2)

    Z peronem w Sopocie bawią się już tak długo ze strach pomyśleć ile potrwa remont dworca.

    • 30 14

    • Peron SKM - ''ekipa''

      Dokładnie, rozpieprzyć schody to tydzień roboty,
      ale nowe robią już od października!

      Przez nich dużo osób, szczególnie młodzież spiesząca się do szkoły
      skraca sobie drogę przez tory.

      Robotnicy, jak jeszcze ''pracowali'' to wiadomo jak to wyglądało,
      chodzili sobie, gadali, palili sobie papieroski, kawka, piwko - żyć nie umierać.
      Na zachodzie by to nie przeszło!
      Nikt nie potrafi tego dopilnować...Wystarczy żeby ktoś ruszył cztery litery i ich sprawdzał chociaż raz dziennie i prowadził dziennik pracy i tworzył raporty co w danym dniu zrobili.

      • 6 2

    • Te roboty trwają zdecydowanie za długo

      1. Ale wystarczy zobaczyć jakie firmy je prowadzą: PRK 7 - Przedsiębiorstwo robot kolejowych 7. Im nie płacą za wykonaną robotę tylko mają stałą pensję. Więc dlaczego mają coś zrobić szybko? Nie opłaca im się bo przeniosą ich po tej robocie z Sopotu na jakieś z@dupie, więc wolą miasto.

      2. Harmonogram schodów: 2 tygodnie - przejęcie placu budowy + rozbiórki, 1 miesiąc budowa nowych schodów, wiaty + instalacji, 1 miesiąc poprawki + odbiory, suma - max 2,5 miesiąca.

      3. Dworzec Sopot - tam prawie nie ma żadnych robót - oni tam stawiają słupy pod wiatę z 2 miesiące zamiast 2 tygodnie a i tak wszystkich nie ma. Po prostu mega żenada.

      W prywatnej firmie wszyscy byliby zwolnieni!!

      • 11 0

  • (2)

    i jak zwykle wszyscy chca miec super perony ale bez utrudnien przy ich budowie albo drogi bez dziur ale jak jest remont kazdy nazeka ze znowu cos robia i sa utrudnienia...pogoda swoja droga ale tez nie rozumiem tego ze dwa perony naraz moze lepiej sie zkoncentrowac na jednym zrobic to porzadnie a pozniej drugi ja tak mysle bo prcuje w takiej branzy...

    • 15 8

    • dzieciaczku włącz myślenie!! (1)

      Te perony to tak mały zakres prac iż oba powinny być ukończone długo przed zimą! Rozumiem jakby oba miały być kompletnie zadaszone, wstawiane schody ruchome, telebimy na ścianach, nowe tunele... ale tam są tylko schodki i wiata. Takie roboty to pryszcz dla normalnej firmy budowlanej!

      • 8 1

      • to ty chba dziecko nie wiesz na czym polegaja prace inzynieryjne typu postawienie studni zrobienie kinet polozenie nowych ciagow itd na budowlance sie znasz jak ja na golfie poczytaj o temacie i nie zgrywaj fachowca...a pryszcza to masz na nosie

        • 0 3

  • rozumiem że zima zaskoczyłą samorządowców którzy przeznaczyli za mało środków na walke ze sniegiem...w końcu już grube lata (1)

    takiej zimy nie było a oszuści klimatyczni tylko straszą ociepleniem żeby mieć kase na chleb natomiast planowanie inwestycji na taką porę to zwyczajna głupota... a potem rok po oddaniu trzeba będzie remontować ;]

    • 28 3

    • Szczyt tej głupoty o której piszesz ma miejsce w Gdyni. Na początku lub w środku zimy rozpoczęto budowę stadionu, przebudowę węzła wzgórze, remont estakady Kwiatkowskiego... no a do tego nie zrobiono nawet przetargów na odśnieżanie chodników w mieście !!!

      Niezwykła "dalekowzroczność" naszego miłościwie nam panującego.

      • 5 0

  • Myśmy (3)

    Myśmy nie wiedzieli, że śnieg spadnie.
    Myśmy mieli ustawione przetargi,bez rozeznania planów.
    Przecież w tamtym roku była taka łagodna zima.
    SKM-ki powinny być puszczone przez Kościerzynę,nie było by problemu.

    • 30 5

    • Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – największe w Europie metro jeżdżące nad ziemią.

      Wybudowane w Trójmieście przez Niemców, a następnie przypisane do propagandowych sukcesów PRL-u...

      ...SKM porusza się na dwóch wydzielonych torach, na których panuje ruch prawostronny, dlatego mało komunistów się nimi porusza. Dzięki wydzielonym torom można obserwować przez okno Drag Racing, jaki urządzają sobie maszyniści SKM, którą jedziemy i Expressu Kujawiaka bądź Lajkonika, który jedzie w tym samym kierunku, lecz po innym torze i 2,5 Macha szybciej od naszego środka lokomocji. Nieraz bywa to towarowy z Włoszczowy, ale mimo 60 wagonów i tak jest szybszy od SKM.

      ...Współpasażerami są przeważnie przebierańcy przebrani za średniowiecznych druidów, menele, pijacy, pakerzy, śpiochy budzące się na 17 stacji od ich celu podróży, osoby o zaburzonej osobowości, redaktorzy dodatków do gazet, na ogół tabloidów, dzwoniących po redakcjach 49 periodyków w całej Polsce, pytających o możliwość zamieszczenia ich super nowoczesnego przewodnika po plaży, oraz babcie z siatami/5 tobołkami na kółkach, które młócą 4 godziny jeden kawałek bułki....

      więcej - nonsensopedia :-)

      • 13 5

    • Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – największe w Europie metro jeżdżące nad ziemią. hehehe. Dalej Gdańska nie byłeś? (1)

      • 4 7

      • Oooooo Bracie

        Znacz li słowo "ironia"?

        • 5 1

  • (5)

    Tak jasne tylko może ktoś by teraz przyjechał na stacje Wyścigi i przeszedł się po tych nowych płytach jakie położono tam gdzie są odśnieżone wystarczy mały krok i jedzie sie lepiej niż na łyżwach. Ciekawe kiedy ktoś sobie coś na nich zrobi i kolejne mc będą mijały na ich wymiania. A po za tym może szybciej by poszło gdyby nie to, że fachowcy tak to zrobili, że potem wszystko zrywali i jeszcze raz kładli. Ekipa jest wyspecjalizowana

    • 19 1

    • to nie są matołku nowe płyty tylko skrajnia wykonana z elementów betonowych i takie skrajnie są na każdym wyremontowanym (4)

      peronie w 3mieście, weź sie odmul

      • 4 6

      • Głupku nie chodzi o nazwe własną elementu ale o fakt!!! a Co do odmulania to może sam przestań pić jabole!!! A Ty co tak bronisz tego feleru może masz tam swoje udziały?

        • 2 4

      • Jego Eminencje G@lluxa przepraszam, że nie znam się na nazwach elementów które służą do budowy. Na szczęście jest taki ktoś jak Ty który zawsze poprawi i do tego doda miłe słowo. Z serca za to dziękuję! Ciekaw jestem tylko czy wasza wysokość jest biegłym tak we wszystkich dziedzinach i zna wszelkie nazwy na wszelkie rzeczy i czynności, i czy zawsze kończąć swoją wypowiedz w kierunku interlokutora wymawia miłe i serdeczne zdanie o domulaniu bądż podobne.
        Panie Gallux Pana wypowiedz tylko świadczy o Panu i o tym jakim Pan jest człowiekiem widać, że awanturnik i wszędobylski omnibus. A tak po za tym nie wiem czemu służy Pana wypowiedz nie jest nawet w sumie merytoryczna chyba tylko temu by obraźić człowieka. No ale czego po Panu się spodziewać

        • 7 2

      • As ma rację

        A g@allux znowu robi za tubę propagandową Sopotu.
        Widziałeś drogi zgredzie, jak kładli te Twoje skrajnie na Wyścigach? To się kupy nie trzyma. Jak można betonową płytę położyć na piasek? W Sopocie płyty kładli na tzw. suchy beton, czyli mieszankę piasku i cementu, bo tak tez układa się płyty chodnikowe. Na wyścigacg szedł facet, gładził piasek łopatą, a na to dźwig układał płyty. Jak to ma się trzymać kupy? Chyba, że to tylko tymczasowo, ale w to akurat za bardzo nie wierzę.
        Kolejna sprawa to nie wymieniona krawędź peronu, czyli płyta prostopadła do g@lluxowej skrajni. Nie zauważyłem, żeby ktoś to na Wyścigach wymieniał. Ciekawe, czy nawierzchnię peronu ułożą tak, jak w Oliwie na niezadaszonym końcu peronu - tam kostka przypomina rybią łuskę. Nie wiem, kto to odbierał.
        Pewnie ten baran Głuszek, specjalista od wysokiej jakości.

        Kolejna sprawa to straszenie turystów drugi sezon z kolei. Takich mamy wielkich strategów i specjalistów w Trójmieście, ale ci nie przewidzieli zimy!
        Nie można było rozpocząć tego remontu w zeszłym roku, ale po sezonie? W ten sposób prace byłyby dziś na takim samym etapie i skończyłyby się jesienią. W ten sposób turyści trafiliby na prawie gotowy peron, a nie stali w piasku, jak minionego lata!!! Poza tym jesteśmy w Polsce, i choćby zimy nie było, to i tak byłoby opóźnienie. Dlatego remont należało zacząć jesienią!

        Skwituję to tylko jednym określeniem - idioci do potęgi n-tej! I g@allux, i zarząd skm, i konserwator od bursztynowych kolumn, i wszyscy inni, którzy brali w tym udział.

        • 6 1

      • Jakoś dziwne, że na każdym nie można się wypierdolić, a na tych można.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane