• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Jezus nie... no to teraz mnie wkurzyliscie!! przez 50 lat nic nie bylo remontowane a od pol roku jak korzystam z tej glupiej skm to ciagle cos robia a pociagi jezdza w kratke!! juz mam tego dosyc, a co najgorsze codziennie musze tam jezdzic, to jest jakies chore... Ten rozklad co powstanie to bedzie sobie mozna w d... wsadzic bo jak znam zycie to i tak beda skm-ki jezdzili jak chcialy, a ja bede znowu musial swiecic oczami przed kierownikiem jak podczas poprzednich remontow trasy!!!

    • 0 0

  • Ale to trwa już prawie pół roku

    jeśli to ma być trójmiejskie metro to trzeba to lepiej zorganizować... tak się nie da...ani wejść ani wyjść z takiego pociągu...

    • 0 0

  • Dopóki będziecie narzekać, ale z SKM korzystać (czyt.: płacić), to wszystko będzie po staremu (7)

    Do wyobraźni dyrekcji SKM może trafić tylko i wyłącznie argument finansowy. Gwałtowny spadek dochodów z pewnością pomógłby w szybkim zrozumieniu, że:

    1) remonty można prowadzić intensywnie, a nie w dni robocze 9-15
    2) jeśli konieczne jest zmniejszenie ilości pociągów, to należy wydłużyć składy
    3) trzeba opracować spójny i czytelny rozkład jazdy, zadbać o jego rozgłoszenie, a przede wszystkim - wg niego funkcjonować

    Jeśli dyrekcja SKM wie, że nie ma konkurencji, to po co ma się wysilać i robić dobrze pasażerom? Widział ktoś kiedyś, żeby monopolista szanował klientów? :]

    • 0 0

    • "Państwowy Monopol Spirytusowy", nazwa zmieniona później na "Państwowe Przedsiębiorstwo Przemysłu Spirytusowego >>Polmos

      • 0 0

    • DAreck

      Przecież SKM ma konkurencję i o to ogromną: samochody.

      • 0 0

    • Oj naiwny naiwny naiwny (1)

      Remoncik zaplanowany i uzgodniony z dopłacaczem do SKM czyli Marszałkiem. Jak spadną przychody ze sprzedaży to się wyciągnie rękę do Marszałka i powie: Pardąsik ale chcieliśta nowego perona to mata, ale dawajta kaskę bo nam przychody spadły.
      Na pytanie czy nie można było robić remonta perona tak żeby nie kroić rozkładu jazdy SKM odpowie: nie można Bo Polskie Linie Kolejowe i PKP Infrastruktura nie widziały takich możliwości. Innymi słowy: to nie my to oni. A oni to grupa PKP czyli państwo w państwie (nota bene SKM to też grupa PKP tyle że Marszałek płacąc może się domaćać wyjaśnień - patrz wyzej).
      Czy Pan Dareck zrozumieła ten prosty mechanizm dlaczego w innych krajach można a w Polandii nie?

      • 0 0

      • Nie, nie zrozumiałEm

        Może wyjaśnij, co tu ma Marszałek do rzeczy? Praktycznie wszędzie na świecie transport miejski jest dotowany z budżetu, więc sam fakt pokrywania kosztów przez miasto/gminę nie jest sam w sobie szkodliwy. Przyczyna musi leżeć znacznie głębiej...

        • 0 0

    • DAreck

      to jest logiczne i możliwe
      ale w PKP brakuje jakiejkolwiek logiki, są tylko matołowaci prezesi, dyrektorzy i inni deccydenci z matołowatego nadania związkowego i wszystko na ten temat!

      • 0 0

    • ......

      podpisuje sie ze jedyne co moze przemowic do rozumu skm to kasa, czyli spadek wplywow z przewozu pasazerow... tylko ze nawet jakbym bardzo chciala to nie mam innego sposobu dostac sie do gdanska codziennie na zajecia... gdybym mogla wolalabym sie nawet godzine tluc autem a nie ta skm, ktora juz mnie poprostu tak denerwuje ze przeklinam codziennie rano idac na peron a na sam widok zapchanych przedzialow wszystkiego sie odechciewa.. Najwiekszy problem w tym wlasnie ze smierdzaca skm nie ma zadnej konkurencji wiec wszystko maja gleboko i nie interesuje ich jak to sie odbije na pasazerach.... rozpisalam sie ale ta naprawde to boje sie tego co zastane w poniedzialek w drodze do gdanska... wiem jedno-najblizszy wydatek to kurs prawka i jak najszybsza rezygnacja z uslug skm, nawet kosztem stania w korkach ;] bo sie miarka przebrala

      • 0 0

    • na 3 zmiany

      ale od przyszlego tygodnia prace beda odbywac sie takze w nocy, czyli jednak pracuja na 3 zmiany

      • 0 0

  • remont się przyda

    bo niestety nasz dworzec jest jednym z najbrzydszych jakie widziałam i najbrudniejszym.

    • 0 0

  • to SKANDAL !!!!!!

    Faktycznie jestem przerażona. Codzinnie pokonuję trasę do pracy i z powrotem z Redy Pieleszewa do Gdańska Oliwy, a już teraz w kolejkach z Gdańska Oliwy o 16.15 i 16.24 jest taki tłok, że niekiedy nie można już wejść. Nie wiem jak oragnizatorzy tych wszytkich remontów wyobrażają sobie podróż, gdy częstotliwość kurowania skm będzie jeszcze mniejsza. Słów mi brak jak to czytam, jaka jest relacja warunków przewozu do cen biletów, a co z jakąś komunikacją zastępczą ?
    Nie wiem co powowiedzieć, dosłownie ....

    • 0 0

  • krytykowac kazdy potrafi (1)

    to ja poprosze o jakis sensowny pomysl jak przeprowadzic remont aby nie bylo utrudnien i kazdy byl zadowolony

    • 0 0

    • remont intensywnie 24/dobe, lub jeszcze lepiej tylko poza godzinami szczytu. np. od 18 do 5 rano. Tak sie robi w cywilizowanym świecie remonty w newralgicznych miejscach, a SKM to komunikacyjny kręgosłup Trójmiasta.
      Znam miejsca, że np. remont autostrady wygląda tak, że zamyka się 2 z 4 pasów w piątek wieczorem a w poniedziałek wcześnie rano już jest wszystko skończone i cała nawierzchnia na odcinku kilkunastu kilometrów jest wymieniona. A u nas trwałoby to pewnie parę miesięcy pracując 6h/dzień tylko w robocze. Na razie bliżej nam do Afryki bo nawet nie Azji.
      Najwyższy czas zmienić kryteria rozstrzygania przetargów z wyłącznie cenowych na cenowo/jakościowe z uwzględnieniem czasu społeczeństwa, który też dużo kosztuje.

      • 0 0

  • proszę - pomysł

    a może zastępcza komunikacja autobusowa, w której będą honorowane bilety skm, nie każdego stać na zakup i dojazdy prywatnym samochodem, a nie mam pomosyłu jak przemieszczać się różnymi autobusami ZKM pokolei Wejherowa, Gdyni, Sopotu i Gdańska na długich trasach wzdłuż całego Trójmiasta, co więcej ile taka podróż by trwała ?
    kilka gidzn do pracy i kilka godzi z powrotem, a cena biletu ? śmieszne i żałosne

    • 0 0

  • Remont

    Coś mi przyszło do głowy: skoro utrudnienie jest tak spore, to:
    a) czy można jeszcze przy okazji wyremontować, korzystając z okazji że ruch jest trzykrotnie zmniejszony?
    b) czy będą podstawione zastępcze autobusy na trasie Gdynia-Gdańsk?

    • 0 0

  • poza tym

    popieram całkowice wszytkie postulaty
    dotyczące sposobu prowadzenia remontu szanownego przedmówcy dArcka, szkoda, że SKM nie zechce się tym zainteresować, DLACZEGO NIE PUŚCICIE DŁUŻSZYCH SKŁADÓW ???????????

    • 0 0

  • Same marudy tu piszą - chyba te etatowe z Radyja

    Przeżyjemy, wiadukty na Przymorzu pamiętają szanowne Marudy? A Zaspę - tam były rozjazdy za Wrzeszczem i przed Oliwą - łatwiej poszło.
    Dobrze, że remontują!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane