• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza rozbudowa ważnego skrzyżowania. Korki murowane

Patryk Szczerba
14 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rozbudowa skrzyżowania na Dąbrowie pomoże pieszym i kierowcom. Rozbudowa skrzyżowania na Dąbrowie pomoże pieszym i kierowcom.

We wtorek ruszy zapowiadana jesienią rozbudowa skrzyżowania ulic Wiczlińskiej z Miętową i KoperkowąMapka w Gdyni. To jednocześnie droga wylotowa w kierunku Chwarzna i Wiczlina, więc trzeba spodziewać się sporych zatorów. Prace potrwają do połowy sierpnia.



Czy remonty dróg w Trójmieście są dobrze rozplanowane?

Skrzyżowanie ulic Wiczlińskiej, Miętowej i Koperkowej na Dąbrowie nie ma sygnalizacji świetlnej, przejść dla pieszych oraz chodników po stronie ul. Koperkowej.

W efekcie kierowcy mają problem z manewrowaniem, dochodzi do stłuczek, zaś piesi nadkładają drogi wzdłuż pobliskiego blokuMapka, by dotrzeć do najbliższego przejścia oddalonego o ok. 100 metrówMapka od skrzyżowania.

1,8 mln zł za prace, połowę dokłada rząd



W grudniu podpisano umowę z wykonawcą przebudowy skrzyżowania, firmą WPRD Gravel. Koszt realizacji wyniesie 1,8 mln zł.

Władze Gdyni nie ukrywają, że przy takich inwestycjach chcą pozyskiwać jak najwięcej zewnętrznych środków. Dlatego nie ruszyła wciąż np. zgłoszona przez samych włodarzy budowa kładki nad torami między Wielkim Kackiem i Karwinami.

W przypadku skrzyżowania udało się. Dofinansowanie 800 tys. zł będzie pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

15 marca, we wtorek wykonawca przejmie teren budowy na Dąbrowie, a prace rozpoczną się prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu. W pierwszych dniach realizacji przewidywane są lokalne zawężenia jezdni w obrębie skrzyżowania.

Nieuniknione będą korki potęgowane przez trwającą budowę Trasy Kaszubskiej, a także zawężenie związane z budową węzła Karwiny. Kierowcy narzekają na decyzję o rozpoczęciu prac, które zbiegną się z innymi robotami. Dają temu wyraz m.in. w mediach społecznościowych na profilach wiceprezydenta Marka Łucyka.

Trasa Kaszubska: coraz bliżej otwarcia



Na skrzyżowaniu jest tylko jedno przejście dla pieszych. Na skrzyżowaniu jest tylko jedno przejście dla pieszych.

Dlaczego przebudowa skrzyżowania teraz?



Władze miasta odpowiadają jedynie, że czekano z rozpoczęciem prac ze względu na okres zimowy i ryzyko przerywania robót.

Więcej o powodach decyzji opowiada Lechosław Dzierżak, radny rządzącej Samorządności.

- Przebudowa jest konieczna ze względu na to, że w związku z budową Trasy Kaszubskiej, na okres kilku miesięcy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie niedługo wyjazd z ul. Anyżowej. Cały ruch z tej ulicy przeniesie się wtedy na ul. Koperkową i na to skrzyżowanie. Remont zakończy się do czasu zapowiadanych zmian w organizacji ruchu - wyjaśnia.

Zmiany po zakończeniu rozbudowy



  • z każdej strony skrzyżowania powstaną przejścia dla pieszych,
  • ułożony będzie obustronnie brakujący fragment chodnika w ul. Koperkowej do samego skrzyżowania oraz krótkie odcinki chodników do przejść wzdłuż skarpy w ciągu ul. Wiczlińskiej,
  • skrzyżowanie po stronie ul. Miętowej zostanie "przesunięte", tak by było niemal na wprost ul. Koperkowej,
  • ruch pieszy i drogowy będzie w całości sterowany sygnalizacją świetlną,
  • do korekty przebiegu dróg zostanie dostosowana sieć trolejbusowa,
  • po stronie ul. Miętowej zamontowana będzie nowa ławka, śmietnik, a wszystkie chodniki będą wyposażone w oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.


Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (79) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Litości! (3)

    Mieszkańcy Dąbrowy, którzy mieszkają po prawej stronie Nowowiczlińskiej i muszą wyjeżdżać ulicą Anyżową albo Miętową są w najgorszej sytuacji. Miętowa - brak widoczności przy wyjeździe. Anyżowa - rozkopana i z tak dużym ruchem na głównej ulicy, że ciężko się włączyć w Nowowiczlińską. Zacznijcie od przebudowy Anyżowej i ustawienia tam świateł, a potem przebudowujcie Miętową. Marzenie, żeby mieć bezpieczny wyjazd z osiedla...

    • 10 20

    • Ilu tam jest tych mieszkańców?

      Tych co tak krytycznie muszą? 100,200, 500? Chyba nie. Dla kogo to skrzyżowanie? Dla przyjezdnych i turystów czy mieszkańców?

      • 6 7

    • trolejbusy bezpośednio do centrum, nikt nie musi wyjeżdżać autem.

      • 3 13

    • przeciez wyjazd z Anyżowej na Nowowiczlińska zostanie zamknięty

      • 8 0

  • To takie drogie jest malowanie farbą?

    Coś tutaj nie gra

    • 4 3

  • a już myślałam, żd chodzi o Starogardzką-Niepołomicką-Czeską

    • 0 3

  • Od lat cała Polska stawia na najbardziej nieefektywny transport (4)

    Takie są efekty. W dodatku mamy hałas, smród, wysokie ceny, uzależnienie od rosyjskich surowców, otyłych ludzi, rozjeżdżone chodniki i trawniki itp itd

    • 12 30

    • Samochód (3)

      Niestety, większość ludzi ciągle wierzy w brednie o tym że autobusy, tramwaje i pociągi są bardziej efektywne od samochodów.

      • 11 12

      • Czemu w takim razie kierowcy ciągle płaczą, że za mało pasów i za mało parkingów?

        • 8 2

      • (1)

        tak, własny smród najefektywniejszy, 50 minut w korku zamiast 5 minut kolejką.

        • 7 6

        • Gdyby tak było

          To by nikt nie jeździł samochodem. W warunkach Trójmiejskich to są bajki. Ja mam samochodem do pracy 35 minut, komunikacją 65.

          • 6 3

  • Dąbrowa ma poczwórnie przechlapane!

    Tyle miesięcy/lat w korkach przez Trasę Kaszubską, teraz Wielkopolska w ramach PKM i jeszcze w tym samym czasie remont (niepotrzebny w tym momencie) Miętowej, żeby postawić tam niepotrzebne światła i ławeczkę. Głupota totalna. Nikt nie liczy się z mieszkańcami!

    • 36 1

  • Panie Łucyk, a gdzie kolejny woonerf?

    • 14 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobrze (4)

    Nie ma co płakać, nie robią - źle, robią - źle. Wole kilka remontôw naraz przez 2 lata i potem spokoj a nie co chwila rozkopywania i latanie co pol roku. Dobrze znam tych wszystkich kierowców co muszą jechać samochodem. Większość z nich musi podjechać pod same drzwi, na obwodnicy lewym pasem przynajmniej 150, bo bombelki trzeba do szkoły prywatnej zawieźć. Komunikacją miejską nie łaska? Bo to dla dzieci i starych ludzi? No nie, można samochodem, bo kogoś stać, więc gnijcie w korkach. Rowerem można, taniej i zdrowiej. Jeszcze podnieść mandaty za prędkość a zamiast blokad za złe parkowanie laweta do Starogardu. Rozpasło się towarzystwo, czas zrzucić sadła

    • 22 64

    • ??? (1)

      ...taa, a czy szanowny przedmówca nie zauważył pewnej reguły - w Gdyni ŻADEN remont nie jest wykonany jak należy, po upływie gwarancji ponownie jest do remontu. Takie swoiste zapętlenie - MTM tylko z tego żyje ...z niekończących się powtórnych remontów.

      • 7 6

      • Opinia jakich wiele

        Dla mnie problem jest systemowy. Ktoś decyduje, ktoś potwierdza, robi odbiory. Są miejsca gdzie się da. Finlandia, Holandia. Mamy budżet obywatelski, jeżeli zgłosi się w jego ramach coś przydatnego i zajmie się tym ktoś kompetentny to projekt jest realizowany poza konkursem. Inne projekty czekają latami. To nie pieniądze są problemem tylko ludzie i ich zarzàdzanie. Pachołki won na ulicę ze stołków a wyborcy więcej inicjatywy

        • 6 3

    • Akurat z Dąbrowy trudno jest dojeżdżać gdzieś rowerem.

      Nie ma drogi rowerowej wzdłuż ulicy Nowowiczlińskiej, która łączyłaby Dąbrowę z Karwinami, żeby móc jechać rowerem dalej w stronę centrum miasta. Co ciekawe, to dobre kilka lat temu powstała droga rowerowa wzdłuż całej ulicy Rdestowej, a do tej pory nie zrobiono krótszego odcinka wzdłuż ulicy Nowowiczlińskiej, który pozwoliłby dojechać rowerem na sąsiednie Karwiny, a miejsca na taką drogę wygląda, że byłoby wystarczająco.

      • 4 1

    • Komentarz

      Rowerem nie można bo brak ścieżki rowerowej.

      • 2 0

  • (1)

    Czy będą po dwa pasy ruchu od skrzyżowania z miętową do rdestowej? Czy będzie dodatkowy lewoskręt z Nowowiczlinskiej na Miętową? Czy powstanie tylko chodnik, ławka i przejścia dla pieszych? Jakiś projekt na to w ogóle jest?

    • 21 0

    • Tak, będą po 3 pasy w każdą stronę

      Skrzyżowanie wielopoziomowe i na każdym żabka, żebyś mogl po drodze wypić kawke

      • 7 3

  • to jest po prostu niesamowite, od lat się mówi o tym remoncie a wybrali moment kiedy wszystko dookoła zakorkowane z powodu

    gorszego terminu chyba nie można było wybrać

    • 22 2

  • kolejna rozbudowa

    Osoba odpowiedzialna za ten projekt jest albo niespełna rozumu, albo się z własnym " interesem " na łby pozamieniał . Inaczej nie można tego nazwać

    • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane