- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (91 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (78 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (204 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (72 opinie)
Rozbudowa Spacerowej: znalazła się umowa
Gigantyczne korki przy sklepie Real (dawniej Geant) to od dziewięciu lat codzienność mieszkańców Osowej. Powód: brak dodatkowych dróg dojazdowych do obwodnicy. Od dziesięciu dni wyjaśniamy, dlaczego nie powstały. Nadzorujący budowę marketu były wiceprezydent Gdańska Ryszard Gruda twierdził na naszych łamach, że podpisał umowę zobowiązującą inwestora do stworzenia tych ulic. Biuro prasowe Urzędu Miejskiego przekonywało zaś, że taki dokument nie istnieje.
Po naszej wczorajszej publikacji Gruda na własną rękę zaczął szukać umowy: - Nie pracuję w urzędzie od pięciu lat, ale zadzwoniłem do osób, które zajmowały się sprawą i one jak po sznurku doprowadziły mnie do tych papierów- powiedział.
Gruda poradził obecnemu zastępcy prezydenta Marcinowi Szpakowi, by sprawdzić archiwum Wydziału Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków. - Archiwistki udały się do pomieszczenia chronionego pancernymi drzwiami i po przejrzeniu siedmiu teczek odnalazły umowę - mówi szef wydziału Andrzej Duch.
W dokumencie znajduje się zobowiązanie właściciela sklepu do budowy 650 m drugiej nitki ul. Spacerowej. Droga miała biec skrajem Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Potrzebne do tego było pozwolenie ministra środowiska na wycinkę drzew oraz zgoda Gdyni, bo do niej należy grunt. "Inwestycja zostanie zrealizowana nie później niż w ciągu 18 miesięcy od prawomocnej decyzji ministerstwa" - czytamy w umowie z 1998 r. Dzięki tej obietnicy sklep otrzymał warunkowe pozwolenie na użytkowanie swoich obiektów.
- Inwestor nie wybudował drogi, bo Gdynia nie wydała zgody, obawiając się protestów ekologów - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miasta.
W 2003 r. prezydent Paweł Adamowicz podpisał z właścicielem marketu porozumienie, które zwalniało inwestora z obowiązku budowy dodatkowej nitki. Czytamy w nim, że zarząd centrum handlowego "wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców osiedla Osowa zobowiązuje się partycypować w kosztach inwestycji publicznych do kwoty 400 tysięcy zł". Pieniądze miały pójść na kładkę dla pieszych nad Obwodnicą, ale z projektu zrezygnowano po protestach... mieszkańców dzielnicy.
Dlaczego gmina dostała tylko 400 tys. rekompensaty skoro oddane do użytku w 2004 r. podobne skrzyżowanie przy sklepie Ikea kosztowało 27 mln zł?
- Pieniądze wykorzystaliśmy do przygotowania dokumentacji ulicy Nowy Świat w Osowej - mówi Krzysztof Rudziński. - Nie domagaliśmy się większej kwoty, ponieważ inwestor starał się, ale nie mógł się wywiązać ze zobowiązania z przyczyn od niego niezależnych. Gdybyśmy poszli do sądu, moglibyśmy nie wywalczyć ani złotówki. Sumę 400 tysięcy przyjęto na podstawie wyceny wykonanej przez nasz urząd.
Od 2004 r. na zlecenie Geanta przygotowywano projekt budowy piętrowego węzła w innym miejscu Spacerowej. To rozwiązanie byłoby droższe, ale nie wymagałoby wycinki drzew i zgody Gdyni. Rok temu centrum kupiła sieć Real, która nie zamierza finansować skrzyżowania. Rudziński zapowiada jednak rozmowy z nowym właścicielem. Mówi też, że Gdańsk jego gotów dopłacić do inwestycji.
Opinie (110) 10 zablokowanych
-
2007-10-02 21:21
hej samochodziarze
Nie wiem ile docelowo ma mieć Osowa mieszkańców, ale napewno wiele, wiele więcej niż obecnie, więc korki będą jeszcze większe, aż ktoś wpadnie na pomysł wycięcia lasów trójmiejskich i połączenie wreszcie Trójmiasta w jeden organizm. Niech żyją deweloperzy! Niech żyje postęp! Niech gospodarka się rozwija, a biznesmenom żyje się dostatniej!
- 0 0
-
2007-10-02 22:02
A kolejne 5 x tyle poszło dla tych,co to za TAKIMI drzwiami sprytnie
akta skryli!Warto się tej"u/zmowie" przyjrzeć!
- 0 0
-
2007-10-02 22:12
ŁAPY PRECZ OD DRZEW!
- 0 0
-
2007-10-02 22:44
globalisci i zieloni macie nawalone w lbach albo jestescie totalnymi tlumokami
samochod stojac w korku wsrod drzew bardziej zatruwa drzewa i sa o wiele wieksze szkody niz jakby wycieli pare drzew, zatem proponuje troszke edukacji bo widac ze od lat sie u was nie zmienia niski poziom edykacji
- 0 0
-
2007-10-02 22:52
Osowa ul. Kielnieńska
Szanowni pieniacze napiszcie może coś na temat ul. Kielnieńskiej. Osowa to wiocha. Jak deszcz popada to trudno przejść chodnikiem , którego i tak brakuje.
- 0 0
-
2007-10-02 23:19
gruda
Co to za kombinacje idace jak po grudzie.... Alescie chlopaki pokombinowali, aby nic nie zbudowac. A gdzie CBA? Moze za to sie wziac?
Spacerowa ladnie wyglada, ale tyle pieniedzy i efektu brak. Mysle ze tez nie ma winnych?- 0 0
-
2007-10-02 23:36
a jednak bagno!!!!
prawdopodobnie zostal urobiony urzedasek pew nie bez zlotowki pieniedzy!!!! BYDLAKI!!!!!! BO GEANT PIENIAZKI JUZ WYPROWADZIŁ Z TEGO KRAJU
- 0 0
-
2007-10-03 08:04
maly rokers
Jak siedzisz brachu, to zużywasz więcej energii, prawda. A jak pobiegasz sobie, to mniej. Zupełnie jak Twój wirtualny samochód - im wykonuje wiekszą pracę, tym zużywa mniej paliwa. Jakie to logiczne!!!
- 0 0
-
2007-10-03 08:55
mały rokers tłumoku
Jesteś cep i tyle. Samochód to nie tylko spaliny, ale i infrastruktura. Do d.. takie coś. Wybudujesz drugą nitkę, wytniesz drzewa, a i tak będziesz musiał wyciąć za 5 lat następne pod budowę nowej nitki. I tak bez końca, aż wytniesz wszystko. Człowiek to głupia istota. Rozmnaża się jak królik, ludzi przybywa, a każdy chce jeździć wszędzie samochodem. Nie trzeba być zielonym, aby to zauważyć. Nie tędy droga. To tyle.
- 0 0
-
2007-10-03 09:00
całkowicie niewiarygodni ludzie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.