• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej wstrzymała remont skrzyżowania przy dworcu

Patryk Szczerba
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom. W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom.

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni to inwestycja, która zdaniem wielu kierowców w Gdyni powinna być dla urzędników priorytetem. Mimo zapewnień, że prace ruszą w tym roku, modernizacja nie znalazła się w planach budżetowych miasta. Pieniędzy zabrakło, bo większość środków pochłonęła rozbudowywana ul. Chwarznieńska.



Która inwestycja bardziej przysłuży się kierowcom?

Inwestycja przy dworcu jest planowana od ponad czterech lat. Wtedy były opracowywane pierwsze koncepcje z myślą o zwiększającym się natężeniu ruchu. Obecnie - według analiz - na ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w godzinach szczytu sięga ono nawet 600 pojazdów na godzinę.

Skrzyżowanie uchodzi za jedno z najtrudniejszych miejsc na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej. By dalej jechać ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum miasta nierzadko trzeba wymuszać pierwszeństwo, co wywołuje nerwy,a bywa, że powoduje stłuczki.

Ostatecznie zdecydowano, że na przecięciu jezdni, na środku którego powstanie tzw. wyspa centralna, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Swoje pomysły dołożyli także rowerzyści, forsując kładkę nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni i tunel pomiędzy ul. Dworcową i Śląską, który w końcowym projekcie jednak się nie znalazł. Na dotychczasowych przejściach ma zostać zamontowane oświetlenie i monitoring.

Cała przebudowa miała zająć kilka miesięcy. Gotowa jest pełna dokumentacja projektowa. Problemem nie okazał się więc czas ani procedury, ale kwota, jaką trzeba byłoby wydać z budżetu na realizację przedsięwzięcia. Według szacunków potrzebne są 23 mln zł.

- Większość środków na drogi powiatowe z budżetu zostało przeznaczonych na przebudowę drugiego etapu Chwarznieńskiej. Do tej inwestycji obecnie przykładamy największą wagę z racji potrzeb mieszkańców. Zapewniam jednak, że jeśli tylko zakończymy tam prace, kolejną sprawą, jaką się zajmiemy będzie skrzyżowanie przy dworcu - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czytaj też: Gdynia: rok stagnacji drogowej

Jedyną szansą na rozpoczęcie przebudowy w tym roku byłoby wsparcie unijne innych inwestycji realizowanych przez miasto. O to jednak będzie trudno, więc kolejnym terminem, jaki pada z ust włodarzy jest 2015 rok. Wtedy jednak na przeszkodzie może stanąć po raz kolejny rozbudowa ul. Chwarznieńskiej i "witomiński" etap inwestycji.

- Wszystko okaże się za kilka miesięcy. Będę chciał przekonywać, ze warto pozwolić na większą wygodę przejazdu przy dworcu kierowcom, którzy rzeczywiście teraz muszą szalenie uważać, by uniknąć stłuczek - dodaje Stępa.

Miejsca

Opinie (220) 10 zablokowanych

  • (3)

    Na byle kłopot rozwiązaniem sygnalizacja świetlna,jeszcze trochę to wyjazd z pod bloku zostanie osygnalizowany. Bo pi co myśleć,jak można coś zepsuć,zresztą As odpowiedzialny za sygnalizacje świetlną w Gdyni już się postara by znów kierowcom w Gdyni zrypać życie,bo to jakiś bezmmózg ustawia ją w Gdyni. I żaden Tristar-Sristar nie pomoże.

    • 23 2

    • Jak jesteś takim specem , to ustaw tak , aby wszystkim pasowało . (2)

      • 2 3

      • (1)

        Ooooo,i znalazł się "inżynierek" odpowiedzialny za światełka,Witamy,witamy,nie trzeba być omnibusem by wiedzieć że 11 sekund to za mało by wyjechać np. z Chylońskiej na Morską. Nie trzeba skończyć studiów by wiedzieć że jeżeli w ciągu głównej ulicy na odcinku 200 metrów są trzy przejścia i skrzyżowania to nie ustawia się ich tak by po kolei zapalały się czerwone,tylko by po zapaleniu jednych zielonych,nastepne też zapalało się zielone.Ale widać dla niektórych to czarna magia a wg mnie to po prostu poligon doświadczalny i robienie sobie "jaj" z kierowców.

        • 7 3

        • W przeciwnym kierunku jedzie się dobrze .

          • 0 0

  • Zapomnieli chyba wszyscy (4)

    ze ul.Chwarzenijska to dojazd do obwodnicy...wiec nie gadajcie ze to tylko dla mieszkancow witomina czy chwarzna!!!!

    • 27 4

    • No i dla NOTABLA z Urzędu Miasta.

      • 4 4

    • (2)

      przez Morską też dojedziesz do obwodnicy!

      • 3 1

      • (1)

        tak, szczególnie jest sens cofać się na Chylonię jak pracuje się np. na Świętojańskiej

        • 2 0

        • dlaczego cofać? przecież za tym skrzyżowaniem też są dzielnice Gdyni i mieszkają ludzie!!!

          • 3 0

  • Tunel albo kladka dla aut pucka-chylońska to jest potrzebne dla aut (1)

    • 28 3

    • Co człowieku płaczesz o tą Pucką ?

      W planach obwodnicy było jej zakończenie na Hutniczej . Przez tory miał być wiadukt . Takie plany były za PRL . Część z tych planów wykonano (Kwiatkowskiego) , ale zostało połączenie obwodnicy z Hutniczą i dalej kierunek kępa oksywska i Rumia .

      • 2 2

  • jaka bida w tej Gdyni, 23 mln nie mają przez tyle lat

    a podobno to taka mekka biznesu i wszechświatowe centrum dobrobytu i szczęścia

    • 26 10

  • Wszędzie światła zainstalować

    najlepsze pomysły urzędników to światła najtaniej i najszybciej a potem stoimy w korkach wielkopolska już cała zatarasowana bo po co rondo damy światła i niczego więcej zmieniać nie będziemy ludzie się zamkną stacje zarobią i tak do kolejnych wyborów...kasy nie ma bo podzieliliśmy się już dawno temu

    • 13 2

  • No ale Sylwester był (2)

    • 25 4

    • I komu to po drodze Chwarznieńską ?Coś mi się wydaje ,ze tamtędy jakiś Gdyński NOTABL się przemieszcza.

      • 5 3

    • i lotniska nie będzie, muzeum emigracji i szkółka filmowa również bardzo potrzebna

      • 3 1

  • (1)

    Kwotę 23 milionów złotych należaloby przeznaczyć na zorganizowanie debaty na temat zrównoważonego rozwoju. Wreszcie byłaby możliwośc zaproszenia gości z Detroit, którzy swe pełne grozy opowieści o tym, jak ich miasto umiera, pocięte okrutnym sznytem ulic, przeplataliby łkaniem. Rozwiązywanie problemów komunikacyjnych za pomocą uporządkowania ruchu jest jak leczenie anoreksji poprzez kupowanie coraz węższych spodni. Miasto dla rowerów a nie dla ludzi.

    • 8 4

    • daj zapalić

      • 3 0

  • chwarznieńska jednak ważniejsza

    skrzyżowanie przy dworcu do łatwych nie należy, ale jednak da się tamtędy przejechać, z kolei chwarznieńską w godzinach szczytu nie do końca, co gorsza, w okolicach dworca ruch raczej się nie powiększa, a w rejonie Chwarzna, czy Sokółki powstają cały czas nowe domy, więc wybór prosty. zresztą - to skrzyżowanie od zawsze było takie a nie inne, i jak przez tyle lat dało się tamtędy jeździć, to dlaczego nie poczekać jeszcze trochę, a nie jest to wielkopolska, gdzie regularnie ginęli ludzie.

    najbardziej mnie jednak rozbawiły fantasmagorie rowerowego oszołomstwa... kładka, tunele - i to w centrum miasta. jakby nie było ścieżek i szlaków rowerowych w lasach i klifach wokół całej Gdyni...

    • 17 7

  • Gdynia XXI w. (4)

    Dr Stępa /urzędnik publiczny / nagminnie nie dotrzymuje słowa.Już 9 lat temu obiecywał barierę akustyczną Dąbrowa/Obwodowa. I nic .I tak to jest w Gdyni.

    • 15 5

    • jaki dr takie obietnice

      • 7 2

    • Stępa to najbardziej kłamliwy radny Samorządności. Jak prześledzicie jego wypowiedzi z ostatnich kilkunastu lat to bardzo nieciekawie to wygląda.

      • 4 1

    • nie, to TY jesteś nudny

      • 0 1

    • Radny Bekisz

      Niech radny Bekisz z Dabrowy sprawdzi pozwolenie na budowę budynku przy Obwodowej od strony Dąbrowy. Słyszałam, że tam jest zapis nt bariery dźwiękochłonnej. Termin wykonania minął. Kto winny, kto wydał pozwolenie na budowę? GUĆ?

      • 1 0

  • Ulica Chwarznieńska najważniejszą drogą dojazdową do centrum Gdyni.

    Korzystają z niej korzystający z obwodnicy jak i mieszkańcy nowych pięknych osiedli jak Chwarzno , Wiczlino z kompleksami zabudowań. Szkoda, że przebudowa zakończy się przy domu starców.

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane