- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (76 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (69 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (425 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (65 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (83 opinie)
Rozbudowa Chwarznieńskiej wstrzymała remont skrzyżowania przy dworcu
Przebudowa skrzyżowania przy dworcu to inwestycja, która zdaniem wielu kierowców w Gdyni powinna być dla urzędników priorytetem. Mimo zapewnień, że prace ruszą w tym roku, modernizacja nie znalazła się w planach budżetowych miasta. Pieniędzy zabrakło, bo większość środków pochłonęła rozbudowywana ul. Chwarznieńska.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Skrzyżowanie uchodzi za jedno z najtrudniejszych miejsc na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej. By dalej jechać ul. 10 lutego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ostatecznie zdecydowano, że na przecięciu jezdni, na środku którego powstanie tzw. wyspa centralna, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Swoje pomysły dołożyli także rowerzyści, forsując kładkę nad ul. Podjazd
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Cała przebudowa miała zająć kilka miesięcy. Gotowa jest pełna dokumentacja projektowa. Problemem nie okazał się więc czas ani procedury, ale kwota, jaką trzeba byłoby wydać z budżetu na realizację przedsięwzięcia. Według szacunków potrzebne są 23 mln zł.
- Większość środków na drogi powiatowe z budżetu zostało przeznaczonych na przebudowę drugiego etapu Chwarznieńskiej. Do tej inwestycji obecnie przykładamy największą wagę z racji potrzeb mieszkańców. Zapewniam jednak, że jeśli tylko zakończymy tam prace, kolejną sprawą, jaką się zajmiemy będzie skrzyżowanie przy dworcu - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj też: Gdynia: rok stagnacji drogowej
Jedyną szansą na rozpoczęcie przebudowy w tym roku byłoby wsparcie unijne innych inwestycji realizowanych przez miasto. O to jednak będzie trudno, więc kolejnym terminem, jaki pada z ust włodarzy jest 2015 rok. Wtedy jednak na przeszkodzie może stanąć po raz kolejny rozbudowa ul. Chwarznieńskiej i "witomiński" etap inwestycji.
- Wszystko okaże się za kilka miesięcy. Będę chciał przekonywać, ze warto pozwolić na większą wygodę przejazdu przy dworcu kierowcom, którzy rzeczywiście teraz muszą szalenie uważać, by uniknąć stłuczek - dodaje Stępa.
Miejsca
Opinie (220) 10 zablokowanych
-
2014-01-20 19:32
(3)
Na byle kłopot rozwiązaniem sygnalizacja świetlna,jeszcze trochę to wyjazd z pod bloku zostanie osygnalizowany. Bo pi co myśleć,jak można coś zepsuć,zresztą As odpowiedzialny za sygnalizacje świetlną w Gdyni już się postara by znów kierowcom w Gdyni zrypać życie,bo to jakiś bezmmózg ustawia ją w Gdyni. I żaden Tristar-Sristar nie pomoże.
- 23 2
-
2014-01-20 19:50
Jak jesteś takim specem , to ustaw tak , aby wszystkim pasowało . (2)
- 2 3
-
2014-01-20 20:28
(1)
Ooooo,i znalazł się "inżynierek" odpowiedzialny za światełka,Witamy,witamy,nie trzeba być omnibusem by wiedzieć że 11 sekund to za mało by wyjechać np. z Chylońskiej na Morską. Nie trzeba skończyć studiów by wiedzieć że jeżeli w ciągu głównej ulicy na odcinku 200 metrów są trzy przejścia i skrzyżowania to nie ustawia się ich tak by po kolei zapalały się czerwone,tylko by po zapaleniu jednych zielonych,nastepne też zapalało się zielone.Ale widać dla niektórych to czarna magia a wg mnie to po prostu poligon doświadczalny i robienie sobie "jaj" z kierowców.
- 7 3
-
2014-01-21 00:27
W przeciwnym kierunku jedzie się dobrze .
- 0 0
-
2014-01-20 19:37
Zapomnieli chyba wszyscy (4)
ze ul.Chwarzenijska to dojazd do obwodnicy...wiec nie gadajcie ze to tylko dla mieszkancow witomina czy chwarzna!!!!
- 27 4
-
2014-01-20 20:24
No i dla NOTABLA z Urzędu Miasta.
- 4 4
-
2014-01-20 20:28
(2)
przez Morską też dojedziesz do obwodnicy!
- 3 1
-
2014-01-21 00:31
(1)
tak, szczególnie jest sens cofać się na Chylonię jak pracuje się np. na Świętojańskiej
- 2 0
-
2014-01-21 08:01
dlaczego cofać? przecież za tym skrzyżowaniem też są dzielnice Gdyni i mieszkają ludzie!!!
- 3 0
-
2014-01-20 19:46
Tunel albo kladka dla aut pucka-chylońska to jest potrzebne dla aut (1)
- 28 3
-
2014-01-20 19:56
Co człowieku płaczesz o tą Pucką ?
W planach obwodnicy było jej zakończenie na Hutniczej . Przez tory miał być wiadukt . Takie plany były za PRL . Część z tych planów wykonano (Kwiatkowskiego) , ale zostało połączenie obwodnicy z Hutniczą i dalej kierunek kępa oksywska i Rumia .
- 2 2
-
2014-01-20 19:48
jaka bida w tej Gdyni, 23 mln nie mają przez tyle lat
a podobno to taka mekka biznesu i wszechświatowe centrum dobrobytu i szczęścia
- 26 10
-
2014-01-20 19:50
Wszędzie światła zainstalować
najlepsze pomysły urzędników to światła najtaniej i najszybciej a potem stoimy w korkach wielkopolska już cała zatarasowana bo po co rondo damy światła i niczego więcej zmieniać nie będziemy ludzie się zamkną stacje zarobią i tak do kolejnych wyborów...kasy nie ma bo podzieliliśmy się już dawno temu
- 13 2
-
2014-01-20 20:02
No ale Sylwester był (2)
- 25 4
-
2014-01-20 20:23
I komu to po drodze Chwarznieńską ?Coś mi się wydaje ,ze tamtędy jakiś Gdyński NOTABL się przemieszcza.
- 5 3
-
2014-01-21 10:37
i lotniska nie będzie, muzeum emigracji i szkółka filmowa również bardzo potrzebna
- 3 1
-
2014-01-20 20:11
(1)
Kwotę 23 milionów złotych należaloby przeznaczyć na zorganizowanie debaty na temat zrównoważonego rozwoju. Wreszcie byłaby możliwośc zaproszenia gości z Detroit, którzy swe pełne grozy opowieści o tym, jak ich miasto umiera, pocięte okrutnym sznytem ulic, przeplataliby łkaniem. Rozwiązywanie problemów komunikacyjnych za pomocą uporządkowania ruchu jest jak leczenie anoreksji poprzez kupowanie coraz węższych spodni. Miasto dla rowerów a nie dla ludzi.
- 8 4
-
2014-01-21 10:17
daj zapalić
- 3 0
-
2014-01-20 20:17
chwarznieńska jednak ważniejsza
skrzyżowanie przy dworcu do łatwych nie należy, ale jednak da się tamtędy przejechać, z kolei chwarznieńską w godzinach szczytu nie do końca, co gorsza, w okolicach dworca ruch raczej się nie powiększa, a w rejonie Chwarzna, czy Sokółki powstają cały czas nowe domy, więc wybór prosty. zresztą - to skrzyżowanie od zawsze było takie a nie inne, i jak przez tyle lat dało się tamtędy jeździć, to dlaczego nie poczekać jeszcze trochę, a nie jest to wielkopolska, gdzie regularnie ginęli ludzie.
najbardziej mnie jednak rozbawiły fantasmagorie rowerowego oszołomstwa... kładka, tunele - i to w centrum miasta. jakby nie było ścieżek i szlaków rowerowych w lasach i klifach wokół całej Gdyni...- 17 7
-
2014-01-20 20:21
Gdynia XXI w. (4)
Dr Stępa /urzędnik publiczny / nagminnie nie dotrzymuje słowa.Już 9 lat temu obiecywał barierę akustyczną Dąbrowa/Obwodowa. I nic .I tak to jest w Gdyni.
- 15 5
-
2014-01-20 20:38
jaki dr takie obietnice
- 7 2
-
2014-01-21 10:39
Stępa to najbardziej kłamliwy radny Samorządności. Jak prześledzicie jego wypowiedzi z ostatnich kilkunastu lat to bardzo nieciekawie to wygląda.
- 4 1
-
2014-01-21 11:58
nie, to TY jesteś nudny
- 0 1
-
2014-01-21 14:33
Radny Bekisz
Niech radny Bekisz z Dabrowy sprawdzi pozwolenie na budowę budynku przy Obwodowej od strony Dąbrowy. Słyszałam, że tam jest zapis nt bariery dźwiękochłonnej. Termin wykonania minął. Kto winny, kto wydał pozwolenie na budowę? GUĆ?
- 1 0
-
2014-01-20 20:31
Ulica Chwarznieńska najważniejszą drogą dojazdową do centrum Gdyni.
Korzystają z niej korzystający z obwodnicy jak i mieszkańcy nowych pięknych osiedli jak Chwarzno , Wiczlino z kompleksami zabudowań. Szkoda, że przebudowa zakończy się przy domu starców.
- 13 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.