• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewitalizacja Dolnego Miasta. Wykonawca zamyka ulice

Maciej Naskręt
2 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ulica Wróbla na Dolnym Mieście, która również została objęta pracami rewitalizacyjnymi. Ulica Wróbla na Dolnym Mieście, która również została objęta pracami rewitalizacyjnymi.

3 marca nastąpi całkowite zamknięcie jezdni zlokalizowanych w ulicach: Dolnej zobacz na mapie Gdańska i Śluza zobacz na mapie Gdańska. To początek prac przy rewitalizacji Dolnego Miasta. W sobotę zmienił się rozkład kursowania autobusów miejskich w tej części miasta.



Ulice Dolnego Miasta, które przejdą metamorfozę. Ulice Dolnego Miasta, które przejdą metamorfozę.
Kierowców i mieszkańców Dolnego Miasta czeka trudne półtora roku. Rusza rewitalizacja ulic w tej dzielnicy, która potrwa do połowy 2015 r. Inwestorem przedsięwzięcia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a wykonawcą - firma budowlana Skanska, która za prace zainkasuje 23,9 mln zł.

- Planujemy w pierwszych dniach marca spotkanie z wykonawcą na budowie - organizujemy tzw. radę budowy, na której m.in. omówimy przygotowanie do robót - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Zamknięcie dróg zlokalizowanych przy ulicach: Dolnej i Śluza, z wyłączeniem skrzyżowań, potrwa około trzech miesięcy. Czasowe utrudnienia związane są z rozbiórką istniejącej nawierzchni oraz wykonaniem nowej. W tym czasie wykonawca równolegle rozpocznie prace izolacyjne murów fundamentów budynków, na których realizację przeznaczono pięć miesięcy. Roboty izolacyjne obejmą kolejno następujące budynki: od 4 marca, Dolna 3 i Dolna 4, następnie od Łąkowej 12 do Łąkowej 34, Dolna 10A i Łąkowa 10.

Prace drogowe na Dolnym Mieście poprzedziła wycinka drzew. Film czytelnika.

Na czas zamknięcia ulic zlokalizowane na nich przystanki autobusowe zostaną przeniesione na ulicę Kamienna Grobla.

Kolejne etapy

Projekt został podzielony na kilka etapów. Po zakończeniu pierwszego z nich pracownicy Skanska rozpoczną prace przy ulicach Łąkowej i Wróblej. Ta część realizacji związana będzie z zamknięciem prawej nitki ul. Łąkowej oraz ul. Wróblej. Następne działania związane będą kolejno z zamknięciem ul. Toruńskiej, Kurzej, Kieturakisa, Radnej oraz lewej nitki ul. Łąkowej.

Zobacz panoramę Dolnego Miasta. Film archiwalny.

- Wprowadzenie czasowych zamknięć na poszczególnych odcinkach dróg jest konieczne ze względu na specyfikę prowadzonych w tym miejscu prac. O wszelkich utrudnieniach będziemy z wyprzedzeniem informować mieszkańców - mówi Anna Bystry, menadżer projektu z firmy Skanska.

Zakres prac

Zadanie związane z rewitalizacją Dolnego Miasta polega przede wszystkim na wykonaniu nowej nawierzchni ulic oraz ciągów pieszo-jezdnych wraz z miejscami postojowymi. Prace obejmą wykonanie alejek pieszych w ciągu ul. Łąkowej, Wróblej oraz Dolnej. Przebudowane (do wysokości cokołów) zostaną również elementy 31 budynków mieszkalnych przylegających bezpośrednio do pasów drogowych.

Wizualizacja rewitalizacji Dolnego Miasta.

Dzięki rewitalizacji w przestrzeni miejskiej pojawią się ławki oraz dodatkowe oświetlenie uliczne. Mieszkańcy zyskają więcej zieleni oraz alejki z nowo nasadzonymi drzewami. Przebudowane zostaną także sieci podziemne: wodociągowa, sanitarna, wodna oraz kanalizacji deszczowej.

Utrudnienia w ruchu komunikacji miejskiej
Od 1 marca 2014 r. zostaną zamknięte dla ruchu ulice: Śluza od ul. Łąkowej do ul. Kamienna Grobla oraz Dolna od ul. Jaskółczej do ul. Kamienna Grobla. Zmiany te związane są z realizowaną na tym terenie inwestycją budowlaną.

Od 1 marca 2014 r., począwszy od pierwszych kursów linii dziennych 111 i 120, zostaną wprowadzone następujące zmiany: linie 111 i N11 w kierunku Dworca Głównego pomiędzy przystankami "Szafarnia" [1041] i "Kamienna Grobla" [1664] zostaną skierowane ulicami: Szopy - Kamienna Grobla (pominięte zostają ulice: Dolna, Łąkowa, Śluza). Linia 111 nie obsłuży przystanków: "Przesmyk" [1892] oraz "Śluza" [1890], a linia N11 - "Dolne Miasto (n/ż)" [136], w zamian obowiązuje przystanek "Dolna" [1192]. W kierunku przeciwnym trasy pozostają bez zmian.

Linia 120 w kierunku Dworca Głównego zostanie skierowana ulicami: Dolna- Łąkowa - Wróbla - Toruńska (tj. z pominięciem ulic: Śluza, Kamienna Grobla). Zmieniona zostaje lokalizacja przystanku [1890] "Śluza", który tymczasowo zostaje przeniesiony na ulicę Wróbla, na wysokość budynku 1/10A.

Przewidywany termin obowiązywania tego etapu robót został określony przez wykonawcę na 3-4 miesiące.

Zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych 112, 166, 186 i N9.

Linia 112: opóźniony zostanie w dni powszednie kurs z Dworca Głównego, z godz. 5:11 na 5:15. W dni powszednie zmianie ulegną także godziny odjazdów w porze wieczornej, w godz. 19:30-23.

Linia 166: od poniedziałku 3 marca 2014 roku uruchomione zostaną w dni powszednie dodatkowe kursy w godzinach porannych z Dworca Głównego o godz. 4:24 i 4:39 do przystanku "Sztutowska" [158] i o godz. 7:59 z przystanku "Rafineria - brama 8" [187] w kierunku Dworca Głównego. Ponadto przyspieszone zostaną kursy w kierunku Dworca Głównego z przystanku "Sztutowska" [158] z godz. 4:43 na 4:39 oraz z przystanku "Rafineria - brama 8" [187] z godz. 14:04 na 13:55.

Linia 186: opóźniony został kurs z Górek Wschodnich w dni powszednie z godziny 13:31 na 13:45. Zmianie uległ rozkład jazdy obowiązujący w dni powszednie w godz. 19:30-23. Dodatkowo uruchomiony został nowy kurs z Dworca Głównego do Górek Wschodnich o godz. 22:30. To oznacza, że od poniedziałku 3 marca 2014 roku kursy linii 112 i 186 w dni powszednie z Dworca Głównego w kierunku Wyspy Sobieszewskiej będą wykonywane ze wspólną częstotliwością co 30 minut (linia 112 - odjazd o godz. 20, 21, 22; linia 186 - odjazd o godz. 19:30, 20:30, 21:30, 22:30).

1 marca 2014 r. zmieniły się także statusy wybranych przystanków. Przystanki "Mostek"(n/ż) [1601] i "Tarcice" (n/ż) [1107] w kierunku Wyspy Sobieszewskiej dla linii 112, 166 i 186 zmieniły statusy z warunkowych ("na żądanie") na stałe.

Przystanki "Płońska - Skrzyżowanie" [1164], [1165] i "Zagroble" [1166], [1167] dla linii 186 zmieniły statusy ze stałych na warunkowe ("na żądanie"). Ponadto dla linii 112 i N9 uruchomiona została nowa para przystanków warunkowych "Forsycji (n/ż)" [1827],[1828] w ciągu ul. Turystycznej, między przystankami "Turystyczna (n/ż)" i "Pole Namiotowe (n/ż)".

Miejsca

Opinie (80) 3 zablokowane

  • Po tej rewitalizacji mieszkańcy będą musieli sprzedać samochody lub...

    ...parkować na Żuławach. Będą piękne ławeczki dla meneli do rozpijania mamrotów. Nie potrzebna ścieżka rowerowa i trzy chodniki dla pieszych.
    Wypociny architektów nie dla mieszkańców.
    Władca wie lepiej jak przed wyborami wywalić Unijne i Miejskie pieniądze w błoto.
    Liczba miejsc parkingowych zredukowana. Teraz jeszcze tylko strefa płatnego parkowania i będzie OK.
    Gratulacje

    • 6 9

  • a kiedy rozpocznie sie rewitalizacja Oruni?

    a kiedy rozpocznie sie rewitalizacja Oruni?

    • 6 3

  • Czas na Stare Przedmieści tu też trzeba zwłaszcza Plac Wałowy.

    • 4 0

  • Droga Redakcjo,

    do jasnej cholery, używajcie właściwych słów, a nie powtarzajcie bezmyślnie za Wydziałem Propagandy pewnego Urzędu Miejskiego.

    Na Dolnym Mieście odbędzie się modernizacja ulicy, a nie żadna rewitalizacja! Niechby tow. Redaktor zajrzał choćby na Wikipedię, to wiedziałby na czym polega różnica.

    • 13 1

  • Infrastruktury się nie rewitalizuje, tylko buduje, remontuje lub modernizuje. (2)

    Rewitalizacja to program działań, który ma na celu ożywienie dzielnicy. Tu będzie wyłącznie modernizacja ulicy. Zreszta głupio zaplanowana, bo drastycznie demolująca życie mieszkańców. Ta odrobina estetyki, która się pojawi, nie zrekompensuje utrudnień w normalnym życiu, spowodowanych usunięciem zasadniczej ilości miejsca parkingowych. Luksusy typu ścieżka rowerowa i trzeci (sic!) chodnik to za 30 lat, gdy gdańsk będzie miał taki transport zbiorowy jak berlin. Na razie należy myśleć o mieszkańcach, a nie o fanaberiach niespełnionych architektów.

    • 7 3

    • No tak,miejsce parkingowe (koniecznie naprzeciw okna,bo spod okna nie ukradną) - jest niezbędne,jak tlen! (1)

      • 2 2

      • Masz lepszy pomysł?

        Zmiana sposobu w jaki działają ludzie to nie jest rzecz, która zachodzi z dnia na dzień. Na to potrzeba czasu, zwłaszcza gdy wiąże się z koniecznością wybudowania niezbędnej infrastruktury transportowej i zorganizowaniem w oparcu o nią niezawodnego oraz wygodnego systemu przewozów. Do tego czasu sarkastyczne uwagi o samochodach pod oknem są, delikatnie mówiąc, infantylne.

        • 0 0

  • i bardzo dobrze :-)))))

    tylko gdzie Lki beda zdawały egzaminy ???

    • 4 0

  • A co z ulicami na Głównym Mieście?

    Co prawda każda rewitalizacja dzielnicy powinna cieszyć i cieszy, ale wolałbym, żeby priorytet był dla ulic Głównego Miasta. Najbardziej reprezentacyjne miejsce Gdańska poza ulicami: Długa, Mariacka i Piwna jest zaniedbane. Z zazdrością patrze na takie miasta jak Toruń, Kraków czy Wrocław gdzie zwraca się dużą uwagę na estetykę ich centrum.

    • 1 4

  • mieszkanka, właścicielka

    chciałabym napisać coś innego ale prawdą jest, że patologia na Dolnym Mieście jest o wiele większym problemem niż w innych dzielnicach Gdańska. owszem DM ma swój urok, ma ogromny potencjał i całkiem miło się tutaj mieszka ale nie zmienia to w żaden sposób faktu, że morzem alkoholu, upodlenia i smrodu Łąkowa płynie. jestem tu, spłacam kredyt, chodzę na zakupy, wyprowadzam psa i widzę, codziennie widzę, to czego większość 'obrońców' zauważyć nie chce. polecam wycieczkę Chłodną, Sempołowskiej i Królikarnią na początek - nikt, kto ma chociażby w 50% sprawny zmysł wzroku nie może zaprzeczyć faktom. jeżeli miałoby dojść do 'rewitalizacji' to niestety jedynym wyjściem jest 'wysiedlenie' obecnej tkanki patologicznej, bo nawet jej potomstwo nie rokuje poprawy. sorry, ale taki jest tutaj klimat.

    • 2 0

  • pytanie

    .. a co generalnym remontem ul Sempołowskiej ???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • Samowolka wykonawcy

    Wiadomo jak w Polsce się buduje (aby dalej), mieszkam na ulicy Szuwary i legalny dojazd do niej jest tylko z jednej strony, a Panowie robotnicy raz na jakiś czas nie zważając na jakiekolwiek przepisy i organizację ruchu zamykają dojazd na tą ulicę, wszystko było by w porządku gdyby stworzyli objazd do tych budynków, ale po co przecież karetka czy straż pożarna ma skrzydła i jakoś sobie poradzi.
    Co gorsze rozmawiałem z kierownikiem tej budowy i oprócz obietnic nic to nie dało...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane