- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Rozbiórka zamiast remontu kładki nad Jana z Kolna? Urzędnicy rozważają taki wariant
Urzędnicy rozważają rozbiórkę kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia . Jak tłumaczą, tory kolejowe można pokonać również Żółtym Wiaduktem, a z będącej w złym stanie technicznym konstrukcji korzysta niewielu pieszych. SKM planuje natomiast dokonać gruntownego remontu przystanku, do którego jedyna droga wiedzie właśnie przez kładkę.
W odpowiedzi udzielonej przez Aleksandrę Dulkiewicz, obecnie pełniącą obowiązki prezydenta, a w momencie udzielania odpowiedzi jeszcze funkcję zastępcy prezydenta, nie tylko zabrakło deklaracji o sfinansowaniu remontu, ale nawet padła propozycja jej rozbiórki.
Problemem - w ocenie miasta - jest bowiem spór kompetencyjny o utrzymanie i remont jej poszczególnych elementów.
- Sytuacja ta powoduje, że do chwili rozstrzygnięcia sporu i jednoznacznego wskazania zarządcy kładki lub jej poszczególnych elementów (np. tylko schodów) Gmina nie ma możliwości ponoszenia nakładów na remont infrastruktury, który nie jest jej własnością - czytamy w piśmie podpisanym przez Aleksandrę Dulkiewicz.
Kładka do remontu albo likwidacji
Obecna prezydent wylicza, że całkowity koszt konstrukcji według szacunków z 2017 r. to 8 mln zł, a kwota ta "kontrastuje z niewielkim, zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, wykorzystaniem kładki jako sposobu przemieszczania się pieszych w tej części miasta".
Zdaniem urzędników w odległości 150 metrów znajduje się Żółty Wiadukt, który również pozwala na pokonanie torów kolejowych (z wyjątkiem osób z niepełnosprawnością ruchową - budowa pochylni lub windy jest na etapie "przygotowania do nowych koncepcji wielobranżowych" bez żadnego terminu realizacji).
Dlatego też proponują, aby dokonać badań natężenia ruchu pieszego i wraz z SKM podjąć decyzję o remoncie kładki lub jej likwidacji.
Brak kładki znacznie utrudni ruch pieszy
- Absolutnie nie dopuszczam pomysłu rozebrania kładki! - mówi stanowczo Anna Golędzinowska - Zapewnia ona dostępność do przystanku SKM, a ponadto połączenie między mającym się rozwijać Młodym Miastem a parkiem Steffensów
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Radna PO zwraca ponadto uwagę, że wbrew słowom Dulkiewicz, Żółty Wiadukt oddalony jest nie o 150, lecz ponad 350 metrów, a pokonanie torów oznaczałoby dodatkowo czterokrotne przekroczenie jezdni z sygnalizacją świetlną (ulice: Narzędziowców
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Takie rozwiązanie byłoby całkowicie sprzeczne z przyjętym w ubiegłym roku Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który kładzie duży nacisk na likwidację barier dostępu do komunikacji zbiorowej oraz komfort przemieszczania się pieszych - dodaje Golędzinowska.
Czytaj też: Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej
Urzędnicy wyjaśniają: jeżeli rozbiórka, to tylko częściowa
Urzędnicy obecnie przekonują, że nie ma mowy o całkowitej likwidacji konstrukcji.
- Nie jest brany pod uwagę wariant całkowitego demontażu kładki. Na bieżąco wykonywane są prace utrzymaniowe, polegające na cząstkowych naprawach drewnianej nawierzchni - zapewnia Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Co warto dodać, urzędnicy nie określili, jaki fragment kładki mógłby ocaleć i czy nadal możliwe byłoby pokonanie wszystkich torów kolejowych czy tylko dojście z ul. Jana z Kolna do przystanku SKM.
Remont przystanku SKM za dwa-trzy lata
Jak informuje Szybka Kolej Miejska, wspomniany spór kompetencyjny z miastem dotyczy tylko niewielkiego fragmentu kładki - schodów prowadzących na peron kolejowy.
Kolejarze jednak nie wyobrażają sobie, by z tego powodu demontować kładkę i zarazem likwidować przystanek SKM, do którego dostać można się tylko kładką.
- Nie zamierzamy likwidować przystanku SKM Gdańsk Stocznia, a wręcz przeciwnie - planujemy jego modernizację w latach 2021-2022. W ramach tej inwestycji przewidujemy m.in. dostosowanie przystanku do potrzeb osób niepełnosprawnych i budowę windy łączącej kładkę z peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. - Biorąc pod uwagę planowaną budowę na pobliskich terenach postoczniowych tzw. Młodego Miasta, uważamy, że liczba pasażerów korzystających z tego przystanku będzie rosła.
Szybka Kolej Miejska oczekuje obecnie od miasta przedstawienia docelowych rozwiązań przestrzennych dla tego rejonu miasta - w tym podjęcia decyzji o budowie nowego dojścia do przystanku lub remoncie kładki.
- Dopiero wówczas będziemy wiedzieli, w którym miejscu i w jaki sposób możemy powiązać nasz zmodernizowany przystanek z infrastrukturą miasta - kończy Złotoś.
Rozkład SKM sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl
Opinie (344) 5 zablokowanych
-
2019-02-04 08:01
Tak naprawde to tam nikt nie chodzi, po co ladowac tyle kasy?
- 1 15
-
2019-02-04 08:05
2 min do centrum a taki syf tam jest
- 7 0
-
2019-02-04 08:28
Zbiórka
Dawać zbiórkę to takie modne teraz ha ha ha
- 9 0
-
2019-02-04 09:17
Panie redaktorze to nie prawda że najbliższe bezkolizyjne przejście dla pieszych jest na stacji skm Gdańsk Politechnika a jest na moście samochodowym obok "żółtego wiaduktu" Dzień w dzień czy to 6 rano czy 14 po jezdni czy opasce bezpieczeństwa maszerują ludzie w sobie znanym celu. A gdzie jest Policja ???
- 0 4
-
2019-02-04 09:45
tak? czy ich poje...... (2)
teraz jak stoczniowcy beda szli z skm do pracy i z powrotem i mieszkancy? pozatym chca zikwidowac kladke i to ta czesc po remoncie za milion ? a ta czesc na skm od Placu zebran ludowych zostanie ,bo ijakos na przystanek SKM trzeba bedzie dojsc ...tylko ze stoczniowcy beda marnowali swoj czas na dojscie do pracy w okolicach 30 minut !
- 4 0
-
2019-02-04 10:21
(1)
Kij ze stoczniowcami, niech chodza, buraki..
- 0 1
-
2019-02-04 13:25
opinie takich brunatnych hejterów ąę powinny lądować na komisariacie...
- 1 0
-
2019-02-04 09:49
Na ecs to kasa jest
Za wszelką cene "dołożyć" PiSowi. Jak dzieci. Na złość odmrożę uszy ale niech zobaczą ,że Rząd jej nie potrzebny.Na kładkę nie dam,bo nie mam ale na sarkofag ecs to dam,bo trzeba się pokazać.
- 10 0
-
2019-02-04 09:54
Co z estakadą Okopowa/Podwale Grodzkie
Stan nawierzchni fatalny i nic się nie dzieje. Stan nawierzchni drogowej vis a vis Lotu, Okopowa i Podwale Grodzkie w obu kierunkach to tragedia.. Wygniecione, dużo dziur.
- 5 0
-
2019-02-04 09:59
(1)
A czy ktoś pamieta, ze ten żółty wiadukt wyremontowano za ~60mln, żeby za chwile go zamknąć na zawsze w postaci kładki dla pieszych ...tam był ten budżet :)
- 9 0
-
2019-02-04 10:42
i środkiem leżą kłody przeciwczołgowe
co co k.wwa chodzi?
- 3 0
-
2019-02-04 10:03
Myślenie czy bezmyślność
Planują obok biurowce-wieżowce, Młode miasto niedaleko, a kładkę rozważąją zlikwidować ?! Podobnie dużą kładka dla pieszych na Zaspie przy Jana Pawła II. Co to za myślenie ? Zasypać tunele, zlikwidować kładki, Przejścia tylko naziemne = paraliż miasta. A poza tym Jak nie ma pieniędzy (oczywiście w teorii) na remont to się tego czegoś pozbywamy ? Jak nie mam pieniędzy na remont mieszkania to je sprzedaję ?
- 7 1
-
2019-02-04 10:48
Most zamiast kładki
Aby rozładować częściowo korki samochodów na Jana z Kolna i ułatwić ruch pieszy oraz rowerowy Władze miasta Gdańska w ramach planu dzielnicy na terenach postoczniowych powinny rozważyć budowę nowego mostu tam gdzie jest obecna kładka. to byłóby rozwiązanie właściwe a nie sprzeczanie się latami jaki kawałek kładki jest czyj? Przecież nikt inny tylko władze wymyśliły i wdrożyły taki bałaganiarski podział własności tej historycznej kładki. Czas na porzadek i zdecydowane "po Gdańsku" działanie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.