- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Rok na projekt remontu mostu Siennickiego. Przebudowa za 20 mln zł
Za rok ma być gotowy projekt remontu mostu Siennickiego prowadzącego na Stogi. Już teraz wiadomo, że jego naprawa wymagać będzie budowy nowych przęseł i przyczółków. Koszt prac jest wstępnie szacowany na ok. 20 mln zł.
Same prace nad tym dokumentem potrwają niespełna rok od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
- Projekt będzie opierał się na koncepcji, która została zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wariant, który wybrano do dalszego opracowania, opiera się na założeniu konieczności budowy nowych przęseł i przyczółków mostu Siennickiego - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przebudowa ma nie tylko zwiększyć nośność mostu i zmniejszyć koszty eksploatacji przeprawy, ale także poprawić bezpieczeństwo i sprawność ruchu na obiekcie.
Tak zmieniały się gdańskie mosty
porównać
Czytaj więcej:
Gdańskie mosty na zdjęciach archiwalnych i dzisiaj
Biuro projektowe, z którym zostanie podpisana umowa, przeprowadzi badania geologiczne i geotechniczne oraz inwentaryzację obiektu. Niezbędne będzie także sprawdzenie nośności fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego w kontekście możliwości wykorzystania ich podczas przebudowy.
Remont może kosztować nawet 20 mln zł
Według szacunków na dziś przyszły remont kosztować będzie ok. 20 mln zł. Same prace potrwają od 30 do 52 tygodni, w zależności od tego, czy obiekt będzie całkowicie zamknięty, czy zachowana zostanie przejezdność.
W 1927 r. pojechał pierwszy tramwaj na Stogi
Plany budowy nowej trasy do popularnego kąpieliska snuto już w 1906 r. Pierwsze prace ziemne rozpoczęto jednak dopiero 10 lat później. Pierwszy liniowy tramwaj nowy odcinek od Bramy Żuławskiej do plaży na Stogach pokonał dokładnie 1 lipca 1927 r.
Zobacz również:
90 lat trasy tramwajowej na Stogi. Tekst z 2017 roku
Nawierzchnia mostu Siennickiego wraz z torowiskiem została odnowiona w 2015 r., jednak wówczas roboty nie objęły samej konstrukcji mostu. O potrzebie jej remontu mówi się co najmniej od dwóch lat.
Zobacz też: Wyspy i wysepki. Ile ich jest w Trójmieście?
Most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r. jako most zwodzony, zastępując przeprawy promowe, które funkcjonowały w tym miejscu do momentu wybudowania obiektu. Od 1947 r. funkcjonuje jako most stały. Pod koniec lat 80. XX wieku z uwagi na zły stan obiekt został rozebrany i wybudowany na nowo.
Opinie (136) 4 zablokowane
-
2021-08-19 13:50
jaja znów 2 lata bez tramwaju
- 7 1
-
2021-08-19 14:16
Czy ja dobrze paczę
Będzie tylko kilka dni na składanie ofert w przetargu na projekt?
Czyli wygrywający jest już znany?- 5 0
-
2021-08-19 15:35
Tylko 20 mln?jaja sobie robią .Wczoraj sie dowiedziałem ze projekt wyceniony na 100 tys z BO bedzie kosztował 4 razy wiecej
Inny projekt za milion nie bedzie zrealizowany bo bedzie kosztował 3 razy tyle i to zwykły remont odcinka drogi !!
- 0 1
-
2021-08-19 21:51
Budyn przytułił dziale za fuszerke ktora teraz trzeba zniwu opracowywac i znowu remontowac to POwinien byc most im adamowicza
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.