• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok na projekt remontu mostu Siennickiego. Przebudowa za 20 mln zł

bra
19 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont. Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont.

Za rok ma być gotowy projekt remontu mostu SiennickiegoMapka prowadzącego na Stogi. Już teraz wiadomo, że jego naprawa wymagać będzie budowy nowych przęseł i przyczółków. Koszt prac jest wstępnie szacowany na ok. 20 mln zł.



Jak często jeździsz mostem Siennickim?

Przetarg na opracowanie projektu ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. Otwarcie ofert zaplanowano w pierwszej połowie września.

Same prace nad tym dokumentem potrwają niespełna rok od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

- Projekt będzie opierał się na koncepcji, która została zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wariant, który wybrano do dalszego opracowania, opiera się na założeniu konieczności budowy nowych przęseł i przyczółków mostu Siennickiego - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przebudowa ma nie tylko zwiększyć nośność mostu i zmniejszyć koszty eksploatacji przeprawy, ale także poprawić bezpieczeństwo i sprawność ruchu na obiekcie.

Tak zmieniały się gdańskie mosty


Przesuń aby
porównać
Były w Gdańsku nad Motławą i Martwą Wisłą mosty drewniane, stalowe i kamienne. Ich przęsła podnosiły się lub obracały, żeby pogodzić potrzeby żeglugi i mieszkańców. Niektóre przeprawy zniknęły z mapy miasta, niektóre istnieją do dzisiaj, chociaż wyglądają zupełnie inaczej.

Czytaj więcej:

Gdańskie mosty na zdjęciach archiwalnych i dzisiaj


Biuro projektowe, z którym zostanie podpisana umowa, przeprowadzi badania geologiczne i geotechniczne oraz inwentaryzację obiektu. Niezbędne będzie także sprawdzenie nośności fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego w kontekście możliwości wykorzystania ich podczas przebudowy.

Remont może kosztować nawet 20 mln zł



Według szacunków na dziś przyszły remont kosztować będzie ok. 20 mln zł. Same prace potrwają od 30 do 52 tygodni, w zależności od tego, czy obiekt będzie całkowicie zamknięty, czy zachowana zostanie przejezdność.

W 1927 r. pojechał pierwszy tramwaj na Stogi


Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Plany budowy nowej trasy do popularnego kąpieliska snuto już w 1906 r. Pierwsze prace ziemne rozpoczęto jednak dopiero 10 lat później. Pierwszy liniowy tramwaj nowy odcinek od Bramy Żuławskiej do plaży na Stogach pokonał dokładnie 1 lipca 1927 r.

Zobacz również:

90 lat trasy tramwajowej na Stogi. Tekst z 2017 roku


Nawierzchnia mostu Siennickiego wraz z torowiskiem została odnowiona w 2015 r., jednak wówczas roboty nie objęły samej konstrukcji mostu. O potrzebie jej remontu mówi się co najmniej od dwóch lat.

Zobacz też: Wyspy i wysepki. Ile ich jest w Trójmieście?

Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych. Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych.
Most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r. jako most zwodzony, zastępując przeprawy promowe, które funkcjonowały w tym miejscu do momentu wybudowania obiektu. Od 1947 r. funkcjonuje jako most stały. Pod koniec lat 80. XX wieku z uwagi na zły stan obiekt został rozebrany i wybudowany na nowo.
bra

Opinie (136) 4 zablokowane

  • ciekawe ile pieniędzy się utopi przy okazji (1)

    • 18 1

    • donies na nich już dzisiaj

      • 0 6

  • Nie można raz a dobrze?! (9)

    Kto ma w tym interes aby tak robić/spartolić remont, że za kilka lat ponownie trzeba remontować most? Dlaczego nie pociągnąć do opowiedzialności ludzi, którzy to nadzorowali?

    • 124 7

    • (4)

      Można ale trzeba mieć na to środki , ostatni remont nawierzchni był przy okazji remontu całej ulicy Siennickiej i Lenartowicza na remont kapitalny mostu nie było pieniędzy. By się kupiło wieś tylko pieniądze gdzieś....

      • 5 16

      • (1)

        Przy okazji trzeba było sprawdzić stan mostu a nie dawać zarobić po latach znajomemu królika. Jak można było wywalić miliony na wykonać remont nawierzchni mostu bez sprawdzenia jego stanu technicznego? Czy każdy kto robi remont w domu to robi to na od..erdol tak jak to zrobiono z mostem?

        • 14 3

        • Doskonale wiedzieli jaki jest stan mostu.Każdy kto robi remont w domu robi go w miarę swoich możliwości finansowych .Jeżeli środków nie wystarcza na wszystko wybiera remont tego co jest danej chwili najpilniejsze .Nie wymienia się podłogi kosztem instalacji elektrycznej czy gazowej jeżeli remont podłogi może jeszcze poczekać . Tak przynajmniej robię ja . W czasie remontu Siennickiej i Lenartowicza wymieniono wszystkie instalacje podziemne całą podbudowę jezdni , torowiska , nawierzchnię , linie tramwajowe i oświetlenie, na kapitalny remont mostu już nie starczyło Można oczywiście było remontować most ale wtedy byś powiedział że to granda ze rozkopują jezdnie i wymieniają kanalizację burzową , ja bym też tak powiedział . Tak to jest jak kołdra jest za krótka . Odcinkami ale od początku do końca , przypudrować to co się da .

          • 2 4

      • (1)

        więc teraz pewnie zrobią remont mostu a pominą remont jezdni

        • 2 1

        • co mam ci odpowiedzieć , nic ci nie odpowiem na taka uwagę

          • 1 0

    • (1)

      Uważam, że kluczową sprawą jest zakres prac jakie zostały ostatnio zrealizowane.

      Prowadzony kilka lat temu remont nawierzchni skutkował zamknięciem mostu dla ruchu samochodowego. Długo to trwało i było bardzo uciążliwe.
      Zupełnie niezrozumiałe jest dlaczego wraz z tamtymi pracami nie zostały naprawione wysłużone podpory.
      Nawet jeśli nie byłoby oszczędności na bezpośrednich kosztach inwestycji, to uciążliwość i koszty dla mieszkańców oraz biznesu byłyby dużo mniejsze.

      • 12 1

      • Kasa misiu kasa , jak nie wiadomo o co chodzi zawsze chodzi o pieniądze . Już w czasie tamtego remontu mówiono ze na poważniejszy remont nie ma pieniędzy . zrobiono co zrobiono i póki co 6 lat nim jeżdzimy.

        • 1 3

    • a kasa była?

      Za to co mieli, wyremontowali to co najpilniejsze, czyli torowisko, tramwaj jechał tam już 5km/h, bo inaczej wpadłby do Wisły i wyremontowali dziurawą jezdnię.
      Gdzie twój ból?

      • 2 1

    • A kto rządzi w Gdańsku?

      Miejmy nadzieję że wybory wygra Pan Donald. Mój wujek w Niemczech ma pole uprawne i ma wiele strat bo polacy nie chcą przyjeżdżać. Nawet wyremontował im barak mieszkalny i dostawił drugiego toi toi'a i nie ma komu rwać upraw...

      • 2 1

  • 5 lat temu remontowany i wszystko zle (1)

    Gratuluję Gdańskim urzędnikom.

    • 21 3

    • 5 lat temu misiaczku to była remontowana nawierzchnia na moście , ja wiem że dla ciebie każda wbita łopata to remont kapitalny

      • 6 10

  • Piękny ten poprzedni most. (1)

    Teraz to najzwyklejszy most. Taki powiatowy, gminny. Powinna chociaż namiastka zostać przywrócona.

    • 23 1

    • co to znaczy namiastka , wieżyczki z dykty? mamy już państwo z dykty i wystarczy

      • 2 3

  • Remont jest potrzebny, ale wydaje mi się, że nowy most równie, jeśli nie bardziej jest potrzebny.

    • 3 0

  • Xxx (1)

    To po co byl wczesniejszy renont?Trzeba kasę wyłożyć dwa razy, czyli niegospodarnosc

    • 11 6

    • Wyłozyli wtedy kasę zebyś póki co 6 lat mógł jeżdzić , gdyby tego wtedy nie zrobili trzeba by było most zamknąć i czekać na lepsze czasy. 6 lat jeździmy i jeszcze pewnie ze 2 lata pojeździmy za to co wtedy wydali

      • 1 1

  • (3)

    Dobrze niech wyremontują. Jednak budowa nowego powinna być w najbliższych planach dla samochodów, bez tramwajów.

    • 9 61

    • Patrząc ile ciężarówek jedzie tam pod zakaz i jak pędzą kierowcy osobówek w strefie 30 to powinni zrobić tylko linie tramwajową.

      • 17 4

    • Rotfl

      • 2 0

    • To ze Ciebie nie stac na auto albo prowadzisz tak bezwartosciowe zycie ze radzisz sobie bez auta to nie znaczy ze nie ma innych ludzi wokol Ciebie ktorzy auta uzywaja do pracy, do rodzinnych wypadow itp.

      • 0 2

  • (1)

    Zanim zrobią przetarg, potem rok na dokumentację, znowu przetarg na remont to cena skoczy do 50milionow

    • 9 1

    • A to podziękuj za to

      obecnie rzadzacej ekipie w Warszawie. Specjaliści z piS-u rozkrecili inflację to i wszystko drożeje

      • 3 1

  • (4)

    Most prowadzi na Przeróbkę a nie na Stogi

    • 15 2

    • (1)

      Na wyspę Stogi.

      • 3 1

      • wyspa nazywa sie Portowa

        Na niej sa dzielnice Krakowiec, Gorki, Stogi i Przerobka.

        • 4 1

    • a wantowy na rudniki nie do warszawy

      • 2 0

    • Patola to mówią na twoją rodzinę

      • 0 0

  • Zburzyć i nie budować nowego (3)

    Patola zostanie odcięta od świata.

    • 3 16

    • (1)

      a waszmość pan gdzie zamieszkuje?

      • 3 0

      • pewnie na Szadółkach i dzień w dzień pisze na raporcie, że mu śmierdzi

        • 5 0

    • Heh, po kilku lat separacji miałbyś tam sceny rodem z "Wodnego Świata";)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane