• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej wstrzymała remont skrzyżowania przy dworcu

Patryk Szczerba
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom. W godzinach szczytu, na skrzyżowaniu Dworcowa - Podjazd - 10 lutego bez przeszkód udaje się przejechać najbardziej wytrawnym kierowcom.

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni to inwestycja, która zdaniem wielu kierowców w Gdyni powinna być dla urzędników priorytetem. Mimo zapewnień, że prace ruszą w tym roku, modernizacja nie znalazła się w planach budżetowych miasta. Pieniędzy zabrakło, bo większość środków pochłonęła rozbudowywana ul. Chwarznieńska.



Która inwestycja bardziej przysłuży się kierowcom?

Inwestycja przy dworcu jest planowana od ponad czterech lat. Wtedy były opracowywane pierwsze koncepcje z myślą o zwiększającym się natężeniu ruchu. Obecnie - według analiz - na ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w godzinach szczytu sięga ono nawet 600 pojazdów na godzinę.

Skrzyżowanie uchodzi za jedno z najtrudniejszych miejsc na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej. By dalej jechać ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum miasta nierzadko trzeba wymuszać pierwszeństwo, co wywołuje nerwy,a bywa, że powoduje stłuczki.

Ostatecznie zdecydowano, że na przecięciu jezdni, na środku którego powstanie tzw. wyspa centralna, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Swoje pomysły dołożyli także rowerzyści, forsując kładkę nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni i tunel pomiędzy ul. Dworcową i Śląską, który w końcowym projekcie jednak się nie znalazł. Na dotychczasowych przejściach ma zostać zamontowane oświetlenie i monitoring.

Cała przebudowa miała zająć kilka miesięcy. Gotowa jest pełna dokumentacja projektowa. Problemem nie okazał się więc czas ani procedury, ale kwota, jaką trzeba byłoby wydać z budżetu na realizację przedsięwzięcia. Według szacunków potrzebne są 23 mln zł.

- Większość środków na drogi powiatowe z budżetu zostało przeznaczonych na przebudowę drugiego etapu Chwarznieńskiej. Do tej inwestycji obecnie przykładamy największą wagę z racji potrzeb mieszkańców. Zapewniam jednak, że jeśli tylko zakończymy tam prace, kolejną sprawą, jaką się zajmiemy będzie skrzyżowanie przy dworcu - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czytaj też: Gdynia: rok stagnacji drogowej

Jedyną szansą na rozpoczęcie przebudowy w tym roku byłoby wsparcie unijne innych inwestycji realizowanych przez miasto. O to jednak będzie trudno, więc kolejnym terminem, jaki pada z ust włodarzy jest 2015 rok. Wtedy jednak na przeszkodzie może stanąć po raz kolejny rozbudowa ul. Chwarznieńskiej i "witomiński" etap inwestycji.

- Wszystko okaże się za kilka miesięcy. Będę chciał przekonywać, ze warto pozwolić na większą wygodę przejazdu przy dworcu kierowcom, którzy rzeczywiście teraz muszą szalenie uważać, by uniknąć stłuczek - dodaje Stępa.

Miejsca

Opinie (220) 10 zablokowanych

  • p Stępa !... cyt;-"do te inwestycji obecnie przykładamy szczególną wagę z potrzeb mieszkańców !... (1)

    a szczególnie Jednego !...

    • 11 5

    • ale jest INFOBOX !!!!!!!!! i lotnisko dla biznesmenów ..............

      • 6 3

  • Czas w Gdyni zrobić akcję "studzienka"

    i wyremontować wszystkie pozapadane studzienki chociaż na głównych drogach.To jest w tej chwili koszmar.

    • 25 1

  • Panie Szczurek (3)

    a co z tunelem,estakada czy czyms takim zeby ominac przejazd z hutniczej do chylonskiej.raczej tam by sie bardziej pieniazki przydaly

    • 15 2

    • pomyśl o zmianach w jesiennych wyborach a nie domagaj się tego od Szczurka, który wiadomo od wielu lat, że tego przejazdu nie zrobi bo musi budować lotnisko, muzeum emigracji i szkółkę filmową

      • 3 2

    • OPAT to załatwi (1)

      • 0 2

      • może i załatwi ale za 30 lat

        • 1 0

  • a Panie stepa (7)

    co to za inwestycja drogowa na chwaznienskiej.skoro i tak do sosnowej bedzie szerzej a...co dalej????domy pan zburzy czy estakade zrobi??pieniadze moim zdaniem na ta chwile wyrzucone w bloto

    • 18 7

    • Puszczą dwupasmówkę przez środek Witomina (5)

      Urbaniści od siedmiu boleści

      • 3 3

      • a niby jak chciałbyś inaczej (4)

        dwa pasy muszą być, inaczej już nie da rady

        • 2 1

        • Wcale nie neguję konieczności dwóch pasów (3)

          A może spróbować ominąć Witomino bokiem a nie pchać się przez środek dzielnicy, wymyślając karkołomne rozwiązania: zamknięcie Słonecznej, żeby wybudować wiadukt dla niepełnosprawnych (!?) czy prowadzić jezdnie pod oknami budynków.

          • 2 1

          • niełatwo mnie teraz naprędce ocenić umiejscowienie i zasadność budowy kładki dla pieszych, (2)

            ale poprowadzenie drogi pod oknami, to niestety, uważam za konieczne.

            Budowy alternatywnej drogi obwodowej Witomina, związanej z wycinką wielu hektarów Parku Trójmiejskiego, w dodatku w terenie o ogromnych deniwelacjach, nie popieram. Koszt przeogromny.
            Budowy tunelu w ciągu całej dzielnicy też nie da się wybudować, bo podziemne sieci magistralne, w tym zbiorcze kanalizacje sanitarne i burzowe, przebiegają właśnie pod tymi głównymi ciągami komunikacyjnymi.
            Budowy Estakady w ogóle nie wyobrażam sobie, zagłada dla dzielnicy.

            Trzeba niestety zbudować ulice przez dzielnicę pod oknami, inna sprawa że mieszkańcy sami przed laty wybudowali te domy przy głównej ulicy, więc o co chodzi, bo tego argumentu trochę nie rozumiem.......

            • 8 0

            • zapomniałeś się podpisać...Bezstronny (1)

              król bełkotu

              • 1 1

              • nie, akurat nie Bezstronny

                ale zapewne zgodziłby się tutaj ze mną.
                To proszę śmiało zaproponować rozwiązanie na rozsądne poprowadzenie tej drogi przez Witomino.
                Rozsądne, bez wygłupów, bardzo proszę.
                Chętnie poczytam, bo My Mieszkańcy Gdyni mamy naprawdę spory problem.

                • 0 0

    • Nie uważam, by to były pieniądze wyrzucone w błoto,

      gdyż akurat ten odcinek Chwarznieńskiej wymagał przeprowadzenia takiej inwestycji. Jednakże realizowanie tej przebudowy "już teraz, w tej chwili", kiedy brakuje pomysłu na prowadzenie remontu ostatniego odcinka w głębi Witomina, uważam za bezzasadne.

      Oficjalnie miasto jeszcze nie przedstawiło mieszkańcom żadnego pomysłu na przejście przez zwartą zabudowę Witomina, ani też żadnego rozwiązania dotyczącego przebudowy skrzyżowania przy Witawie.

      Osobiście uważam, że prawie wszystkie obecne wloty dróg poprzecznych w Chwarznieńską powinny zostać zablokowane. Winny dla nich być utworzone dodatkowe nowe dojazdy od strony ulic: np. Nauczycielskiej, czy Handlowej,
      zaś na skrzyżowaniu przy Witawie powinno powstać spore rondo z tunelem pod spodem w linii prostej ulic Chwarznieńskiej i Małokackiej. (tunel jednojezdniowy, dwupasmowy po jednym pasie w każdym z kierunków wystarczy).

      Ale to już szansa na wykazanie się dla "mundrych" projektantów i Pana K. z biura rozwoju miasta

      • 4 1

  • jakie światła ! Tam powinno być rondo

    Tak samo jak np. zamiast skrzyżowania chwarznieńska-halicka

    • 12 0

  • Ale Sylwester z Polsatem był!!! Jeszcze wszyscy pamiętamy!!! (1)

    PR górą Gdynio!!!

    • 20 7

    • pamiętamy nie tylko sylwester

      • 1 2

  • Lotnisko w Kosakowie się zachciało.... (1)

    • 20 6

    • zobaczymy czy w ogóle ruszy. Mamy nadzieje, że nie i że mieszkańcy się w końcu opamiętają na kogo głosują.

      • 5 2

  • To jest dopiero śmiech na sali (3)

    Mamy XXI wiek i prężne miasto Gdynia z budżetem na drogi rzędu 20-30 mln. pln. Co to są za ochłapy? Toż to nie są pieniądze na poważne inwestycje
    To jest kwota wstydu. Żal d... ściska. O co tu chodzi?

    Takie wielkie, prężne i wspaniałe miasto jak Gdynia powinno obracać kwotami rzędu 200, 300, czy nawet 400 mln. pln rocznie na same drogi + ewentualne dotacje, czy fundusze unijne.

    • 18 3

    • co fakt to fakt

      20mln, to inaczej 40 do 50 mieszkań ~ 50 metrowych.
      to nawet nie jest jeden blok mieszkalny.
      hahahahaha
      wstyd to jest nie wielki, a........ Ogromny :) :) :)

      • 4 3

    • (1)

      Prężna to w Gdyni jest tylko propaganda od kilku lat, nic więcej. Nota bene budżet wydziału Grajterowej to jakieś 21 mln zł.

      • 4 0

      • Aha !!! To ja już teraz rozumiem

        na czym polega w moim mieście polityka zrównoważonego rozwoju.

        20 mln.zł na każdy Wydział, niezależnie co nie(robią).

        To ja chcę pracować w takim Wydziale o najmniejszej liczbie etatów.
        Jest szansa że coś konkretnego skapnie :)

        • 2 0

  • Napiszcie skargę do Tuska !!!!

    Przecież wszystkie pieniądze przeznacza na PROPAGANDE i zamiatanie pod stół wybryków POlszewików. Gdynia musi płacić a niewiele otrzymuje.

    • 5 12

  • matematyka...

    nawrot o prawie 180 stopni... to wcale nie taka tragedia :-P jakby bylo prawie o 360 to rozumiem,ze problem

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane