• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok na projekt remontu mostu Siennickiego. Przebudowa za 20 mln zł

bra
19 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont. Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont.

Za rok ma być gotowy projekt remontu mostu SiennickiegoMapka prowadzącego na Stogi. Już teraz wiadomo, że jego naprawa wymagać będzie budowy nowych przęseł i przyczółków. Koszt prac jest wstępnie szacowany na ok. 20 mln zł.



Jak często jeździsz mostem Siennickim?

Przetarg na opracowanie projektu ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. Otwarcie ofert zaplanowano w pierwszej połowie września.

Same prace nad tym dokumentem potrwają niespełna rok od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

- Projekt będzie opierał się na koncepcji, która została zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wariant, który wybrano do dalszego opracowania, opiera się na założeniu konieczności budowy nowych przęseł i przyczółków mostu Siennickiego - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przebudowa ma nie tylko zwiększyć nośność mostu i zmniejszyć koszty eksploatacji przeprawy, ale także poprawić bezpieczeństwo i sprawność ruchu na obiekcie.

Tak zmieniały się gdańskie mosty


Przesuń aby
porównać
Były w Gdańsku nad Motławą i Martwą Wisłą mosty drewniane, stalowe i kamienne. Ich przęsła podnosiły się lub obracały, żeby pogodzić potrzeby żeglugi i mieszkańców. Niektóre przeprawy zniknęły z mapy miasta, niektóre istnieją do dzisiaj, chociaż wyglądają zupełnie inaczej.

Czytaj więcej:

Gdańskie mosty na zdjęciach archiwalnych i dzisiaj


Biuro projektowe, z którym zostanie podpisana umowa, przeprowadzi badania geologiczne i geotechniczne oraz inwentaryzację obiektu. Niezbędne będzie także sprawdzenie nośności fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego w kontekście możliwości wykorzystania ich podczas przebudowy.

Remont może kosztować nawet 20 mln zł



Według szacunków na dziś przyszły remont kosztować będzie ok. 20 mln zł. Same prace potrwają od 30 do 52 tygodni, w zależności od tego, czy obiekt będzie całkowicie zamknięty, czy zachowana zostanie przejezdność.

W 1927 r. pojechał pierwszy tramwaj na Stogi


Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Plany budowy nowej trasy do popularnego kąpieliska snuto już w 1906 r. Pierwsze prace ziemne rozpoczęto jednak dopiero 10 lat później. Pierwszy liniowy tramwaj nowy odcinek od Bramy Żuławskiej do plaży na Stogach pokonał dokładnie 1 lipca 1927 r.

Zobacz również:

90 lat trasy tramwajowej na Stogi. Tekst z 2017 roku


Nawierzchnia mostu Siennickiego wraz z torowiskiem została odnowiona w 2015 r., jednak wówczas roboty nie objęły samej konstrukcji mostu. O potrzebie jej remontu mówi się co najmniej od dwóch lat.

Zobacz też: Wyspy i wysepki. Ile ich jest w Trójmieście?

Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych. Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych.
Most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r. jako most zwodzony, zastępując przeprawy promowe, które funkcjonowały w tym miejscu do momentu wybudowania obiektu. Od 1947 r. funkcjonuje jako most stały. Pod koniec lat 80. XX wieku z uwagi na zły stan obiekt został rozebrany i wybudowany na nowo.
bra

Opinie (136) 4 zablokowane

  • Gdyby natura chciała, aby taki most istniał, to by był, skoro natura go nie zrobiła, to znaczy, że nie ma sensu.

    Rozebrać i nie odbudowywać.

    • 3 7

  • Wielki sukces

    Piekne to nasze zycie w DRMG. Ledwo co skonczylismy remoncik i nowe tory na moscie a teraz juz wszystko do rozbiorki. Wezmiemy tego samego wykonawce bo juz wie jak koperty rozliczac. To jest zycie u nas w miescie, nie warto na Sycylie jechac.

    • 10 2

  • No cóż - fizyka

    Jak się zrobiło most "na płask" to przyczółki są obciążone w kierunku wody i się osuwają. Stary most był łukowy (nośne pod pod jezdnią) co widać na starym zdjęciu i tu siły działają w kierunku brzegu.

    • 5 1

  • Zanim zaczną to się zawali. Zakaz dla ciężarówek a te jadą jedna za druga

    • 4 0

  • Jak łatwo można,,,

    się bawić Naszymi pieniędzmi, po raz kolejny remont za grubą kasę.

    • 8 1

  • dzielnicę Przeróbka wysiedlić,będzie taniej (2)

    To są tereny przemysłowo-portowe.

    • 1 7

    • mieszkałem na Przeróbce

      świetna okolica, korki prawie nie istnieją, wyjazd z dzielnicy w dwóch kierunkach, od razu na trasę szybkiego ruchu. Ale nic tam nie budują, więc ludzie pchają się do nowych bloków na południu, żeby stać w korkach. Mieszkałem tam, to szedłem 20 minut na Ołowiankę i byłem w centrum. Pobyt na przeróbce wspominam bardzo miło.

      • 2 0

    • świetna dzielnica tylko nie ma zachęty do tego co było w przeszłości a to są tereny z potencjałem; lotos, port, baza przeładunkowa Westerplatte, Siarkopol, Fosfory - ludzie...to jest taki potencjał ! a wy nic...dopiero się obudziliście że należy tory kolejowe do portu dołączyć - nic dziwnego - jak jest zawiść w narodzie to nic wam nie wyjdzie. Nie potraficie nawet skomunikować tych wymienionych zakładów pracy ze sobą autobusowo tylko narzekać potraficie -dalibyście pracę ludziom ze Stogów, Przeróbki, Dolnego Miasta, Rudnikom - ale żeby tak się stało to muszą najpierw być połączenia autobusowe do tych firm , a nie ciągle: "ja wiem lepiej...Stogi z Krakowcem trzeba połączyć z Portem i Westerplatte, i trzeba wymyśleć dogodne miejsce przesiadek autobusowych przy węźle Przeróbka żeby można przesiąść się w kierunku Centrum, Stogów albo Przejazdowa.

      • 2 0

  • Tamten most miał taki wygląd, bo był zwodzony. Potrzebne były pomieszczenia na maszynownie, miejsce na przeciwwagi i obsługę. Był zwodzony, bo na Przeróbce działały ogromne składy drewna zabieranego stąd statkami wielkości Sołdka. Dziś tu nie ma nawet szewca ani stolarza, to po co zwodzony most , do oglądania?

    • 4 0

  • Widzicie ,ze tu nie ma kasy na porządny remont a wy wydziwiacie z wodotryskami i girlandami.

    • 3 1

  • Za dużo ciężarówek

    Narzekają i narzekają...ale pamiętam w latach 70-tych i 80-tych most praktycznie nie nadawał się w ogóle do używania a przejeżdżało znacznie więcej ciężkich ciężarówek jadących na Fosfory i do Siarkopolu most był w strasznym stanie - teraz też jeżdżą i dlatego dylatacje pękały. Zwróćcie uwagę że teraz przed dylatacją jest uformowany asfalt w kształcie zlepki. A czy most wytrzymuje nośność TIRów które przejeżdżają - to zależy od ilości razów ugięć czy stal wytrzyma itd...belki cały czas pracują, na pewno nie powinny wjeżdżać samochody cięższe od 18 ton ale czasem i one muszą przejechać chociaż jest ograniczenie zdaje się do 12 ton.

    • 4 0

  • Oczywiscie robyg nie placi

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane